Athlon 700 doorgefikt, maar wat nu nieuw te kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Topicstarter
Het probleem: Mijn Athlon 700 of het Abit KA7-100 mobo is kaput. Welke weet ik niet, maar als ik het een of ander ga vervangen kan ik waarschijnlijk het beste allebei tegelijk vervangen.

Maar... welk moederbord wil ik? Ik weet het niet.. Ik heb die KA7-100 destijds uitgezocht om de vele mooie features ed, maar enkel problemen mee gehad. Geluidskaarten werden niet gesupport, instabiliteit, enz..
Ik wil nu gewoon een rock-stable mobo, met een processor die helemaal niet zoveel sneller hoeft te zijn dan die Athlon 700.. Gewoon een klein T-Birdje oid. Maar zijn daar wel goede mobo's voor waar ik mijn MX300 (A3D soundcard) wel gewoon op kan prikken ed?

Ik heb al een stapel reviews doorgelezen, maar dat waren vooral: "hoe goed over te klokken" en "wat voor kewle features" reviews... Ik klok niet over (mobo/proc ook vanzelf overleden dus...), en de features geloof ik ook wel eigenlijk... als het maar goed stabiel is en geen hardware conflicten geeft.

Iemand een goed idee?

Verwijderd

koop gewoon een Intel 440BX bordje met een celeron 900 processor ofzo...

redelijk snel en erg stabiel! lijkt me voor jou de beste oplossing!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 21:18

JJJ

Op maandag 27 augustus 2001 23:19 schreef Tassadar het volgende:Ik heb al een stapel reviews doorgelezen, maar dat waren vooral: "hoe goed over te klokken" en "wat voor kewle features" reviews... Ik klok niet over (mobo/proc ook vanzelf overleden dus...), en de features geloof ik ook wel eigenlijk... als het maar goed stabiel is en geen hardware conflicten geeft.

Iemand een goed idee?
Goed stabiel is een MSI moederbord, die zijn rockstable, met een mooie athlon 1,4 GHz proc, die worden ook weer in prijs verlaagd :)

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Topicstarter
Hee bedankt voor de snelle reacties.
JJJ: Een MSI bord waar je in 't bijzonder aan denkt? Of gewoon willekeurig MSI bord..
Van Abit dacht ik namelijk eerst ook "alles van Abit is goed", voordat ik mijn Abit KA7-100'je kocht....

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Op maandag 27 augustus 2001 23:28 schreef JJJ het volgende:

[..]

Goed stabiel is een MSI moederbord, die zijn rockstable, met een mooie athlon 1,4 GHz proc, die worden ook weer in prijs verlaagd :)
Geheel mee eens - kopen die msi + tb 1400

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

Voor goede stabiliteit, zou ik naar een mobo gaan met een AMD 761 North Bridge en een VIA686B Southbridge.
(Da's dus DDR) Dan moet je dus alleen ander geheugen kopen.

Beste borden bakkers.. tsjah.. GigaByte, Biostar...

En TB 1200 of 1400 maakt in werkelijke snelheid natuurlijk weinig uit. Ik zou wat je aan geheugen hebt opofferen, en als het prijsverschil teveel lijkt, een stapje in de CPU terug gaan. Met een TB1200 heb je ook veel minder kans op hitte problemen, en kun je vast een goedkope koeler gebruiken.

Voor een moederbord zou ik hier http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/2 gewoon snuffelen...
:Y)

• JJJ

JJJ

Op dinsdag 28 augustus 2001 00:24 schreef Tassadar het volgende:
Hee bedankt voor de snelle reacties.
JJJ: Een MSI bord waar je in 't bijzonder aan denkt? Of gewoon willekeurig MSI bord..
Van Abit dacht ik namelijk eerst ook "alles van Abit is goed", voordat ik mijn Abit KA7-100'je kocht....
Ik heb zelf een MSI K7T Turbo, die bevalt mij erg goed. Het was gewoon PC inelkaar zetten, en win2k installeren. Helemaal geen problemen. Maar ik weet niet of een K7T Turbo de 1,4 GHz processor aan kan. Ook is hij een beetje verouderd. De MSI K7T266 PRO Socket A is voor fl. 420,- te koop bij NoRRoD. Hij heeft 5x PCI, 1x AGP en 1x CNR. Ook 3 DDR slootjes :) Maar stel je niet heel hoge eisen, dan is de K7T Turbo een goed bordje, maar ik weet niet of ie de 1,4 GHz proc aankan. Dat mag je zelf even nakijken :)

Verwijderd

In het algemeen is een MSI erg stabiel, maar pech kan je altijd hebben. Biostar is een goedkope aanbieder zijn overigens wel goede mobo's voor het geld maar om ze nu 'rock stable' te noemen. (zeker goed exemplaar te pakken)

Als je weinig geld hebt koop dan bij gistron dat sis mobo van ECS (elitgroupe) + geheugen + proc.

Anders gewoon iets van msi of abit. Asus is een stuk duurder.

• JJJ

JJJ

MSI is gewoon de beste keus voor die jongen, ik vind dat MSI de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft van alle moederbord-fabrikanten.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:41 schreef JJJ het volgende:
MSI is gewoon de beste keus voor die jongen, ik vind dat MSI de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft van alle moederbord-fabrikanten.
.
Maar dat is nu juist persoonlijk. Ik ben blij met mijn Abit, en ben aan het wachten op de postbode met de volgende.

Maar als ik kijk naar wie stabiel en goedgeprijsd is, en 'gewend' is aan AMD, is de eerste Gigabyte.

1) persoonlijk goede ervaring mee
2) een van de langstbestaande (langer dan b.v. ASUS)
3) een van eerste om met AMD samen te werken.
4) ook de eerste die de Irongate borden leverde.

:Y)

Microstar International (=MSI) heeft bij mij nog steeds een vraagteken + een opgetrokken wenkbrouw als reactie, door de manier waarop ze een jaar of vier, vijf terug begonnen als fabrikant van fake VIA "Pro" VX moederborden.

K'heb er hier nog zo eentje in de rommeldoos.. ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

(jarig!)
--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik ben ook zeer tevreden over de MSI mobo's

van de pro2a tot de huidige

heb vanaf t begin af aan nog geen 1 probleem gehad dat door me mobo kwam.
en heb toch wel "exotische hardware erin zitten"
zoals de sndblaster live! gaf geen conflicten.
promise ata100 kaartje installeerde zich ook prima.
allerlei USB apperaten.
dit alles ook nog s onder win2k.

Ik denk gewoon goede merkvoeding 300 watt + MSI mobo + Athlon 1.4, nog ff wat patches erbij gooien(via4in1, via agp fix en evt. sp-packs,laatste biosversie)
en je hebt volgens mij dan wel een rockstable systeem

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
Heej ik had vorige week ergens gelezen dat de MSI K7T 266 PRO niet stabiel te krijgen was bij het gebruik van meer dan 1 DDR geheugen reepje :(. en ik zat net zelf ook te denken aan zo'n Mobo

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01

Wok

Dakloos...

Zelf heb ik onlangs het volgende setje gekocht:

- MSI K7T Turbo
- AMD TBird 1 GHz

Draait bij mij als een tierelier (niet overgeklokt)! Wordt trouwens wel een beetje warm, zo'n TBird ;( (59 graden met }:O). Heb ik opgelost middels een extra ventilator in mijn kast te plaatsen als outlet.

Succes met je zoektocht!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• JJJ

JJJ

Op dinsdag 28 augustus 2001 22:28 schreef wokmaster het volgende:
Zelf heb ik onlangs het volgende setje gekocht:

- MSI K7T Turbo
- AMD TBird 1 GHz

Draait bij mij als een tierelier (niet overgeklokt)! Wordt trouwens wel een beetje warm, zo'n TBird ;( (59 graden met }:O). Heb ik opgelost middels een extra ventilator in mijn kast te plaatsen als outlet.

Succes met je zoektocht!
Hoe warm is ie nu?

Verwijderd

AOpen mag er natuurlijk ook wel zijn :)

Aopen Ak73Pro + Amd 1200 is een goed combo >:)
Stabiel en Snel 8-)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Op woensdag 29 augustus 2001 22:41 schreef G4s het volgende:
AOpen mag er natuurlijk ook wel zijn :)

Aopen Ak73Pro + Amd 1200 is een goed combo >:)
Stabiel en Snel 8-)
vertel is wat meer over dat bordje.. wat kan het, hoe te clocken etc etc.. zit eraan te denken om een nieuwe plank +cpu te halen.. en dit X toch maar een AMD, want die pIV zijn me nog wat te duur..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Pagina: 1