MS Authenticator werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• clemient
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 10:20
Mijn vraag
Door onduidelijke oorzaak is mijn account in the ms authenticator stuk geraakt. Helaas mfa ingesteld op alleen agebruik van de app. En kan ik dus nu met geen mogelijkheid meer inloggen. De app gaf ook geen code meer. Erg vervelend dat Outlook en OneDrive nu al een hele week niet meer werkt op mijn MacBook. (Nog wel op mijn iPhone)

Wat is de workaround om mfa ook op telefoon/e-mail te laten verifiëren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
IPhone XS Max
iOS 15.6 -> 16
Mbp 14

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart iPhone
App bijwerken
iOS bijwerken
App handmatig opstarten
iOS backup uitzetten
Verwijderen Authenticator en herinstalleren
20+ keer bellen met MS voor support

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-10 17:45
Ik zou als eerste eens naar de microsoft pagina gaan, en daar je gegevens controleren.
Waar je ook authenticatiegegevens kan bekijken/wijzigen.

Ik had je graag een link gegeven, maar op dit ogenblik kan ik niet op de microsoft-pagina komen.
Met geen van mijn browsers.

• clemient
De pagina’s die ik ken vragen om mfa via de app 😟

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25
(jarig!)
Als het goed is heb je bij het instellen van mfa ook herstelcodes qehad. Die zijn precies voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemient
Ik ben nog aan het zoeken voor een mogelijke herstelcode. Tot nu toe niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-10 17:45
Ik kan me niks herinneren van gekregen herstelcodes.

Maar: dat kan komen omdat ik de Auth. App voor werk heb geïnstalleerd. Met een werk-account.
Misschien heeft 'mijn baas' die herstelcodes wel gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 17:44

sjaak

un giorno credi

Bij een Microsoft / Office 365 account is er altijd een Microsoft tenant met een beheerder die de mfa kan resetten. Dit account moet dan ook meerdere opties hebben en idealiter heb je een break glass account zonder mfa en met extra lang wachtwoord voor als de mfa dienst stuk is of niet meewerkt.

Voor persoonlijk Microsoft accounts is het de backupcode opslaan en altijd minimaal twee opties configureren. Dus de app en telefoonnummer b.v. Heb je dat ook al geprobeerd, of je niet een optie hebt dat je een andere methode kan gebruiken? Anders is het ws pech, mfa is juist bedoeld als extra veiligheid en voorkomt dat een account zomaar over te nemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insectiside
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 19:42
Dag Clemient,

Surf vanop een pc naar https://aka.ms/mfasetup en probeer je account opnieuw te verbinden met de authenticator. Aanmelden met je account en de App de QR-code opnieuw laten scannen. Je authenticator zal reeds je bestaande account bevatten vermoed ik, maar negeer dit: klik op het plusteken in de authenticator-app en scan de QR-code opnieuw.

Lukt het nu opnieuw?

[ Voor 4% gewijzigd door Insectiside op 19-09-2022 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clemient
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik kwam helaas geen stap verder bij een login scherm.

Na vele belpogingen ben ik vandaag na een week eindelijk teruggebeld door het data protection team. Zij hebben een reset op de mfa gedaan en ik heb zowel de app als de telefoon ingesteld om mij te verifiëren. Dat was de top tip, altijd ook je telefoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas gaat het hier niet om de Windows Client, maar om een applicatie. Dus ik verplaats hem naar CSA.
Pagina: 1