push-to-open ladegeleiders met opdek frontjes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben ladegeleiders aan het uitzoeken voor onze inbouw kledingkast en nu kom ik ergens niet uit in m'n hoofd. De situatie is dat het geraamte van MDF panelen al staat, en ik mezelf afvraag of ik wel push-to-open ladegeleiders kan toepassen als ik lades ga maken met frontjes die opdek zijn? De frontjes zouden dus het MDF geraamte afdekken, maar dan moet je toch wat mm's ruimte overhouden tussen het MDF en het frontje om uberhaupt te kunnen klikken?

Ik vraag me dan dus af met welke maatvoering je moet werken als je diepte van het frontje moet bepalen, rekening houdend met die paar mm "speling" om te kunnen klikken? Heeft iemand hier een heldere kijk op? Waarschijnlijk denk ik veels te moeilijk ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Je kan toch de geleiders gewoon een paar mm verder naar buiten laten steken? Ik zie niet in wat de frontjes ermee te maken hebben?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Je kan ze inderdaad iets verder laten uitsteken, maar de uitdaging zit hem denk ik in het feit dat boven de lades er deurtjes komen, en die deurtjes en frontjes moeten dus wel in 1 vlak liggen. Dus stel ik heb een deur van 18 mm dik, die direct aansluit op het MDF geraamte, hoe dik mag dan het frontje van de lade maximaal zijn, zodat de deuren en ladefrontjes in hetzelfde vlak liggen, maar dat ik de lades nog wel kan inklikken, oftewel, hoeveel mm "klikt" de lade in voordat deze open gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:58
Zelf ook dergelijke geleiders gebruikt maar dan met de fronten tussenliggend.
Weet niet of het voor alle merken ladegeleiders hetzelfde is, maar voor Blum tandembox met Tip-on is het 2,5 mm wat als ruimte nodig is volgens de documentatie.
https://www.lignoshop.de/...fuer_schubladen_fl_fl.pdf

Bij 18 mm voor de deurfronten kom je dan op 15 mm voor de ladefronten, of je moet een 2,5 mm sponning frezen rondom aan de achterzijde bij 18 mm ladefronten.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap