50 meter gekleurde led op 1 afstandsbediening laten werken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• krcboy24
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09-2022
Mijn vraag
...beste ik heb 10 led strips van 5 meter .deze zijn koppelbaar .maar dan heb ik 20 cm zonder licht .deze dient over 50 meter in een hoek profiel geplaatst te worden ..willen verlichting zonder die 20cm onderbreking .en op 1 afstandsbediening te regelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...solderen .maar is een strip van een cm .moet alle 4 de punten solderen .da lukt me niet .en er ook achter gekomen dat je zo lang niet aan een zou mogen solderen

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:25
Misschien eens beginnen met wat voor ledstrips je gekocht hebt etc.

Want als je voeding maar groot genoeg is dan werkt dat prima. Maar voor 50mtr hebben we t dan over een serieuze voeding die vast niet meegeleverd wordt met de standaard 10m setjes incl afstandbediening

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:27
De eerste vraag is inderdaad welk type ledstrips, welke koppel mogelijkheden (20cm?)?

50m is een serieuze afstand, kan die voeding dit wel aan? Of de ledstrip icm die voeding? Er gaat het nodige aan vermogen door die ledstrips heen, om 10 ledstrips te voeden.

Blijkbaar is er gewoon een simpele oplossing voor:
RGB LED Strip 50 meter - SMD 5050 voor binnen en buiten - UV Bestendig
HOFTRONIC™ - Dimmer LED strip RGB - Plug & Play - incl. RF afstandsbediening - Flex60 & Flex120 Series.
Al zou ik wel de nodige twijfels hebben over deze voeding, 350watt voor je 50m is al best veel voor zo'n voeding. Maar volgens de specs kan deze voeding 1500watt aan :X .

[ Voor 55% gewijzigd door Rolfie op 17-09-2022 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 21:02
50m ledstrip ga je niet kunnen voeden met één blokje inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:36

Tazzios

..

In de software kun je meestal meerdere led controllers groeperen.
Elke 5 meter een eigen controller en voeding of 1 controller met signaal versterkers.

Indien je ledstrips van 24 volt genomen hebt zou je 10 meter kunnen doen.

edit:
handig tabelletje
https://123ledstrips.nl/doe-het-zelf/ledstrip-verlengen/

[ Voor 25% gewijzigd door Tazzios op 19-09-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krcboy24
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09-2022
het type led dat ze voorzien hebben .is type rgb epistar COB 24volt en adapter is model tpd-2400600 ...en de witte voor kleuren te regelen is model futo25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:36
Kan je product paginas delen van de ledstrip?
Wat verbruikt de strip? Hoeveel leds zitten er op een meter? De exacte COB LED Type

Sowieso een grote kans dat je meerder malen een voeding moet injecten i.v.m. voltage drop. Maar zonder technische specificaties komen we niet ver

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:58

DonJunior

NO Moderator

krcboy24 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:22:
[..]

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

..
Hoezo vul je dit nu niet in?
Het idee van deze vragenlijst is dat wij minder vragen hoeven te stellen.
Als je nu gewoon duidelijk specificeert wat je gebruikt (en dan willen we specificaties.. niet een generieke zin "ik gebruik een ledstrip"., hoe je het een en ander geprobeerd hebt en waar je tegenaanloopt.
Dit is wel echt een heel karige post wat bij mij meer vragen oproept dan antwoorden.

*sowieso

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:40

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

A: 10 ledstrips volledig aan elkaar koppelen en zo voeden zou ik niet aanbevelen.
B: zou alle strips los van elkaar voeden, en de aansturing die kun je wel door koppelen.

Kwestie van een profiel kiezen waarin je (dikke) voedingskabels kunt gebruiken om zo de nodige spanningsval die je zult hebben over de 50meter zo veel mogelijk te voorkomen en je niet onnodig je kabels aan het warmstoken bent :-)

En qua aansluiten gewoon direct de aansluitingen solderen, zodat je weinig tot geen tussenruimte nodig hebt en de punten niet zichtbaar zijn in het lichtbeeld.
Wellicht is het mooi om dit ook nog te doen d.m.v. een defuser strip

Maar op dit soort lengtes ontkom je er niet aan om de strips los te voeden.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1