Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Esport game PC - Zo goedkoop mogelijk!

Pagina: 1
Acties:

• bigtho
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11 14:03
Hallo Medetweakers

Voor een viering met mijn vriendin, wil ik samen met haar een gaming pc maken als verassing. Gaming is hier dan in de ruimtes zin van het woord. Dit omdat ik van de pc alleen verwacht dat het esport titles kan draaien.

Echter heb ik de lat heel hoog voor mezelf gelegd! Ik wil eigenlijk de volgende aspecten met deze built bereiken

- Cheap is de way to go;
- Upgradability is key;
- A theme?

Ik zal deze aspecten even kort hieronder toelichten

Cheap is de way to go:
Ik wil de built zo goedkoop mogelijk houden. Dit wil ik bereiken door alles tweedehands te kopen. GPU kan dus best een paar generaties oud zijn.

Upgradability is key:
Het systeem moet upgradable zijn. AM4? Ram 8GB beginnen? NVMe slot? Ik wil dat mijn vriendin met weinig moeite haar pc goed kan upgraden.

A theme:
Het zou natuurlijk helemaal leuk zijn om een thema te hebben. Denken jullie dat dit bereikbaar is op een budget? Of moet ik dit links laten liggen.

Het budget!
Zo goedkoop mogelijk. Dus ik dacht 300-400? Maar als het goedkoper kan graag :).

Wat ik bedacht heb:
- gtx 780 of gtx 960?
- Ryzen 5 2600?
- Cheapest SSD op Amazon ofzo.
- 500 watt powersupply

Mijn vraag:
Hebben jullie ideeën, zodat ik mijn doel zo goed mogelijk kan halen? Wat voor parts zouden jullie voor gaan?

Wat geen optie is:
Ik wil geen oude prebuilt kopen (Dell, hp, ect). Het moet een eigen tint hebben.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:03
Snuffel eens op V&A