Ik heb bij Ome Ali wat fineer besteld, bij een shop waar alleen maar lovende recensies voor waren.
De rol is binnen, en inderdaad, prachtige kwaliteit. Veel dunner en flexibeler ook dan ik hoopte.
/f/image/40quSdy11wOjF9wdwLEMm4CA.png?f=fotoalbum_large)
Het fineer gedraagt zich als dik papier -denk 180 grams- en is dus prima te verwerken lijkt me zo.
Nu is het de bedoeling dat ik schaaflatten van 93x7mm hier mee aan 3 zijden fineer. 2 x smal, 1 x breed.
Al googlend lees ik dat Contactlijm makkelijk verwerkt kan worden, maar niet het beste resultaat geeft, in elk geval niet voor smalle oppervlakken. Dat levert hoogstwaarschijnlijk gezeik op aan de 7mm zijde.
Beter zou witte houtlijm zijn, maar dan wel aandrukken / rollen.
Nu zijn de latten 2700 lang, dus een hele lat lengte ook aandrukken gaat hem niet worden. Rollen zou gaan, maar dan moet het ook wel snel blijven zitten.
Zou witte houtlijm sneldrogend (ca 4 min) hiervoor een goede optie kunnen zijn?
https://www.hornbach.nl/s...50-g/4138908/artikel.html
De rol is binnen, en inderdaad, prachtige kwaliteit. Veel dunner en flexibeler ook dan ik hoopte.
/f/image/40quSdy11wOjF9wdwLEMm4CA.png?f=fotoalbum_large)
Het fineer gedraagt zich als dik papier -denk 180 grams- en is dus prima te verwerken lijkt me zo.
Nu is het de bedoeling dat ik schaaflatten van 93x7mm hier mee aan 3 zijden fineer. 2 x smal, 1 x breed.
Al googlend lees ik dat Contactlijm makkelijk verwerkt kan worden, maar niet het beste resultaat geeft, in elk geval niet voor smalle oppervlakken. Dat levert hoogstwaarschijnlijk gezeik op aan de 7mm zijde.
Beter zou witte houtlijm zijn, maar dan wel aandrukken / rollen.
Nu zijn de latten 2700 lang, dus een hele lat lengte ook aandrukken gaat hem niet worden. Rollen zou gaan, maar dan moet het ook wel snel blijven zitten.
Zou witte houtlijm sneldrogend (ca 4 min) hiervoor een goede optie kunnen zijn?
https://www.hornbach.nl/s...50-g/4138908/artikel.html
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6nyOERtw9HQu3VEOwuLYZFQD.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/KHMQ5spT5dxHUGSHjgule8y1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Du2hHD9kBqAHBB07MUODD9uJ.jpg?f=fotoalbum_large)