Toon posts:

Lage receiver IKEA meubel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-03 13:51
We hebben sinds een jaar een huisgekocht met daarin sinds een week een nieuw tv meubel van de ikea en daarin past helaas niet de huidige receiver speaker opstelling. Heb in de huidige setup teufel vloerstaanders met een Sony receiver al heel wat jaren.

Ik zoek een?
Lage / slim line receiver of oplossing zoals de nr1510

Wat is je budget?
300-500e

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er klipsch rp500 boxen op aansluiten om een console, tv ontvanger, steam link etc op aan te sluiten. Zelf heb ik een Sony STR DN 840 maar die past dus niet meer in het meubel

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb alleen de Marantz Nr1510 gevonden maar ik heb geen voorkeur voor een merk maar zoek een relatief lage receiver oplossing, Max 115mm.

[Voor 36% gewijzigd door Fugitive2008 op 17-09-2022 10:14]

Beste antwoord (via Fugitive2008 op 17-09-2022 14:03)

• RobbieT
  • Laatst online: 13:03
Zoekopdracht in de pricewatch met max hoogte 115mm en HDMI ingangen met max prijs €690.

https://tweakers.net/vers...a6rbRYs-ygr4MUJjlsCdCrbUT

De Naim in het lijstje gaat boven budget…

De rest had je effectief zelf al gevonden.

Alle reacties

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Enneh... het helpt als je de hoogte even meegeeft...

[Voor 44% gewijzigd door teacher op 17-09-2022 10:11]

Wise enough to play the fool

• Fugitive2008
teacher schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:10:

Enneh... het helpt als je de hoogte even meegeeft...
Post aangepast maar heb de Marantz Nr1510 eigenlijk als enige oplossing gevonden.

[Voor 6% gewijzigd door Fugitive2008 op 17-09-2022 10:15]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Marantz en yamaha hebben slimline modellen.
De NR serie zijn prima dingen. Had een NR1603 vroeger.

Maar nieuw zijn ze boven je budget.
Oudere modellen wat lastiger te vinden. Maar tweede hands vaak nog wel.

Let vooral even op HDMI versie. Heb je aan 1.4 genoeg? Dan kan je zeker tweedehands wel koopjes vinden.
Of moet je 2.0/2.1 hebben ivm e-arc etc. Dan heb je nieuwere modellen nodig.
En is het zoeken naar aanbiedingen volgens mij

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Fugitive2008
DarkSide schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:15:

Maar nieuw zijn ze boven je budget.
Oudere modellen wat lastiger te vinden. Maar tweede hands vaak nog wel.

Let vooral even op HDMI versie. Heb je aan 1.4 genoeg? Dan kan je zeker tweedehands wel koopjes vinden.
Of moet je 2.0/2.1 hebben ivm e-arc etc. Dan heb je nieuwere modellen nodig.
En is het zoeken naar aanbiedingen volgens mij
Yes dank voor je reply, ik denk het ook wellicht dat ik een marktplaats deal met de marantz kan doen. Of wellicht in de kerst periode een actie ergens.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

DarkSide schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:15:
Aanvullend, Pioneer en Onkyo hebben ook slim sline. Pioneer is de VSX-S500 reeks waarvan de 520 of 530 de laatste is.Onkyo tegenhanger is de TX-L50.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fugitive2008
FeaR schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:47:
[...]

Aanvullend, Pioneer en Onkyo hebben ook slim sline. Pioneer is de VSX-S500 reeks waarvan de 520 of 530 de laatste is.Onkyo tegenhanger is de TX-L50.
Hebben deze niet een te lage hdmi versie voor mij ivm console gamen enz.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Fugitive2008 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:55:
[...]
Hebben deze niet een te lage hdmi versie voor mij ivm console gamen enz.
Geen idee, je specificeert nergens welke HDMI versie je nodig hebt dan wel welke apparatuur er aanwezig is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Volgens mij kun je voor €300-500 een prima passend TV meubel voor je Sony kopen, zoals bij deze willekeurige andere meubelzaak: https://www.made.com/nl/k...min~24000*price-max~51200 (kreeg het prijsfilter niet precies op 500 met mijn dikke vingers 8))

[Voor 13% gewijzigd door martyw op 17-09-2022 11:17]

• Fugitive2008
martyw schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:16:
Volgens mij kun je voor €300-500 een prima passend TV meubel voor je Sony kopen, zoals bij deze willekeurige andere meubelzaak: https://www.made.com/nl/k...min~24000*price-max~51200 (kreeg het prijsfilter niet precies op 500 met mijn dikke vingers 8))
Heb zojuist een nieuwe opgehangen haha toch bedankt, moeder de vrouw heeft ook zo haar voorkeuren.

• RobbieT
Heb je rekening gehouden met vrije hoogte boven de receiver, het ding heeft ruimte nodig om te koelen.
Verder is vaak de diepte bij kasten ook een beperkende factor.

Oftewel, hoe diep is het vak in je kast?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FeaR schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:15:
Geen idee, je specificeert nergens welke HDMI versie je nodig hebt dan wel welke apparatuur er aanwezig is.
@Fugitive2008, wat hierboven wordt aangegeven.

Misschien even wat meer info geven over je huidige situatie (hardware-wise) en wat je ermee zou willen/kunnen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RobbieT
Zoekopdracht in de pricewatch met max hoogte 115mm en HDMI ingangen met max prijs €690.

• RobbieT
Als je het budget tot €699 rekt dan komt de Marantz NR1711 ook in beeld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals al aangegeven, er zijn niet zo heel veel slimline receivers op de markt.
Wat mij dan altijd weer opvalt is dat er zeg max 200 euro voor een Ikea wordt uitgetrokken, maar vervolgens de veel duurdere apparatuur vervangen moet worden. Does not compute :?

Anyway, welk meubel heb je nu? Kan me voorstellen dat je de huidige receiver in een van de kastjes zet, IR extender van Ali er voor en het werkt ook. Is dat een alternatief?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fugitive2008
RobbieT schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:12:
Heb je rekening gehouden met vrije hoogte boven de receiver, het ding heeft ruimte nodig om te koelen.
Verder is vaak de diepte bij kasten ook een beperkende factor.

Oftewel, hoe diep is het vak in je kast?
Diepte komt wel goed ik haal ook de achterwand uit het ikea meubel en dan past deze mooi in een vak.
RobbieT schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:25:

Dank voor je reactie en inderdaad de opties die je noemt had ik ook al gevonden wilde ook zeker weten dat ik geen receivers of mogelijkheden over het hoofd zag.
The Eagle schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:49:
Zoals al aangegeven, er zijn niet zo heel veel slimline receivers op de markt.
Wat mij dan altijd weer opvalt is dat er zeg max 200 euro voor een Ikea wordt uitgetrokken, maar vervolgens de veel duurdere apparatuur vervangen moet worden. Does not compute :?

Anyway, welk meubel heb je nu? Kan me voorstellen dat je de huidige receiver in een van de kastjes zet, IR extender van Ali er voor en het werkt ook. Is dat een alternatief?
Laat ik me niet hoeven te verantwoorden over het tv meubel dit is nu eenmaal zo over de kosten heb ik liever geen extra discussie.
Ik heb een aantal besta kastjes aan elkaar geschakeld. De huidige receiver die ik al een heel aantal jaar heb wil ik echt vervangen voor een ander examplaar vanwege een popup menu dat ik iedere keer moet wegklikken bij het schakelen tussen inputs (Netflix App tv naar bv tvsignaal via hdmi).

[Voor 37% gewijzigd door Fugitive2008 op 17-09-2022 14:02]

• The Eagle

The Eagle

Was ook niet als verantwoording bedoeld. Meer dat mij dat soort dingen opvallen en dat dat in mijn hoofd niet matcht :P

Maar Besta...die is ook maar max 40 (binnenwerks zelfs 38) diep, tenzij je er de achterkant uit sloopt (en ie niet tegen de muur hangt maar staat). Je Sony is niet heel diep, maar de meeste hedendaagse receivers helaas wel. De NR1510 is 378mm diep, maar das ex kabels. Heel misschien dat het net aan kan, maar ik zou geen wonderen verwachten.

Verder snap ik al je beweegredenen: oud, afgeschreven, irritant in gebruik :)
Al moet ik zeggen dat ik die popup vaag vind, en mezelf afvraag of dat dan niet in de TV zit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RobbieT schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:25:

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er veel meer te koop is dan wat er in de pricewatch staat.

• The Eagle

The Eagle

Ernemmer schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:21:
[...]

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er veel meer te koop is dan wat er in de pricewatch staat.
Voor het zelfde budget en eisen? Vertel maar dan :)

Denon heeft ze niet, Samsung, LG etc alles in 1 setjes wil je sowieso niet. Onkyo is vrijwel niks of niet leverbaar vanwege eerder faillissement. Sony heeft geen slimline, Philips al helemaal niet en Yamaha ook niet. NAD idem, maar die valt sowieso buiten budget. Dan kom je bij de meer exotische merken uit en die zijn groter, duurder of beiden.

Enige die ik ken die vroeger ook nog slimline had is Arcam, maar ook die zijn groter gegaan. Tevens buiten budget

Dus ga je gang en vertel, ik ben benieuwd of ik iets mis :)

• Ernemmer
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:34:
[...]

Voor het zelfde budget en eisen? Vertel maar dan :)

Denon heeft ze niet, Samsung, LG etc alles in 1 setjes wil je sowieso niet. Onkyo is vrijwel niks of niet leverbaar vanwege eerder faillissement. Sony heeft geen slimline, Philips al helemaal niet en Yamaha ook niet. NAD idem, maar die valt sowieso buiten budget. Dan kom je bij de meer exotische merken uit en die zijn groter, duurder of beiden.

Enige die ik ken die vroeger ook nog slimline had is Arcam, maar ook die zijn groter gegaan. Tevens buiten budget

Dus ga je gang en vertel, ik ben benieuwd of ik iets mis :)
Ik reageer op een post die als antwoord is aangemerkt en geef alleen aan dat niet alles in de pricewatch staat. Dus daar moet de ts zich niet blind op staren.

Jouw post heb ik niet gelezen.

[Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 17-09-2022 20:41]

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
een NAD T 778 @The Eagle :D

Eenheid Afmetingen (B x H x D)435 x 140 x 430mm (bruto)*
Netto Gewicht12.1kg (26.7lb)Verzendgewicht15.5kg (34.2lb)
*Brutomaten zijn inclusief voeten, verlengde knoppen en achterste paneelklemmen.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• The Eagle

The Eagle

Die nad is een mooi apparaat, maar dan moet er wel een nulletje meer bij het budget. En alsnog de zaag in zijn meubel, want die gaat qua diepte ook niet passen :+
Ernemmer schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:37:
[...]

Ik reageer op een post die als antwoord is aangemerkt en geef alleen aan dat niet alles in de pricewatch staat. Dus daar moet de ts zich niet blind op staren.

Jouw post heb ik niet gelezen.
Puur als reactie op die post snap ik dat idd. In de context van het hele draadje dan weer niet.
En vervolgens mij wel quoten maar niet lezen. Ok dan, die kende ik nog niet. Zal wel aan mij liggen dan ofzo 8)7

• Ernemmer
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:57:
Die nad is een mooi apparaat, maar dan moet er wel een nulletje meer bij het budget. En alsnog de zaag in zijn meubel, want die gaat qua diepte ook niet passen :+

[...]

Puur als reactie op die post snap ik dat idd. In de context van het hele draadje dan weer niet.
En vervolgens mij wel quoten maar niet lezen. Ok dan, die kende ik nog niet. Zal wel aan mij liggen dan ofzo 8)7
Mijn vorige quote was een antwoord op jouw post, net als deze post een antwoord is op jouw post.

Inhoudelijk heb ik geen antwoord op de vraag van de ts, maar wilde alleen even meegeven dat het gekozen antwoord niet een goed antwoord was.

Misschien is jouw post dat wel, dat weet ik niet want ik heb die post niet gelezen.

[Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 17-09-2022 21:01]

• Fugitive2008
Quotes vliegen elkander hier om de oren, alsof ze gratis zijn. Maar de Marantz Nr1510 zonder antenne is 368mm diep en denk dat het dan zonder achterwand moet lukken in m'n TV meubel.

• RobbieT
Ernemmer schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:21:
[...]

Het staat je vrij om aan te vullen, hier, maar ook de Pricewatch.

Als je dingen in de Pricewatch mist dan kan je die zelf toevoegen:
https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

Maar als je nog een suggestie hebt die binnen het budget van de vraagsteller valt, benoem die dan hier.
Daar help je de vraagsteller meer mee dan zeggen dat er dingen missen.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou toch voor ik iets koop, eens gaan luisteren bij een hifiklubben (ofzo)

Daar zie ik overigens ook wel andere opties, buiten de kaders van de 40cm brede units? (Niet perse betaalbaar, trouwens)

[Voor 9% gewijzigd door pjottum op 18-09-2022 11:12]

ping 127.212.23.124

• RobbieT
Misschien is er qua future proofing iets voor te zeggen om naar de Marantz NR1711 te kijken in plaats van naar de NR1510, als je die extra €100 kan uitgeven.

Is net een moderner apparaat, DTS-X, Atmos, 2 meer kanalen, HDR10+ als je TV Samsung is, een HDMI aansluiting meer, 8K.
Zo wat dingen die de NR1711 extra heeft t.o.v de NR1510

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-02 20:44
Dit probleem had ik ook ikea meubel een te diepe Denon Receiver.
Ik heb de achterkant van het meubel aangepast zodat het wel past. Is dit geen optie?
Dan hoef je ook niet te kijken naar een andere Receiver en bespaar je je een hele zoektocht.

[Voor 8% gewijzigd door Struktron op 28-09-2022 13:29]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee