Toon posts:

Na reboot enkel nog maar gebeep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een Gigabyte mobo met daarop een duron 800. Deze zat in een klein kastje en werd nogal warm. Daarom heb ik hem in een bigtower gezet, maar nu vertikt ie het gewoon om te doen. Zodra ik heb opstart is het hopen of ie beeld geeft. Als daarna de hdds laat detecteren in de bios en dan opnieuw opstart dan heb ik geen beeld meer en begint ie te beepen. Ik heb alle onderdelen al uit mijn systeem gehaald en vervangen door andere (videokaart, geheugen, hdd, fdd). En ook zoveel mogelijk meuk eruit gehaald om te zien of ie wilde booten zonder al teveel hardware. Maar dit werkt allemaal niet. Hij blijft beepen na een reboot. Is mijn mobo dood of is het de processor die een beetje gaar is?

Verwijderd

Check ff wat voor beeps hij dan geeft, daar kan je aardig wat info uithalen.
Geeft hij bijv. 1x lang en 3x kort dan is er een fout met de videokaart.

Mijn advies is dan ook, plaats ff in het topic wat voor beeps hij geeft, dan is er vast wel een tweaker die je weet te vertellen wat het inhoud. Waarschijnlijk kan ik het ook wel ff voor je opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja das dus het leuke. ken die beepcodes ook wel maar dit is heel vreemd.

startup en geen beeld, dan na 2 seconden beept ie 8 keer, dan is het effe stil en dan gaat ie weer 8 keer beepen. Dit is geloof ik niet echt een duidelijke beepcode

bovendien denk ik dat video en mem uitgesloten zijn aangezien het wel op een ander systeem werkt en ik al 3 dimms heb geprobeerd en 2 videokaarten.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 23:15 schreef Silent-Shadow het volgende:
bovendien denk ik dat video en mem uitgesloten zijn aangezien het wel op een ander systeem werkt en ik al 3 dimms heb geprobeerd en 2 videokaarten.
Zeg dat niet te hard, het kan ook zo zijn dat bijv je slots half zijn vernaggelt.

edit:

Ik heb het ff opgezocht, 8x kort beepen betekkent fout in schrijven naar Video-ram.

Sommige mobo's gebruiken namelijk een deel van hun normale RAM-geheugen voor de videokaart. Nu weet ik alleen niet zeker of dit alleen de mobo's zijn met een onboard videokaart of ook die met een slot voor de videokaart.