Vraag

• Mipje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 11:05
Ik type op de telefoon dus kort maar krachtig:

- door bitcoin te minen krijg je bitcoin als beloning.
-de hoeveelheid bitcoin die vrijgegeven kan/ gaat worden is eindig.
-de hoeveelheid dat je moet minen voor een coin wordt steeds groter en groter.
-als je bitcoins wilt versturen moet je transactie decentraal meerdere keren gecheckt worden.
-dit checken wordt door het minen gedaan
-het kost steeds meer tijd en moeite om transacties te testen.
-er komt een moment dat er geen beloning meer is voor het minen (alle bitcoin is uitgegeven)
-zonder beloning, geen miners, geen tranactie checks geen mogelijkheid coin te kopen/ verkopen dus geen waarde meer in de coin.

Waar maak ik een denkfout?

Beste antwoord (via Mipje op 17-09-2022 23:22)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mipje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:14:
[...]

Goed punt, maar het hoeft niet bij lage na niet helemaal op te zijn om op een punt te komen waar de investering het niet meer waard is
Dan vergeet je dat het netwerk de moeilijkheid aanpast. Minder opbrengst is minder miners, is minder moeilijk en dus meer opbrengst. Zo houdt het netwerk in goede tijden en slechte tijden de balans waarbij het nuttig is BTC te minen. Dus tot dat ze allemaal gemined zijn blijft het altijd interessant zolang BTC iets waard is.

Alle reacties

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:40
Mensen die een transactie willen doen kunnen een fee betalen die aan de miners wordt uitbetaald. Hoe hoger de fee hoe interessanter het is om die transactie in het vroegst mogelijke block te verwerken.

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 22:22

• PilatuS
  • Niet online
Tegen de tijd dat alle BTC's zijn gemined zit je in 2140. Of het is dan dood, of het is zo groot dat minen winstgevend is door alleen de transactiekosten.

• Mipje
PilatuS schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:11:
Tegen de tijd dat alle BTC's zijn gemined zit je in 2140. Of het is dan dood, of het is zo groot dat minen winstgevend is door alleen de transactiekosten.
Goed punt, maar het hoeft niet bij lage na niet helemaal op te zijn om op een punt te komen waar de investering het niet meer waard is

• Mipje
I_IBlackI_I schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:10:
Mensen die een transactie willen doen kunnen een fee betalen die aan de miners wordt uitbetaald. Hoe hoger de fee hoe interessanter het is om die transactie in het vroegst mogelijke block te verwerken.
Maar gezien de groeiende mate van benodigd mine werk, krijg je dan niet hele hoge transactie kosten?

• Mipje

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mipje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:14:
[...]

Dan vergeet je dat het netwerk de moeilijkheid aanpast. Minder opbrengst is minder miners, is minder moeilijk en dus meer opbrengst. Zo houdt het netwerk in goede tijden en slechte tijden de balans waarbij het nuttig is BTC te minen. Dus tot dat ze allemaal gemined zijn blijft het altijd interessant zolang BTC iets waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne1963
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-06-2023
Dag forum,

Ik heb in 2012 Bitcoins aangeschaft maar daarna er niets mee gedaan.

Ik meen mijn walletcode te hebben gevonden maar wat mij opvalt is dat de door mij bewaarde code aanzienlijk korter is dan de voorbeelden van public- en private keys die thans gebruikt worden.
Ik vroeg mij daarom af of mijn code correct is of is de codering na het jaar 2012 aangepast ?

Kan iemand mij daarover iets vertellen?

Ik hoor graag.

Met vriendelijke groet,
Yvonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Yvonne1963 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:24:
Dag forum,

Ik heb in 2012 Bitcoins aangeschaft maar daarna er niets mee gedaan.

Ik meen mijn walletcode te hebben gevonden maar wat mij opvalt is dat de door mij bewaarde code aanzienlijk korter is dan de voorbeelden van public- en private keys die thans gebruikt worden.
Ik vroeg mij daarom af of mijn code correct is of is de codering na het jaar 2012 aangepast ?

Ik hoor graag.

Met vriendelijke groet,
Yvonne
Het ligt er aan wat je precies hebt. Als het een lijst woorden is kan je daarmee een wallet herstellen. Het hangt van het format af wat je er mee kan. Er is verder niets veranderd in al die jaren, dus dat is het probleem niet.

Let sowieso op dat je niemand de info geeft. Misschien stuurt iemand je een bericht om je zogenaamd te helpen, maar dan is het doel stelen wat je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
PilatuS schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:28:
[...]
Let sowieso op dat je niemand de info geeft. Misschien stuurt iemand je een bericht om je zogenaamd te helpen, maar dan is het doel stelen wat je hebt.
Ik zat ook al te denken over hoe ik kan helpen, zonder naar specifieke informatie te vragen.
Yvonne1963 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:24:

Sowieso niet de echte info delen, met niemand.

Klopt het dat je dus de beschikking hebt over twee sleutels?
Dus de private en de public key.

Ofwel de public, het adres, kan je opzoeken en daar zie je de correcte hoeveelheid staan?
Bv hier het adres opzoeken; https://mempool.space/

Hier vind je wat voorbeelden van private keys:
https://komodoplatform.com/en/academy/bitcoin-private-key/

Staat daar een vorm van key in die overeen lijkt te komen met wat je hebt?

Edit:
Dit geldt ook andersom trouwens ;)
Is ook mogelijk dat gevist wordt naar iemand die wel even DM stuurt, om daarna alle info te geven met adder onder gras dat eerst betaald moet worden om ergens " de bitcoins " weg te kunnen halen.
Ik krijg elke dag op Twitter wel een nieuwe DM met inloggegevens van nep-sites, en dan de vraag " please help me manage my 20 Bitcoin, here is my password"

[ Voor 21% gewijzigd door Metabool op 08-06-2023 21:43 ]

Pagina: 1