Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
Goedenavond allen,

Wij hebben hier sinds eind vorig jaar vloerverwarming. Netjes het opstookprotocol uitgevoerd toentertijd uiteraard.
In de zomer er niks mee gedaan en de temperaturen laten staan zoals ze in de winter ook stonden.
Pomp heeft ook gewoon aangestaan de gehele zomer.

Dien ik nu weer een opstookprotocol te volgen nu de herfst en uiteindelijk ook de winter weer voor de deur staan? Alles is nu relatief koud natuurlijk en ik wil gekkigheden voorkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 16:42
Als je toen netjes het opstookprotocol hebt gevolgd, zou de vloer nu goed geconditioneerd moeten zijn en zou je dus gewoon kunnen verwarmen.
Omdat je nu in het najaar begint, zal het in het begin sowieso niet zo hard gaan.

PS: Het is niet gewoon dat de pomp de zomer aanstaat. Heeft geen zin maar kost wel energie. Bv. 5 min per dag, een kwartiertje per week o.i.d. om te voorkomen dat de pomp vast gaat zitten is maar dan voldoende.

Ook tijdens het stookseizoen kan de pomp uit als er geen warmtetoevoer is --> Pompschakelaar voor vloerverwarming installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
Dank voor je vlotte en uitgebreide reactie!

Ik heb toen inderdaad netjes het opstookprotocol gevolgd. De temperatuur staat ook maar op een 33 a 34 graden ivm PVC, dus verwacht dat het inderdaad vrij rustig aan gaat.
Ben alleen bang dat ik door de PVC vloer misschien wat te krampachtig ben...

Ik heb inderdaad gekeken naar die schakelaars, maar moet eerlijk zeggen dat ik, tenminste nu, niet heel erg wakker lig van het extra verbruik