Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Philips 2022 TV's aansturen met Homey

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roel85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 09:07
Mijn vraag
Ik ben van plan om een Philips tv (specifiek de 55OLed807 2022 model) aan te schaffen.
Graag zou ik deze met Homey aansturen zodat de bijvoorbeeld de screens/gordijnen automatisch dicht gaan als ik de tv aan zet.

Vroeger hadden philips tv's het Jointspace protocol ingebouwd, waarmee je via een API tegen de tv kon aanpraten. Homey heeft een Philips app die hier gebruik van maakt. Echter lees ik dat recente philips tv's geen jointspace protocol meer bevatten.

Heeft er iemand ervaring met het aansturen van recente philips tv's met Homey?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV is Philips 55OLED807 (beschikt over android TV)
smarthome is Homey pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Homey heeft een Jointspace app die philips tv's kan aansturen, maar ik lees dat het jointspace protocol deprecated is.

Ook heb ik op het Homey forum al een draadje gestart, maar met 0 reacties tot nu toe.

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft Homey geen route via Android TV? Voor bijvoorbeeld Home Assistant bestaat dat wel.

Simpel alternatief voor gordijnen dicht als de tv aan gaat is een tussenstekker met verbruiksmeter. Dan koppel je het los van de communicatie met de tv zelf en kijk je gewoon of de tv aan staat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 21:04

zaadstra

Überprutser

Hangt de tv in het netwerk? Dan laat je Homey een ping naar de tv doen of zo iets?
Op die manier weet ik (met Domoticz) van veel apparaten of ze aan staan of niet.

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:46
zaadstra schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:50:
Hangt de tv in het netwerk? Dan laat je Homey een ping naar de tv doen of zo iets?
Op die manier weet ik (met Domoticz) van veel apparaten of ze aan staan of niet.
Krijg je dan geen spam in je netwerk als je elke seconde een ping doet.

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 21:04

zaadstra

Überprutser

Jboy1991 schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:01:
[...]

Krijg je dan geen spam in je netwerk als je elke seconde een ping doet.
Dan maak je het interval toch (veel) groter? 5, 10, 30, 60 sec, verzin het maar. Dat houdt niet altijd 60 sec wachttijd in, het is de maximale tijd dat je zou moeten wachten. Het kan dus ook veel korter zijn dat je systeem reageert. Ik denk dat een ping ook wel in het niet valt vergeleken bij de rest van de traffic op je netwerk.

Maar je kan ook iets in je USB poort prikken en een seintje geven aan Homey als de tv er spanning op zet. Dan moet je wel iets meer prutsen >:)