TP Link ziggo aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Glorieus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-06 17:21
Goedemiddag!

Ik heb van Ziggo die mooie TP-Link Deco M4. Kan iemand mij adviseren hoe ik deze het beste kan installeren?

Ik heb de nieuwe Ziggo connectbox (die witte). Deze staat in de meterkast bij de voordeur (midden in de woning is dat).
In mijn huis heb ik overal UTP wandcontactdozen.

Moet ik mijn modem veranderen in bridge modus ? Of gewoon laten, WiFi uitzetten en aansluiten zoals Ziggo dat vertelt?

En kan ik de 2e en 3e Deco met een UTP aansluiten in een kamer? Of moet die via de WiFi aansluiten op de hoofd Deco?

Beste antwoord (via Glorieus op 18-09-2022 06:50)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:13
Als je utp hebt liggen sluit je alles via die utp aan en zet je die deco in AP mode.

Je kunt zelf kiezen of je de wifi van de Connectbox aan laat of uitzet.
Als je hem aanlaat moet je de settings van die Deco's en de Connectbox gelijk houden (encryptie mode en wachtwoord).

Connectbox niet in Bridge mode zetten dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 17-09-2022 13:55 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je utp hebt liggen sluit je alles via die utp aan en zet je die deco in AP mode.

Je kunt zelf kiezen of je de wifi van de Connectbox aan laat of uitzet.
Als je hem aanlaat moet je de settings van die Deco's en de Connectbox gelijk houden (encryptie mode en wachtwoord).

Connectbox niet in Bridge mode zetten dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 17-09-2022 13:55 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Glorieus
Oké dus:

Ik installeer Deco 1 bij de modem met utp.
Ik installeer Deco 2 bij de slaapkamer boven middels UTP wandcontactdoos zodat die rechtstreeks verbonden raakt met mijn ziggo modem.
Ik installeer Deco 3 in de bijkeuken met UTP wandcontactdoos zoals idem Deco 2.

Dan de Deco in AP mode.
Thats it?

• Ben(V)
Zou nadat je Deco 1aangesloten hebt hem meteen in Ap mode zetten en dan pas de rest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12
Glorieus schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:55:
Oké dus:

Ik installeer Deco 1 bij de modem met utp.
Ik installeer Deco 2 bij de slaapkamer boven middels UTP wandcontactdoos zodat die rechtstreeks verbonden raakt met mijn ziggo modem.
Ik installeer Deco 3 in de bijkeuken met UTP wandcontactdoos zoals idem Deco 2.

Dan de Deco in AP mode.
Thats it?
Misschien maar waarschijnlijk moet je nog een extra switch in de meterkast zetten waar je de decos op
Aansluit ipv je ziggo modem switch.
Maar eerst zo proberen direct in ziggo modem en even in de app controleren of er netjes signaalbron ethernet staat

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
Ja ik dacht al om een unmanaged switch met 8 poorten te halen.
Ik heb namelijk 5 UTP’s in huis verspreid via de wandcontactdozen en ziggo connect box heeft 4 ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12
Die decos zijn een beetje kieskeurig qua switch, de tplimk van de action werkt in ieder geval goed.
Is wel maar 5 poorten maar dan Heb je er samen met de deco 8 in totaal. Zolang alle decos dan in de tplink zitten komt het goed

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
WiFi uit op Connectbox

Dan UTP van connectbox naar Deco 1 en die Deco naar de switch? Zodat de rest in die switch gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee als alle Deco's bedraad zijn en in AP mode, connect je de switch naar de Ziggobox en alle Deco's aan de switch.

En of je de wifi van de Connectbox aan- of uitzet is gewoon je eigen keuze en afhankelijk waar de Deco's geplaatst worden.
Als je meer dekking krijgt zonder dat die Connectbox veel overlapt met een Deco zet je hem gewoon aan, als hij te veel overlapt met een Deco zet je hem uit.

En je kunt ook prima de poorten van de Connectbox gebruiken alleen (soms) niet voor de Deco's, dus een 5 poort switch is ruim voldoende.

[ Voor 14% gewijzigd door Ben(V) op 18-09-2022 12:33 ]

Pagina: 1