Potplayer Visualizations

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Had een raar effect met potplayer bij het afspelen van audio, andere visualizations geprobeerd, bleek dat 3D videomode aan stond. Maar ondertussen dus andere visualizations gedownload via de link die erbij stond. Welke me hierheen bracht.
Downloads for Windows

Maar nu probeer ik die visualisations er weer af te gooien maar zucht wat een gedoe. Er is blijkbaar nergens een uninstall optie en moet je met cmd of het register gaan klooien.

Nu probeer ik dat dus te doen via de cmd methode die via onderstaande link wordt beschreven.
https://www.winhelponline...Windows-Media-Player.html

Dat ging goed voor Terminator III hoewel ik program files naar program files (x86) moest veranderen om überhaupt iets van visualizations te vinden.

Onder C:\Program Files (x86)\Windows Media Player vind ik trouwens 2 mappen met visualizations.
- Visualisations
- Visualizations (hier zat T3 in)

Iedere keer als ik iets uit Visualisations probeer te verwijderen komt het meteen weer terug als ik potplayer of wmp open.

Hoe los ik dit op?

Alle reacties

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kan zijn dat deze in je profile staan.
Kijk eens of ze hier staan.
C:\Users\JOUW_USER_NAME\AppData\Roaming\PotPlayerMini64

Wie du mir, so ich dir.

• endemion
Die map geeft het niet, wellicht omdat ik potplayer op Store settings into .ini file heb staan. Het komt ook terug met wmp dus ik vermoed dat het iets windows eigen is dat ergens een backup voor dat soort dingen bewaart maar waarom dat gebeurt na regsvr32.exe -u <filename.dll> (met succes melding en al) te hebben toegepast?

• eheijnen
  • Niet online
Ik weet niet of WMP en Potplayer zaken met elkaar delen. Die objecten die met RegSvr32 worden toegevoegd zijn systeembreed beschikbaar en niet beperkt tot een applicatie.
  • Om welke visualisatie extensies gaat het eigenlijk?
  • Hoe zet je die visualisaties aan in Potplayer en hoe doe je deze toevoegen. (gebruik hem zelf ook maar kan het zo niet vinden)?
  • En waar (in welke directory) staat die potplayer dan? Kan goed zijn dat toevoeging ook daar worden opgeslagen als je hem in portable modus hebt draaien.
Hier nog wat leesvoer over regsvr32 (-u staat voor het deinstalleren van een dll/component)
https://learn.microsoft.c...windows-commands/regsvr32

Wie du mir, so ich dir.

• endemion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cS4ZZPV7xpDBS5TDSEFZHxMc6ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jAMoGSOOEst59k6h4hUM11J.jpg?f=fotoalbum_large

De visualisations in het zeg maar 2e blok, veel ervan werken niet in potplayer, die wil ik eigenlijk weg hebben. "Change visuals randomly" wou ik eigenlijk kunnen gebruiken zonder periodes van een blanco scherm.

Ben net via het register bezig geweest en dan komen ze iig niet automatisch weer terug. Echter na Album Art 3D weggehaald te hebben (welke niet werkt), werkte andere die het anders wel doen zoals Alchemy het ook niet meer.

Toevoegen via die Download Visualizations... optie.

Kon verder niks vinden in het mapje van potplayer zelf (D:\Active Data\PotPlayer).

• endemion
Ik geloof dat alleen de Trilogy visuals naar behoren werken(? ziet er toch beter uit in wmp) van het 2e blok in potplayer.

De built-in werkt natuurlijk ook.

[ Voor 29% gewijzigd door endemion op 17-09-2022 13:42 ]

• eheijnen
  • Niet online
Het menu item Visualisations is alleen beschikbaar als een audio bestand is geladen in PP.

Die visualizations komen idd bij MS vandaan:
Downloads for Windows

Draai je ook de laatste versie van Potplayer, misschien dat dat nog helpt?
Changelog hier: https://t1.daumcdn.net/po...v4/Update2/UpdateEng.html

Neem aan dat je dit al gedaan hebt maar toch: Via Control Panel/Programs and Features kan het zijn dat ze daar wel in de lijst staan en verwijderd kunnen worden. Andere standaard visualisaties zullen met WMP geïnstalleerd zijn of misschien wel standaard in Windows zitten.

Anders kun je nog eens kijken of je via de site van Potplayer daar een "bug" kunt aanmaken over de specifieke visualisaties.

Andere optie als je een muziek afficionado bent is Foobar2000. Misschien al bekend en anders zeker de moeite om eens naar te kijken. Flink wat plugins bij te krijgen en ook visualisaties. En, imho, is de geluidskwaliteit veel beter.

Wie du mir, so ich dir.

• endemion
Jip potplayer is up to date. Ik gebruik wel een oude skin want die nieuwe is me te bulky. Maar voor het geval dat ook uitgeprobeerd of het beter werkt met de nieuwe standaard skin, no dice.

En ja in die lijst uninstallers niks van visualizations. Wat ik daar wel nog eens kan proberen om wmp te uninstallen, maar windows noemt het uitzetten dus zal wel alles gewoon bewaard blijven volgens "out of sight out of mind antics".... Idd geen effect, de lijst visualisations blijft zelfs gewoon bestaan in potplayer wanneer wmp uit staat.

Ja eventueel nog eens bij potplayer zelf aankloppen.
(helaas is het Engelstalige forum opgedoekt, jammer ben daar in het verleden nog goed geholpen, heb een mail gestuurd (enige optie nog) maar betwijfel of ik daar ooit nog iets van hoor)

Oh nee ben helemaal geen muziek afficiaonado. Meestal puur als achtergrond toepassing. Het stoort me vooral dat ik nu een lijst met visualizations gepresenteerd krijg waarvan de meeste het niet eens doen.

[ Voor 24% gewijzigd door endemion op 22-09-2022 23:01 ]

• eheijnen
  • Niet online
WMP zit zo ongeveer in W10/11 ingebakken, wordt eerder gedeactiveerd volgens mij.

Maar je zou in WMP dezelfde problemen met een visualisatie moeten hebben als met PP. Dan kun je het probleem aan de visualisatie toewijzen. In het andere geval werkt het wel met WMP en niet met PP. dan zit het hem ook in PP.

Foobar2000 is zeker het proberen waard ook als je het voor achtergrond muziek gebruikt.
En staat op zichzelf. Gebruikt dit al dik 15 jaar en kan geen andere vinden die de kwaliteit ook maar benaderd.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endemion
Ik geloof je best dat foobar2000 goed werkt maar ik had als liefste dat ik gewoon bij 1 programma kan laten. Daarnaast heeft potplayer zo'n beetje de beste audio normalizer die ik tot nu toe ben tegengekomen. Gewoon vinkje zetten en het werkt prima, bij vlc en kodi bv is het een gedoe waar je moet gaan zitten tweaken om 't goed te krijgen.
Pagina: 1