Hoi beste tweakers, sinds enkele dagen een homewizzard dongle aan mijn p1 poort hangen om nog iets meer inzicht in ons verbruik te krijgen. Nu zijn wij al vrij zuinig maar ik schrok een beetje van het continu gasverbruik per uur. Het is nihil maar toch 0.027 kuub per dag.
/f/image/nqdSum0n9kzLDgMSRNcbLAT7.png?f=fotoalbum_large)
Zoals jullie zien per uur een klein verbruik, dit resulteerde uiteindelijk in 0.001 kuub per uur ongeveer.
/f/image/NkJkKnQdugxxYMn3Y8H4ENm3.png?f=fotoalbum_large)
Hier iets duidelijker te zien. De ketel is uit 2019 van Remeha, vrij recent nog dus.
Wat hebben we zelf als uitgesloten:
- warmwater staat op ecostand. Altijd al zo geweest sinds dat we hier wonen.
- ketel eens van het stroom af gehaald, verbruik blijft om het uur hetzelfde vertonen.
- op dit moment as we speak heb ik de gaskraan dichtgedraaid om uit te testen.
Ik vermoed een minuscuul lek, vooral omdat ik al een tijdje heb zitten zoeken op het internet en dit komt eigenlijk allemaal op hetzelfde uit. Enkele zeggen dat dit standaard verbruik is, maar als ik niet thuis ben of niks gebruik, wil ik ook echt 0 zien en niet 0.001 per uur.
Hebben jullie toevallig het verlossende antwoord. Of kan ik iemand gaan bellen om de gasleiding na te laten kijken.
/f/image/nqdSum0n9kzLDgMSRNcbLAT7.png?f=fotoalbum_large)
Zoals jullie zien per uur een klein verbruik, dit resulteerde uiteindelijk in 0.001 kuub per uur ongeveer.
/f/image/NkJkKnQdugxxYMn3Y8H4ENm3.png?f=fotoalbum_large)
Hier iets duidelijker te zien. De ketel is uit 2019 van Remeha, vrij recent nog dus.
Wat hebben we zelf als uitgesloten:
- warmwater staat op ecostand. Altijd al zo geweest sinds dat we hier wonen.
- ketel eens van het stroom af gehaald, verbruik blijft om het uur hetzelfde vertonen.
- op dit moment as we speak heb ik de gaskraan dichtgedraaid om uit te testen.
Ik vermoed een minuscuul lek, vooral omdat ik al een tijdje heb zitten zoeken op het internet en dit komt eigenlijk allemaal op hetzelfde uit. Enkele zeggen dat dit standaard verbruik is, maar als ik niet thuis ben of niks gebruik, wil ik ook echt 0 zien en niet 0.001 per uur.
Hebben jullie toevallig het verlossende antwoord. Of kan ik iemand gaan bellen om de gasleiding na te laten kijken.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090