Ping is hoger sinds overstappen provider?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ketamingo420
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-03 17:53

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
Heyy Beste Mede-Tweakers!

Een maand geleden was ik geswitched van internet provider, Van KPN naar T-Mobile beide abbonomenten waren glasvezel,

De KPN Abbo was 500MB/s Download & Upload
En nu heb ik T-mobile 1000MB/s download & upload.

Nu merk ik dat ik bij de meeste games wat hogere ping heb :?

Het is niet zo veel hoger, maar toch als ik met de meeste spellen in een EU of een DEU server speel is mijn ping tussen 45/54Ms en met KPN had ik altijd tussen 8/16Ms wat ik ook wel verneem vooral als ik een FPS game speel, met enkele games heeft hij wel gewoon rond 16/18Ms op zijn best, Maar toch ben ik wel een beetje benieuwd waar dit aan kan liggen, enigste wat veranderd is is de provider en de Modem natuurlijk

Ik zelf heb misschien het vermoeden dat ik iets met poorten moet open gooien of iets in die richting maar toch wou ik even hier delen of iemand hier wat tips voor heeft!

vanaf de router naar mijn PC gebruik ik een hoge kwaliteit 5E netwerk Kabel wat na mijn weten prima zou moeten zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:21
Heeft er allemaal niets mee te maken.
De ping die jij meet wordt voornamelijk bepaalt door het stuk internet en de snelheid van in dit geval het T-mobile netwerk en hun connectie naar de rest van het internet (hoeveel oversubscription ze hebben)

Ik heb hier Ziggo en altijd een ping van rond de 11ms, maar als ik binnen het Ziggo netwerk blijf dan is het maar zo'n 7ms.

(PS Ms zijn Mega seconden en geen milli seconden)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:57
T-Mobile is goedkoper en daar krijg je dan ook minder voor terug. Ze zullen wat slechtere en onhandigere peerings hebben waardoor je misschien wel ineens via Duitsland naar Amsterdam wordt gestuurd om vanaf daar in de UK terecht te komen (als voorbeeld). Dat is dan goedkoper voor T-Mobile, maar wel minder fijn voor je latency.

• ketamingo420
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-03 17:53

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
Ahh oke ja meer dan logisch inderdaad, Maar is het dan niet vreemd dat een kennis van mij die enkele straten verderop woont met t-mobile wel gewoon rond de 8/14 heeft ?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:18
Heb je al eens iets aan je DNS instellingen veranderd? Zo nee, probeer die op je PC eens op 1.1.1.1 of 8.8.8.8 in te stellen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crahsystor schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:17:
Heb je al eens iets aan je DNS instellingen veranderd? Zo nee, probeer die op je PC eens op 1.1.1.1 of 8.8.8.8 in te stellen.
De DNS server heeft geen invloed op de ping.

• Ben(V)
Dat is op zich vreemd.
Open een command prompt op je PC en doe een tracert naar bijvoorbeeld google.com
Dan zie je precies waar het zit.

En DNS heeft er niets mee te maken, DNS is alleen een lookup om een vertaling van een web adres naar een ipnummer te maken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan maar zo zijn dat de aansluiting van de TS op een andere pop zit, waardoor die bijvoorbeeld een extra hop heeft of zelfs een hele andere routing krijgt. Ook is het maar de vraag hoe in beide gevallen de ping gemeten is (geen idee of dat op dezelfde manier gemeten is en naar dezelfde target). Als de TS het naar de gameserver doet en die kennis via een speedtest bijvoorbeeld, is het sowieso een andere verbinding natuurlijk. Zonder meer informatie over hoe beide ping resultaten gemeten zijn, is het in elk geval weinig zeggend.
Open een command prompt op je PC en doe een tracert naar bijvoorbeeld google.com
Dan zie je precies waar het zit.
Moet de TS wel naar dezelfde machine van Google.com uitkomen. Dat weet je ook niet, zelfs het aantal hops kan verschillen. Beter is om dan altijd naar een vast punt de tracert te doen, maar ook dan zie je verschillen in de route zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2022 17:33 ]

• Ben(V)
Wat ik bedoel is dat je met die tracert kunt zien of het in zijn eigen netwerk, of dat van T-mobile of in het internet deel zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:57
Een trace en ping naar tweakers.net is dan wel een aardig stabiel vast testpunt :-)
Pagina: 1