Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een deftige gaming PC samenstellen waarmee ik een heel aantal jaar mee verder kan.
Mijn hoofddoel om te gamen is X-plane 11 (binnenkort 12) en Microsoft Flight Simulator. Verder ook wel een shooter zoals COD (nostalgie naar vroeger).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik tussen de €2500 en €3000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een AOC CU34G2/BK - Curved Gaming Monitor - 34 Inch (Ultra wide, 3440 x 1440).
Verder gewoon standaard muis en toetsenbord, joystick met throttle.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga uit van een Intel i7 12700KF en een nvidia rtx 3080. Verder heb ik de rest gezocht op wat ik denk dat daar bij nodig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur naar een merk. Ik heb de Cooler Master koeling gekozen omdat deze gelinkt kan worden met de Aura Sync van het ASUS moederbord. Maar ook dit moederbord ben ik flexibel in. Ik hoop wel dat de RGB's op elkaar afgestemd kunnen worden.
Ik heb trouwens ook gekeken naar het ASUS TUF moederbord (ongeveer in dezelfde prijs). Blijkbaar zou de ROG beter zijn, maar een zwart moederbord trekt met ook wel aan ;-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing hoeft voor mij niet super speciaal te zijn.
Ik heb wel WIFI nodig, omdat mijn bureau niet goed bereikbaar is met een kabel.
Ik hoop vooral lange tijd goed toe te komen met het systeem.
Energie of geluid is van minder belang.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee en ik hoop vooral dit dit systeem vanzelf al voldoende krachtig is.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral weten als mijn systeem beetje goed gekozen is. Dat er geen componenten overkill zijn of nog belangrijker, ondermaats.
Met mijn keuze zit ik in mijn budget. Minder is nooit slecht, maar als er voor een beetje meer budget en een aan te raden upgrade is kan het ook nog wel.
Ik wil een deftige gaming PC samenstellen waarmee ik een heel aantal jaar mee verder kan.
Mijn hoofddoel om te gamen is X-plane 11 (binnenkort 12) en Microsoft Flight Simulator. Verder ook wel een shooter zoals COD (nostalgie naar vroeger).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik tussen de €2500 en €3000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een AOC CU34G2/BK - Curved Gaming Monitor - 34 Inch (Ultra wide, 3440 x 1440).
Verder gewoon standaard muis en toetsenbord, joystick met throttle.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga uit van een Intel i7 12700KF en een nvidia rtx 3080. Verder heb ik de rest gezocht op wat ik denk dat daar bij nodig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur naar een merk. Ik heb de Cooler Master koeling gekozen omdat deze gelinkt kan worden met de Aura Sync van het ASUS moederbord. Maar ook dit moederbord ben ik flexibel in. Ik hoop wel dat de RGB's op elkaar afgestemd kunnen worden.
Ik heb trouwens ook gekeken naar het ASUS TUF moederbord (ongeveer in dezelfde prijs). Blijkbaar zou de ROG beter zijn, maar een zwart moederbord trekt met ook wel aan ;-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing hoeft voor mij niet super speciaal te zijn.
Ik heb wel WIFI nodig, omdat mijn bureau niet goed bereikbaar is met een kabel.
Ik hoop vooral lange tijd goed toe te komen met het systeem.
Energie of geluid is van minder belang.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee en ik hoop vooral dit dit systeem vanzelf al voldoende krachtig is.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral weten als mijn systeem beetje goed gekozen is. Dat er geen componenten overkill zijn of nog belangrijker, ondermaats.
Met mijn keuze zit ik in mijn budget. Minder is nooit slecht, maar als er voor een beetje meer budget en een aan te raden upgrade is kan het ook nog wel.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700KF Boxed | € 455,53 | € 455,53 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI D4 | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X with LHR | € 939,- | € 939,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB | € 76,38 | € 76,38 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox TD500 Mesh, met ARGB controller, Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | € 159,49 | € 159,49 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 500GB | € 92,28 | € 92,28 |
| Totaal | € 2.645,48 | |||