Issue met Raumfeld speakers in multi-room setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Allen;

toch keren tot de heren en dames van Tweakers, ik kom er zelf niet meer aan uit.. en Raumfeld\Teufel is op zijn zachtst gezegd vaag in haar antwoorden..

de casus:
ik heb 6 speakers (5 maal de Teufel One S, 1 maal de Teufel One M).
ik heb deze verspreid over 3 kamers
oftewel de setup;
Kamer 1 > 4 speakers (speaker 1.1. 1.2 1.3 en 1.4). in deze kamer heb ik de speakers ook op left en right channel gezet in de instellingen om accuraat left en right aan te geven.
kamer 2 > 1 speaker (speaker 2.1)
kamer 3 > 1 speaker (speaker 3.1)

zo heb ik ook alles in de raumfeld setup ingesteld.
ik zie daar onder settings > rooms and devices keurig 3 kamers met de hierboven gemelde opstelling.

nu komt mijn uitdaging;
open ik spotify om een liedje te spelen dan zie ik alle speakers los.. ik zie dus niet kamer 1 als 1 kamer maar ik zie in kamer 1 de 4 speakers als losse speaker.
open ik Raumfeld dan ziet hij de 3 kamers en speel ik af op kamer 1 dan speelt hij af over 4 speakers.

dus het werkt wel. semi. maar niet met spotify.

de enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden om het met spotify te laten werken is multiroom aan te zetten, en dan alleen kamer 1 aan te vinken, en dan kan ik met spotify op kamer 1 afspelen en dan speelt hij over 4 speakers.
echter.. doe ik dat dan kan ik niet langer via spotify op kamer 2 en 3 afspelen, die zijn dan gewoon "weg". niet meer te vinden in de app.

dus nu weet ik het niet meer.. ik wil gewoon via spotify mijn muziek in kamer 1 kunnen afspelen over 4 speakers in die kamer, zonder dat kamer 2 en 3 stoppen met werken..
raumfeld kenners hier met de gouden tip?

60 TB can not be enough