Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een Quest 2 VR bril. Misschien in de toekomst deze nog upgraden naar iets nieuwers. Zullen voornamelijk race games (Assetto Corsa, iRacing misschien) zijn maar af en toe een reguliere (VR) game moet ook kunnen. Half Life Alyx staat sowieso op mijn wenslijsten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk max rond de €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De VR bril heb ik al, gaat puur om de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje stil mag wel
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een controle of er niet voor hetzelfde geldt betere spullen te krijgen zijn. Of een upgrade die echt heel erg de moeite waard is en waarom dan, of juist andersom dat ik iets veel te duurs heb gekozen voor wat ik wil. (Ik vind het lastig te bepalen wat nodig is voor VR gaming met de Quest 2).
Met betrekking tot de videokaart, ik koop de spullen waarschijnlijk niet in een keer dus koop kast, voeding etc als eerste en dan de videokaart als laatste zodat mijn complete salaris niet in een keer op is. Met videokaart loont het dan misschien de moeite te wachten tot de 4xxx series uitkomen en kijken wat de prijs dan van de 3xxx series doen.
Voor wat betreft de SSD. Het MB heeft een gekoeld M2 slot, klopt het dan dat ik de versie zonder heatsink moet of is heatsink dan nog steeds nuttig?
Mijn opzet:
Gamen op een Quest 2 VR bril. Misschien in de toekomst deze nog upgraden naar iets nieuwers. Zullen voornamelijk race games (Assetto Corsa, iRacing misschien) zijn maar af en toe een reguliere (VR) game moet ook kunnen. Half Life Alyx staat sowieso op mijn wenslijsten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk max rond de €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De VR bril heb ik al, gaat puur om de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje stil mag wel
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een controle of er niet voor hetzelfde geldt betere spullen te krijgen zijn. Of een upgrade die echt heel erg de moeite waard is en waarom dan, of juist andersom dat ik iets veel te duurs heb gekozen voor wat ik wil. (Ik vind het lastig te bepalen wat nodig is voor VR gaming met de Quest 2).
Met betrekking tot de videokaart, ik koop de spullen waarschijnlijk niet in een keer dus koop kast, voeding etc als eerste en dan de videokaart als laatste zodat mijn complete salaris niet in een keer op is. Met videokaart loont het dan misschien de moeite te wachten tot de 4xxx series uitkomen en kijken wat de prijs dan van de 3xxx series doen.
Voor wat betreft de SSD. Het MB heeft een gekoeld M2 slot, klopt het dan dat ik de versie zonder heatsink moet of is heatsink dan nog steeds nuttig?
Mijn opzet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 309,90 | € 309,90 |
1 | Moederborden | ASRock B550 Extreme4 | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | € 1.079,- | € 1.079,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 77,44 | € 77,44 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 159,10 | € 159,10 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 145,- | € 145,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 134,61 | € 134,61 |
Totaal | € 2.223,95 |