Toon posts:

Vraagje over Visual Basic

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helleuw,

ik stel mijn meeste vragen op webdesign & graphics, want ik ben veel met flash bezig, maar dan nu ook drie vragen hiero...

VRAAG 1:
Ik werk met Visual Basic 6.0 en ik ben nu bezig met een progje die alle handelingen vastlegt (aantal toetsaanslagen tellen, etc.) maar die property kan ik alleen setten in een bepaalde picturebox of textbox, dus ik kan dat wel voor alle objecten van het programma, maar niet voor iets buiten het programma, is hier een API-functie voor ofsow?

VRAAG 2:
Is het mogelijk (eventueel ook met API-functie, want ik kon het niet in de API-guide vinden) om een programma niet op de taakbalk zichtbaar te maken maar alleen als minipictogram (zoals ICQ etc.)

VRAAG 3:
Als ik mijn programma's converteer naar EXE's dan werken ze op elke computer die MSGRV60.dll ofsow heeft, maar dat zijn alleen de PC's waarop Visual Basic is geinstalleerd. Is het mogelijk die dll bij te sluiten, of door middel van een installatie programma die dll in de windows map te pleuren. Als dit laatste mogelijk is, hoe maak je dan een installatie programma :)

Alvast bedankt en ciao,

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 23:07 schreef Bobby_Rond het volgende:
VRAAG 3:
Als ik mijn programma's converteer naar EXE's dan werken ze op elke computer die MSGRV60.dll ofsow heeft, maar dat zijn alleen de PC's waarop Visual Basic is geinstalleerd. Is het mogelijk die dll bij te sluiten, of door middel van een installatie programma die dll in de windows map te pleuren. Als dit laatste mogelijk is, hoe maak je dan een installatie programma :)
Visual Basic levert een setup tooltje mee, waarmee je setup's kunt maken. Er zijn ook veel van dit soort tooltjes van derden te vinden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Crazy D

I think we should take a look.

1. moet je een system wide hook opzetten. Op MSDN is op zich wel wat te vinden als je zoekt op hook, alleen was het volgens mij niet zo heel goed te doen vanuit VB (je moest het iig in een dll doen maar er staat me iets van bij dat het met VB helemaal niet kan...)

2. uh ja zal ff kijken voor een linkje. Zoeken op systemtray op de gemiddelde VB site is wel genoeg om wat te vinden.

3. zie boven. Je kan vanaf de MS site een gratis windows installer downloaden (add-in voor Visual Studio) waarmee je iets mooiere setups kan maken dan met de P&D wizard. Zijn natuurlijk ook genoeg andere setup tools, alleen kunnen ze niet allemaal goed omgaan met het installeren van de VB dll's (en vooral uninstallen, heb aleens gehad dat ik VB opnieuw kon installeren omdat 1 of ander progje zonder mij te vragen alle VB dll's had gedumpt... :(

linkjes:
1. http://www.vbaccelerator.com/codelib/hook/vbalhook.htm ziet er wel goed uit :)

2. http://www.kather.net/VisualBasicSource/vb4icononsystemtray.txt

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Da's quote i.p.v. edit |:(

Exact expert nodig?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 27 augustus 2001 23:21 schreef Crazy_D het volgende:
1. moet je een system wide hook opzetten. Op MSDN is op zich wel wat te vinden als je zoekt op hook, alleen was het volgens mij niet zo heel goed te doen vanuit VB (je moest het iig in een dll doen maar er staat me iets van bij dat het met VB helemaal niet kan...)
Lijkt mij prima te gaan met VB hoor. Ik heb de docu eens doorgespit en een windows hook zetten gaat uitstekend met VB. Ik heb geen uitzonderingen kunnen vinden voor een keyboard hook.

Ik zal eens een testje inelkaar flansen om te kijken of, en zo ja, hoe het kan.

edit:

voutje, MSDN: [quote]
All system hook functions must be in libraries.
[/quote]

Een system-wide hook moet dus in een .dll staan, een code-only dll. Moet je even maken in een non-vb taalje, want in VB kan het niet.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 23:21 schreef Crazy_D het volgende:
http://www.kather.net/VisualBasicSource/vb4icononsystemtray.txt[/url]
Ziet er handig uit! ga ik toch is ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 02:25 schreef Gerco het volgende:
Een system-wide hook moet dus in een .dll staan, een code-only dll. Moet je even maken in een non-vb taalje, want in VB kan het niet.
De URL's die Crazy_D had gegeven werken wel en die van die systemtray werkt al... Maar dat met die system wide hook is me een raadsel, ik heb alle vbp's gedownload maar ik wordt er niet veel wijzer uit...

En behalve VB kan ik nix anders op programmeer gebied (behalve Basic)
En een beetje JavaScript maar dan alleen voor websites...

Verwijderd

Topicstarter
In al die system wide hook vbp's (van http://www.vbaccelerator.com/codelib/hook/vbalhook.htm) staat het volgende:

Implements IWindowsHook

En dat pakt ie niet ("Cant' find project or library")
En dan krijg ik het references scherm te zien en staat "MISSING: vbAccelerator Windows Hook Helper DLL" aangevinkt...

Hoe en waar is dit te downloaden?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

http://www.vbaccelerator.com/codelib/hook/vbalhks.zip

Download dat. Daar zit een .dll in, pleur ergens neer, register het en het werkt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:23

WoutF

Hoofdredacteur
Op maandag 27 augustus 2001 23:07 schreef Bobby_Rond het volgende:

VRAAG 3:
Met Install Shield Express kan je als een een installatie maakt de source file van je VB project opgeven, deze spit hij dan door en zorgt ervoor dat de benodigde DLL's meegeinstalleerd worden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, maar wat al die hook nou precies doen is me onduidelijk, ik zie hele lappen codes die me niet echt iets zeggen, en ze zijn allemaal niet te runnen zodat ik een beeld krijg wat precies wat doet...
Ik zag in het commentaar van een van de programma's staan dat met zo'n hook in te stellen is dat je in een textbox een tab als een tab beschouwt en dat ie dan niet naar de volgende textbox springt en dat soort verhalen, maar daar heb ik nix aan...

Ik wil dat het programma muisklikken en toetsaanslagen registreert ook buiten het programma, bijvoorbeeld als ik zit te tiepen in word, dat ie die letters ook registreerd en als ik zit te surfen, dat ie alle muisclicks ook registreerd...

Misschien dat dat ook met zo'n hook kan, maar hoe dat moet snap ik niet aangezien alle voorbeeld vbp's die ik heb gedownload niet werken.

• Crazy D

Crazy D

Op dinsdag 28 augustus 2001 14:21 schreef Bobby_Rond het volgende:
Ik wil dat het programma muisklikken en toetsaanslagen registreert ook buiten het programma, bijvoorbeeld als ik zit te tiepen in word, dat ie die letters ook registreerd en als ik zit te surfen, dat ie alle muisclicks ook registreerd...

Misschien dat dat ook met zo'n hook kan, maar hoe dat moet snap ik niet aangezien alle voorbeeld vbp's die ik heb gedownload niet werken.
Windows hooks zijn ook niet het meest eenvoudige hoor. In principe is een hook (subclass) dat jou code het event krijgt voordat de rest van windows (of het programma) 'm krijgt.

Voor het runnen, je moet ff de site checken, ze maken daar altijd gebruik van een paar dll's waaronder een subclass dll die moet je allemaal geregistreerd hebben staan (of in je system dir plakken, en via project - references ernaartoe bladeren), zodat je 'm kan gebruiken....

Zijn er nog errors die je krijgt?

Exact expert nodig?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 28 augustus 2001 14:21 schreef Bobby_Rond het volgende:
Dat kan idd met een hook, maar een System-Wide hook MOET in een .dll staan en die .dll kun je niet in VB maken :(

Je hebt 2 opties:
• Die dll in C/C++ of iets anders maken.
• Een andere manier zoeken om toetsen te loggen.

Ik heb een andere manier gevonden, ik vind het alleen een beetje een vieze hack, maar goed hier is 'ie: keylog.zip

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:40 schreef Gerco het volgende:
Ik heb een andere manier gevonden, ik vind het alleen een beetje een vieze hack, maar goed hier is 'ie: keylog.zip
Het is idd een vieze hack maar ik kan de elementen eruit goed gebruiken, thnxz

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik toch weer een vraagje:

Dat keylogging werkt prima
maar mouseclick logging, hoe werkt dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Dat keylogging van die hack is opzich wel wat ik nodig heb, maar er zit ook een heel controlestuk in om te kijken welk teken het is, maar dat hoeft voor mij niet, dus hoe kan ik kijken of er een toets wordt ingedrukt, en hoe kan ik kijken of de muis beweegt, of dat ie links of rechts klikt?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:24 schreef Bobby_Rond het volgende:
Dat keylogging van die hack is opzich wel wat ik nodig heb, maar er zit ook een heel controlestuk in om te kijken welk teken het is, maar dat hoeft voor mij niet, dus hoe kan ik kijken of er een toets wordt ingedrukt, en hoe kan ik kijken of de muis beweegt, of dat ie links of rechts klikt?
Dat is het 'em nou juist, die keylogger kijkt elke keer dat zijn timer afgaat alle toetsen na of er 1 ingedrukt is. Je kunt NIET kijken of er een toets is ingedrukt, alleen van een bepaalde toets OF hij ingedrukt is.

Daarom is een system-wide keyhook veel mooier, maar helaas onmogelijk in puur VB.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:26 schreef Gerco het volgende:

Dat is het 'em nou juist, die keylogger kijkt elke keer dat zijn timer afgaat alle toetsen na of er 1 ingedrukt is. Je kunt NIET kijken of er een toets is ingedrukt, alleen van een bepaalde toets OF hij ingedrukt is.

Daarom is een system-wide keyhook veel mooier, maar helaas onmogelijk in puur VB.
Het hoeft voor mij op zich geen puur VB te zijn, als het maar werkt, op zich schiet het nu aardig op...
Ik ben een beetje aan het klooien met de Package & Deployment Wizard...
Alleen zit ik nu wel met een probleempje, ik heb via de API-Guide het onmogelijk gemaakt om mijn progje te CTRL-ALT-DEL'en, en met de API-Guide RemoveMenu zodat je niet op het kruisje kan klikken etc. en met:
Private Sub Form_QueryUnload(Cancel As Integer, UnloadMode As Integer)
Cancel = 2
End Sub
er voor gezorgd dat je niet ALT-F4 kan doen...

MAAR... Het volgende is het probleem: Als ik windows afsluit, krijgt windows het programma ook niet uit en kan dus niet afsluiten

Ik heb tijdelijk een soort van backdoor ingebouwd met SHIFT-Scroll Lock, maar die haal ik in de toekomst als ik klaar ben ook weer weg...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows kan afsluiten???

Verwijderd

Gebruik anders een Timer en de GetCursorPos API om de muis positie te bepalen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
info:

Public Type POINTAPI
      x As Long
      y As Long
End Type

Public Declare Function GetCursorPos Lib "user32" (lpPoint
As POINTAPI) As Long

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 12:27 schreef Bobby_Rond het volgende:

[..]
en met:
Private Sub Form_QueryUnload(Cancel As Integer, UnloadMode As Integer)
Cancel = 2
End Sub
er voor gezorgd dat je niet ALT-F4 kan doen...

MAAR... Het volgende is het probleem: Als ik windows afsluit, krijgt windows het programma ook niet uit en kan dus niet afsluiten

Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows kan afsluiten???
Euhh heb je je nooit afgevraagd waar die UnloadModed mode inhoud die je mee krijgt voor staat (hint hint)? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 12:44 schreef Yarvieh het volgende:

Euhh heb je je nooit afgevraagd waar die UnloadModed mode inhoud die je mee krijgt voor staat (hint hint)? >:)
wel afgevraagd niet opgezocht :)
laat me raden... Dit is handig? :P
want hoe kan ik dit dan oplossen?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 01 september 2001 13:46 schreef Bobby_Rond het volgende:

[..]

wel afgevraagd niet opgezocht :)
laat me raden... Dit is handig? :P
want hoe kan ik dit dan oplossen?
Ik zou eens in de MSDN kijken, HEEL handig ding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
The unloadmode argument returns the following values:

Constant Value Description 
vbFormControlMenu 0 The user chose the Close command from the Control menu on the form. 
vbFormCode 1 The Unload statement is invoked from code. 
vbAppWindows 2 The current Microsoft Windows operating environment session is ending. 
vbAppTaskManager 3 The Microsoft Windows Task Manager is closing the application. 
vbFormMDIForm 4 An MDI child form is closing because the MDI form is closing. 
vbFormOwner 5 A form is closing because its owner is closing.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 12:32 schreef GrAviTy het volgende:
Gebruik anders een Timer en de GetCursorPos API om de muis positie te bepalen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
info:

Public Type POINTAPI
      x As Long
      y As Long
End Type

Public Declare Function GetCursorPos Lib "user32" (lpPoint
As POINTAPI) As Long
Hier snap ik niet echt wat van, stel, ff voor het gemak dat ik de coordinaten van de cursor in een textbox zou willen pleuren, wat zou ik dan moeten tiepen?
ik zat een beetje te fucken met zoiets als POINTAPI(x) maar dan heeft ie het over een functie (logisch eigenlijk) maar hoe het wel moet weet ik dus niet
ik wil gewoon de positie opslaan in een variabele en een paar milliseconden verder weer en als het verschil een bepaald aantal pixels is (of twips voor mijn part) dan beweegt de muis... That's all

Trouwens, hoeveel twips gaan er in een pixel, of andersom?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 04 september 2001 15:39 schreef Bobby_Rond het volgende:
Hier snap ik niet echt wat van, stel, ff voor het gemak dat ik de coordinaten van de cursor in een textbox zou willen pleuren, wat zou ik dan moeten tiepen?
zoiets:
code:
1
2
3
4
5
Dim p As POINTAPI
Do
  Call GetCursorPos(p)
  Text1.Text = p.x & ", " & p.y
Loop Until DoEvents=0
Trouwens, hoeveel twips gaan er in een pixel, of andersom?
Kijk eens naar de Screen.TwipsPerPixelX en Screen.TwipsPerPixelY waarden :)

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Hmnnrnn.. ik zie hier iemand die een programmaatje maakt dat:
- system wide keys afvangt
- niet te zien is op de taakbalk
- niet (of beter: moeilijk) af te sluiten is

Wat is nou eigenlijk de bedoeling van dit progje? Keyboard logger / password catcher? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 17:09 schreef Mart! het volgende:
Hmnnrnn.. ik zie hier iemand die een programmaatje maakt dat:
- system wide keys afvangt
- niet te zien is op de taakbalk
- niet (of beter: moeilijk) af te sluiten is

Wat is nou eigenlijk de bedoeling van dit progje? Keyboard logger / password catcher? >:)
Het is een soort RSI monitor TEST FASE :P
maar ik moet nog een paar dingen weten:

met die keylog hack die Gerco destijds mij heeft gegeven, het werkt wel, maar niet heel goed, hoe het komt is mij een raadsel, want in het hackprogramma zelf pakt ie wel alle letters... Bij mij pakt ie er zo'n 5 van de 20.

Dan met die POINTAPI is ook al gelukt, maar nu moeten ook mouseclicks gelogt worden, hoe dat moet weet ik nog niet :)
ik kan het wel van een PictureBox of TextBox, maar als je op GoT zit te klikken moet ie het ook pakken (bijvoorbeeld)

Dus wederom, *help* *help* :P

BTW hoe wil jij mijn progje afsluiten dan?
als ie eenmaal opgestart is, that is, daar moet ik nog wat op verzinnen, wat mij op nog een vraag brengt: hoe zorg je ervoor dat een programma opstart bij het opstarten zonder dat ie ook in het start menu bij opstarten staat, bijvoorbeeld ICQ NetDetect Agent...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Zoals ik al zei: "De enige perfecte manier (een system-wide windows hook), kan niet in VB"

De enige manier is een dll te maken in C/C++

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 23:22 schreef Gerco het volgende:
Zoals ik al zei: "De enige perfecte manier (een system-wide windows hook), kan niet in VB"

De enige manier is een dll te maken in C/C++
serieus?
da's wel te lomp voor woorden, maar ik kan geen C of C++, ik heb C++ wel, maar is dat dan erin te integreren?
want dat moet het programma wel kunnen...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 05 september 2001 16:50 schreef Bobby_Rond het volgende:
serieus?
Ja, helaas wel. Een system-wide hookproc MOET in een code-only-dll staan en aangezien je dat soort DLL's niet met VB kan maken, moet het in een andere taal.

Je kunt die dll dat gewoon aanroepen zoals je ook met API functies kan doen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 22:10
Een system-wide hook kan inderdaad niet in VB, met toetsen kun je toch gewoon met de API afvangen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 17:58 schreef Pc123 het volgende:
Een system-wide hook kan inderdaad niet in VB, met toetsen kun je toch gewoon met de API afvangen?
ik weet het niet
ik log momenteel, toetsaanslagen en muisbewegingen, maar geen muisklikken, tenminste voor het idee wel in een PictureBox, maar die moet op den duur ook weg natuurlijk, muisklikken moet ie ook in IE pakken of in Word, of wat dan ook...
En wat die toetsaanslagen betreft, hij pakt ze nog steeds niet allemaal... Gerco help?
naja ik merk het wel...
als iemand mij een tutorial kan geven hoe ik zo'n dll kan schrijven (in welke taal dan ook), of als er al zo'n dll bestaat, nog liever...
Dit moet ik namelijk echt hebben...

Alvast bedankt,

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu trouwens bezig met een installatie programma en hij doet het op zich wel, maar ik krijg de volgende melding:

Setup cannot continue because some system files are out of date on your system. Click OK if you would like setup to update these files for you now. You will need to restart Windows before you can run setup again. Click cancel to exit setup without updating system files.

Is het nu zo dat de bestanden die ik in mijn setup heb gezet oud zijn?
ik heb deze 7 files erin staan:
- VB6STKIT.DLL
- COMCAT.DLL
- STDOLE2.TLB
- ASYCFILT.DLL
- OLEPRO32.DLL
- OLEAUT32.DLL
- MSVBVM60.DLL

Of zijn de bestanden van de user oud en moeten deze overschreven worden?

Iig, de setup wordt niet uitgevoerd...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 09 september 2001 11:43 schreef Bobby_Rond het volgende:
Of zijn de bestanden van de user oud en moeten deze overschreven worden?
Idd. Dat zegt die melding toch? Hij zegt tegen de gebruiker van de setup dat ZIJN systeem out-of-date is en dat hij het wil updaten. Dat moet 'ie rebooten en dan de setup opnieuw starten.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op dinsdag 04 september 2001 23:08 schreef Bobby_Rond het volgende:
BTW hoe wil jij mijn progje afsluiten dan?
als ie eenmaal opgestart is, that is, daar moet ik nog wat op verzinnen, wat mij op nog een vraag brengt: hoe zorg je ervoor dat een programma opstart bij het opstarten zonder dat ie ook in het start menu bij opstarten staat, bijvoorbeeld ICQ NetDetect Agent...
Je moet dan iets in het register veranderen. Zie Start > Programma's > Bureau-accesoires > Systeemwerkset > Systeeminfo voor de programma's die zo opgestart worden. (Kies softwareomweging > opstartprogramma's)

Trouwens de programma's de via het register worden opgestart staan in Deze computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft \Windows\CurrentVersion\Run (in het register, te bereiken via regedit).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 12:26 schreef Gerco het volgende:

Idd. Dat zegt die melding toch? Hij zegt tegen de gebruiker van de setup dat ZIJN systeem out-of-date is en dat hij het wil updaten. Dat moet 'ie rebooten en dan de setup opnieuw starten.
Maar dan als ik em update en reboot, dan geeft ie die melding weer als ik de setup run
is dat trouwens dan bij elke pc zo dat iedereen die melding krijgt?

Bedankt trouwens elino
Moet je de setup editten en SaveSettings doen ofsow?
want hoe kan je instellen dat de setup mijn prog in die run map zet bij regedit?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 10 september 2001 17:36 schreef Bobby_Rond het volgende:
Maar dan als ik em update en reboot, dan geeft ie die melding weer als ik de setup run
Dat gaat er iets niet helemaal flex.
is dat trouwens dan bij elke pc zo dat iedereen die melding krijgt?
Alleen die PC's die out-of-date bestanden hebben. Als ik jou was zou ik niet die P&D Wizard gebruiken, maar Inno-Setup, daarmee heb je veel grotere controle over je setup en het ziet er 10x zo goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 17:39 schreef Gerco het volgende:
Alleen die PC's die out-of-date bestanden hebben. Als ik jou was zou ik niet die P&D Wizard gebruiken, maar Inno-Setup, daarmee heb je veel grotere controle over je setup en het ziet er 10x zo goed uit.
Bedankt
trouwens, kan je met dat programma dan wel instellen dat ie em in de regedit zet bij opstarten?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 13 september 2001 16:51 schreef Bobby_Rond het volgende:
Bedankt
trouwens, kan je met dat programma dan wel instellen dat ie em in de regedit zet bij opstarten?
Ja, dat kan, geen probleem. Je moet even in de [Registry] section een key zetten die dat doet. Staat waarschijnlijk ook wel in de FAQ.

Ik heb trouwens een goede keylogger MET source gevonden die geen vieze truuckjes gebruikt: Hier staat 'ie

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die registry is me gelukt
Root: HKLM; Subkey: "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"; ValueType: string; ValueName: "Prevent-RSI"; ValueData: "C:\Program Files\Prevent-RSI\Prevent-RSI.exe"

Maar, hoe kan je ervoor zorgen dat het "overzicht" scherm overgeslagen wordt
Bij de installatie kan je map opgeven waar je het wil installeren, dat mag de gebruiker niet kiezen, en hij hoeft niet in het start menu te worden weergegeven, want hij start toch automatisch op en is niet af te sluiten.
en als je alle dingen heb ingevoerd (map van installatie etc.) krijg je nog zo'n samenvattingscherm zodat je nog een laatste kans hebt om iets te wijzigen, maar hij is leeg omdat de gebruiker toch niets mag invullen, dus kan dat blad net zo goed weggelaten worden, maar hoe moet dat?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Uit de helpfile:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
In [Setup]:
DisableDirPage
DisableFinishedPage
DisableProgramGroupPage
DisableReadyMeno
DisableReadyPage
DisableStartupPrompt
Uninstallable

Zoek die directives eens op, dat helpt een hoop. Ik zou ook even naar de command line switches /SP, /SILENT en /VERYSILENT kijken, daarmee kun je een installatie volledig onzichtbaar maken.

Als je niet wilt dat hij gedeinstalled kan worden, moet je "Uninstallable" uitzetten en die program group kun je ook uitzetten. Overigens maakt 'ie niet vanzelf icons aan, maar alleen als jij dat zelf opgeeft. De Uninstall icon maakt hij wel, maar alleen als "Uninstallable" aanstaat.

edit:
Die keylogger die ik hierboven gepost heb, is natuurlijk eenvoudig aan te passen om ook muis events te loggen

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt...

Echt relext dat je me ff uit de brand helpt, want het progje moet ineens over 4 dagen af zijn... :)
Eerst had ik nog 2 maanden maar mijn opdrachtgever had niet goed gekeken...

Nou, ik ga nog ff aan de slag

ik mis trouwens een dll :)
kbhookdll.dll
waar vind ik die en in welke map moet ik die plaatsen?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 15 september 2001 09:45 schreef Bobby_Rond het volgende:
ik mis trouwens een dll :)
kbhookdll.dll
waar vind ik die en in welke map moet ik die plaatsen?
Misschien is het je niet opgevallen, maar er zit ook c++ sourcecode in die zipfile. Dat is de source van kbhookdll.dll, die moet je even compilen. Als je dat niet kunt doen (geen C++ bijv.) moet je ff roepen, dan compile ik 'em wel ff voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 15:44 schreef Gerco het volgende:

[..]

Misschien is het je niet opgevallen, maar er zit ook c++ sourcecode in die zipfile. Dat is de source van kbhookdll.dll, die moet je even compilen. Als je dat niet kunt doen (geen C++ bijv.) moet je ff roepen, dan compile ik 'em wel ff voor je.
*ROEP*
ik heb wel C++ maar dat staat al 3 jaar nog in de doos in de kast bij me pa...
dus als jij em wilt compilen, gaarne...

Mijn ICQ# is 11740703
en mijn mail is bobby_rond@hotmail.com

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 15 september 2001 15:49 schreef Bobby_Rond het volgende:
dus als jij em wilt compilen, gaarne...
Bij deze.

Pagina: 1