Kernel power errors op mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ShoppingCart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-09-2022
Mijn nieuwe zelfgebouwde PC bluescreent op random tijden, soms tijdens het gamen, soms als ik hem opstart, of niks aan het doen ben. Ik heb alle goeie drivers op staan, ook oudere stabiele versies geprobeerd. Niks werkt.
Zo ziet mijn error log eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VvW2i1wri6uxJM-oZtSrn1PAoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m3PQ4z3dl0rlFvhsFYPHUwnl.png?f=fotoalbum_large

Hardware die ik gebruik:

Ryzen 7 5800x CPU
Gigabyte vision oc 3060 GPU
Gigabyte x570s UD MOBO
Vengeance lpx 32gb RAM
Samsung evo 980 500gb SSD
Seagate barracuda 2tb HDD
Corsair RM750X PSU

Beste antwoord (via ShoppingCart op 17-09-2022 16:21)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Geen 4.31helaas want dan zou ik het RAM zo goed als uitsluiten. 3.41 dus. Als ik het goed heb zit daar 16Gbit single rank Micron B of D die in. Staat dat exacte RAM, modelnummer en versienummer, op de QVL van het moederbord? Als dat niet zo is dan is het in geval van Corsair zeer waarschijnlijk niet compatibel met het moederbord en wordt het een gevalletje retourneren en wel compatibel RAM uitzoeken.

Bij F3 staat er wel een opmerking maar het is mij niet duidelijk of eerst naar die versie geupdate moet worden voordat je naar F4d kunt.

Alle reacties

• Uszka
  • Nu online
Is het BIOS van het moederbord volledig up to date?

Wat is het exacte modelnummer en versienummer van het RAM? Versienummer vind je als volgt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8I-dkjtTABMDgSRULAHpyTmNuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOmvOE462ivgzrdz3nYmKe42.jpg?f=fotoalbum_large

• ShoppingCart
Mijn BIOS heeft de F2 versie, dat zou volgens de gigabyte site moeten werken met mijn CPU
Mijn ram versienummer is 4.31

• ShoppingCart
Uszka schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:54:

Wat is het exacte modelnummer en versienummer van het RAM? Versienummer vind je als volgt

[Afbeelding]
Uszka schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:54:

[Afbeelding]
Mijn BIOS heeft de F2 versie, dat zou volgens de gigabyte site moeten werken met mijn CPU
Mijn ram versienummer is 4.31

• Uszka
  • Nu online
En het modelnummer van het RAM?
ShoppingCart schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:59:
Maar wel dik een jaar oud. Update naar de meest recente versie.

[ Voor 81% gewijzigd door Uszka op 17-09-2022 11:14 ]

• ShoppingCart
Uszka schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:12:
En het modelnummer van het RAM?

[...]

Maar wel dik een jaar oud. Update naar de meest recente versie.
Oke, de update gaat dan via een q-flash neem ik aan. Is het beter om die versie voor versie te updaten of kan het gewoon in een keer? Las ergens in een ander forum dat dat niet goed was.
Dit is mijn RAM: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbhXPfZvE7vVyolZ_qRYtwDApb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4FJwKwUvkmADoOUWXSeppeQ.jpg?f=fotoalbum_large
CMK32GX4M2E3200C16
DDR4 32GB(2x16GB) 3200MHz
16-20-20-38 1.36V ver3.41
222204453214969

[ Voor 1% gewijzigd door ShoppingCart op 17-09-2022 11:39 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Geen 4.31helaas want dan zou ik het RAM zo goed als uitsluiten. 3.41 dus. Als ik het goed heb zit daar 16Gbit single rank Micron B of D die in. Staat dat exacte RAM, modelnummer en versienummer, op de QVL van het moederbord? Als dat niet zo is dan is het in geval van Corsair zeer waarschijnlijk niet compatibel met het moederbord en wordt het een gevalletje retourneren en wel compatibel RAM uitzoeken.

Bij F3 staat er wel een opmerking maar het is mij niet duidelijk of eerst naar die versie geupdate moet worden voordat je naar F4d kunt.

• ShoppingCart
Uszka schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:01:

Top! De RAM blijkt toch niet compatibel te zijn, dus dat wordt inderdaad retourneren. Bedankt!
Pagina: 1