Vraag

• JMSchoot
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-09-2022
Beste Tweakers,

Na 5 jaar heb ik besloten een nieuwe high-end pc te kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem zou ik graag games 1440p kunnen spelen met het liefst 60+ fps, afhankelijk van de game natuurlijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max bedrag wat ik wil uitgeven voor de complete set-up is tussen de 2000-2500, het liefst richting de 2000 als het maar de behoefte hierboven kan vervullen. Ik heb een maatje die de pc in elkaar kan zetten, dus assemblage kosten hoeven hierin niet meegerekend te worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, plan is om een compleet nieuwe set-up aan te schaffen. Randapparatuur heb ik al. Wel is het plan om in de toekomst een 1440p scherm aan te schaffen (binnen 3 maand van aanschaf pc), maar hoeft niet meegenomen te worden in die 2500.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 477,85€ 477,85
1MoederbordenASUS PRIME Z690-P D4€ 214,90€ 214,90
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 12G€ 909,-€ 909,-
1BehuizingenNZXT H510 Flow Zwart€ 84,90€ 84,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700€ 36,91€ 36,91
1VentilatorenLian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Zwart, 120mm€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 112,90€ 112,90
1VoedingenCooler Master V850 SFX Gold€ 125,51€ 125,51
1Solid state drivesKingston KC2500 1TB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.162,87

Ga je overklokken?
In eerste instantie is dat niet het doel, maar wil wel graag de optie open houden voor in de toekomst wanneer de games zwaarder worden en ik dan iets extra uit mijn systeem kan halen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een check krijgen of de set-up die ik heb samengesteld werkt. Ik heb geprobeerd het juiste moederbord bij de CPU te kiezen, type moederbord met case, prima kwaliteit fans, genoeg voeding voor het systeem, etc. Ook zou ik graag horen of er componenten zijn die in de buurt zitten van de huidige prijs maar die veel meer bieden, of juist iets minder in prijs zijn maar relatief vergelijkbare kwaliteit bieden (al snap ik dat over het algemeen hogere prijs = betere prestaties).

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SSD-alternatief: pricewatch: Kingston KC3000 1TB ? Op papier 2x zo snel en bij bepaalde QD nog sneller en kost je 5 Euro minder?

Maar ja, elke dag komen er nieuwe SSD's uit dus...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JMSchoot
MAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:38:
SSD-alternatief: pricewatch: Kingston KC3000 1TB ? Op papier 2x zo snel en bij bepaalde QD nog sneller en kost je 5 Euro minder?

Maar ja, elke dag komen er nieuwe SSD's uit dus...
Thanks voor de tip! Ik zie nu ook dat ik via Azerty in mijn lijst een veel duurdere SSD toegevoegd had dan in het lijstje hierboven. Op die KC3000 bespaar ik dus uberhaupt heel veel, thanks!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:42
Een SFX voeding in een ATX behuizing is al een slecht begin. De kabels zijn te kort. Neem bijvoorbeeld pricewatch: EVGA Supernova 850 G6

Overklokken is vandaag de dag redelijk zinloos, zeker onder een voor een i7 zwakke koeler als de Hyper 212. De cpu's zijn al zo hoog gebind dat er maar weinig extra in zit. Een non K 12700 op een degelijk B660 bord is daarom een betere koop

Koeler naar pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev.C, pricewatch: Scythe Fuma 2 Rev. B, pricewatch: DeepCool AK620, pricewatch: Scythe Mugen 5 Black Edition Rev.C of pricewatch: Noctua NH-D15S chromax.black

Nog 2 tientjes eraf voor een ssd met vergelijkbare prestaties pricewatch: PNY XLR8 CS3140 1TB

• JMSchoot
Uszka schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:20:
Een SFX voeding in een ATX behuizing is al een slecht begin. De kabels zijn te kort. Neem bijvoorbeeld pricewatch: EVGA Supernova 850 G6

Overklokken is vandaag de dag redelijk zinloos, zeker onder een voor een i7 zwakke koeler als de Hyper 212. De cpu's zijn al zo hoog gebind dat er maar weinig extra in zit. Een non K 12700 op een degelijk B660 bord is daarom een betere koop

Koeler naar pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev.C, pricewatch: Scythe Fuma 2 Rev. B, pricewatch: DeepCool AK620, pricewatch: Scythe Mugen 5 Black Edition Rev.C of pricewatch: Noctua NH-D15S chromax.black

Nog 2 tientjes eraf voor een ssd met vergelijkbare prestaties pricewatch: PNY XLR8 CS3140 1TB
Thanks, bedankt voor de goede tips, ga er mee aan de slag!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee