Vraag

• Hotheo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-09-2022
Mijn vraag
Installatie software-update Android 12 (v2.380) op Nokia G50 lukt niet. Na downloaden wordt gestart met installeren, maar dan stopt het ineens. Hoe vaak ik 't ook probeer, er gebeurt steeds hetzelfde. Ik krijg heel kort 'n melding te zien bij de installatie, maar die is zo snel weg dat ik niet kan zien wat er staat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nokia smartphone G50

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd via instellingen en systeem, maar krijg steeds bovengenoemde melding dat geen update kan plaatsvinden (installatieprobleem)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Iets blokkeerd je installatie, dus makkelijkste is de volgende stappen te volgen met de telefoon verbonden aan de stroom.

Maak een backup in Whatsapp en stel al je foto's veilig.
Vervolgens, doe een reset van de telefoon naar fabrieksinstellingen.
Installeer nu de update naar Android 12. Door de reset mag er niets meer de upgrade in de weg zitten.

Als dat gelukt is, doe nogmaals een reset van de telefoon naar fabrieksinstellingen. Android 12 is notoir met problemen na upgrade van Android 11. Een reset lost dat op, en je telefoon is nu toch al leeg.

Na deze reset kun je je Whatsapp backup terugzetten en andere programmas installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn er nog meer opties? Ik heb een vergelijkbaar probleem met de Nokia G60 5G op Android 13. Bij het installeren van de "Google-beveiligingspatch 2023-10" komt de melding "Kan niet updaten - Installatieprobleem." Een factory reset lost het helaas niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
TBTL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:01:
Zijn er nog meer opties? Ik heb een vergelijkbaar probleem met de Nokia G60 5G op Android 13. Bij het installeren van de "Google-beveiligingspatch 2023-10" komt de melding "Kan niet updaten - Installatieprobleem." Een factory reset lost het helaas niet op.
Heb je een factory reset gedaan, zonder een backup terug te zetten?
Doe nogmaals een factory reset, zet geen backup terug, laat de sim kaart eruit, en ook een eventuele SD kaart weg laten, en probeer het nogmaals, gaat het fout, ga naar de Play Store en update alle apps, en probeer het nogmaals.
Werkt het dan nog niet, doe een update van de Google Play System update onder instellingen, info telefoon, softwaregegevens.
Werkt dat niet, neem contact op met de winkel of Motorola.

• TBTL
  • Niet online
Dank je voor je reactie. Er werd inderdaad een back-up teruggezet. Gisteren heb ik het nog eens geprobeerd, maar dan zonder back-up, sim-kaart of sd-kaart. Dat hielp helaas niet. Na het updaten van alle apps of na het starten in veilige modus idem.
swhnld schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:08:
Werkt het dan nog niet, doe een update van de Google Play System update onder instellingen, info telefoon, softwaregegevens.
Ah, ik wist niet dat dit kon. Na (dankzij?) de reset lukte het om Google Play-systeemupdate te updaten van januari 2023 naar november 2023. :) Helaas weigert de systeemupdate nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 21-12-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdamen
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
Hoi,

Troost je, mijn Nokia G60 5G slikt de 2023-11 update niet. Krijg ook de foutmelding dat er een installatieprobleem is.

Ook na een fabrieksreset waarbij er geen backup is teruggezet wil hij niet updaten. Na de vakantie mag hij retour naar Nokia. Kunnen zij het mooi gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

Zo te zien is de volgorde 1x maintenance release, gevolgd door 2x security patch. In januari of februari is het tijd voor de volgende maintenance release. Wie weet lost dat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdamen
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
Nee, helaas niet. Hij bleef hangen op die ene update en dan pakt hij niet de volgende meer. Telefoon ligt al twee weken in Roemenie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Inderdaad, de volgende Maintenance Release is inmiddels uit en hij blijft hangen bij dezelfde update.
HMD is op de hoogte lees ik op dit Duitse forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Opgelost :)
  • Wacht enkele maanden tot de eerstvolgende maintenance release uit komt. De telefoon probeert nog steeds zonder succes de oudere security patch te installeren, maar dat maakt niet uit.
  • Back-up
  • Sim-kaart eruit
  • Herstel fabrieksinstellingen. De telefoon start opnieuw op en installeert de laatste maintenance release.
Waarschijnlijk overbodig: voor de zekerheid had ik hierbij de locatietoegang uit gelaten en de regio op UK. Wi-Fi uiteraard wel aan.

[ Voor 15% gewijzigd door TBTL op 14-03-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zndr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-03-2024
Bij mij werkt dit niet, ik heb een e-sim. Iemand enig idee?
TBTL schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:11:
Opgelost :)
  • Wacht enkele maanden tot de eerstvolgende maintenance release uit komt. De telefoon probeert nog steeds zonder succes de oudere security patch te installeren, maar dat maakt niet uit.
  • Back-up
  • Sim-kaart eruit
  • Herstel fabrieksinstellingen. De telefoon start opnieuw op en installeert de laatste maintenance release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Jammer. Had je de eSIM verwijderd voor de reset, locatie uit en taal op UK?

[ Voor 21% gewijzigd door TBTL op 18-03-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zndr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-03-2024
Het is gelukt! Omdat ik geen andere phone heb om mijn eSIM te parkeren, heb ik eerst een fysieke sim aangevraagd en geactiveerd. Hierdoor vervalt je eSIM.

Daarna volgens jouw recept sim eruit en factory reset etc.

Ik denk nu na of ik weer terug wil naar eSIM ...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Zndr schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:38:
Het is gelukt! Omdat ik geen andere phone heb om mijn eSIM te parkeren, heb ik eerst een fysieke sim aangevraagd en geactiveerd. Hierdoor vervalt je eSIM.

Daarna volgens jouw recept sim eruit en factory reset etc.

Ik denk nu na of ik weer terug wil naar eSIM ...

Dank!
Heb je die nodig dan? Anders gewoon houden wat je hebt zolang het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Zucht. De update van mei 2024 wil ook niet installeren. De volgende telefoon wordt geen Nokia / HMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:47
En ik zit vast met de october 2024 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
De update van december 2024 is uit en wordt hier zonder problemen geïnstalleerd. Hij verdringt de oude update. Build 00WW_3_230.

[ Voor 47% gewijzigd door TBTL op 30-12-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:47
Op mijn G60 gaat het nu ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
De patch van 2025-01 installeert niet in één keer bij mij:
"Er is een fout opgetreden bij het opnieuw opstarten. Probeer het later opnieuw."
De oplossing is om de sim-kaart eruit te halen.

[ Voor 109% gewijzigd door TBTL op 24-01-2025 19:54 ]

Pagina: 1