Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:56
Mijn inkomende Flitsmeister meldingen laat ik vanaf mijn Galaxy S20 5G via het HSP profiel in de auto over de speakers afspelen (BMW 3 serie F30 2018 met Navi Professional).

Tot voor kort werden inkomende meldingen als inkomend telefoongesprek van het telefoonnummer 10000000 getoond. Dit nummer heb ik toegevoegd aan mijn contacten als "Flitsmeister", waardoor die titel ook op mijn navi-scherm verscheen bij inkomende meldingen.

Onlangs is de telefoon gereset voor een reparatie. Van te voren had ik met Smart Switch een USB backup gemaakt en deze na reset ook teruggezet.
Vanaf dat moment worden de FM meldingen in Nederland als telefoongesprek vanaf mijn eigen nummer weergegeven in de auto, dus mijn eigen naam en foto verschijnen op het scherm. Zodra ik in het buitenland ben (.be, .de) komen ze nog wel van 10000000.

Ik heb alle instellingen doorzocht binnen de telefoon, zowel die van Flitsmeister als de geavanceerde Bluetooth instellingen maar kan nergens een relevante setting vinden waarmee dit aangepast zou kunnen worden. Ook flink gegoogled, maar dan vind ik vooral klachten van mensen wiens telefoon automatisch naar 10000000 belt als deze wordt gekoppeld via bluetooth.

Heeft er iemand een idee waarom dit na een restore is veranderd en hoe ik er voor zorg dat Flitsmeister meldingen weer door mijn infotainment worden weergegeven als inkomend gesprek van 10000000 i.p.v. mijn eigen nummer?

UPDATE 21/09/2022: Als ik aan het roamen ben blijken de meldingen wél van 10000000 te koken, maar zodra ik op het thuisnetwerk zit, komen ze weer van mijn eigen nummer. Heb dat ook in de tekst hierboven aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Puf op 21-09-2022 22:57 . Reden: Update - nieuwe info beschikbaar ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Heb je bij de reparatie ook een versie update van Android gekregen?
Anders kan het toeval zijn met een wijziging bij Flitsmeister, en zou ik met hun contact opnemen, ze reageren meestal binnen een paar dagen. Merk zelf ietwat verandering recent in de app dat meldingen eerder komen dan voorheen.

Ik forceer zelf overigens de telefoon luidspreker ipv geluid via de bluetooth hsp te laten lopen. Dat was bij mij betrouwbaarder en sneller gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, doen de Flitsmeister meldingen het gewoon nog? Alleen je krijgt je eigen naam als contact te zien i.p.v. de Flitsmeister contact?

En wat als je beide contacten uit je adresboek verwijderd? Ik heb tel 10000000 eigenlijk helemaal niet opgeslagen. Aan de meldingen hoor ik het al dat het een FM melding is. Ik vind het belangrijker dat de meldingen het doen, dus dat je nu jezelf ziet lijkt mij ook niet direct een probleem.

• Puf
Bedankt voor het meedenken en de antwoorden. De telefoon was up to date, maar het is natuurlijk mogelijk dat er een update samenviel met de reparatie. Helaas heeft het verwijderen van de nummers uit de contacten geen effect gehad.

Nu gebeurt er wel iets vreemds: als ik in het buitenland ben (Duitsland, België) komen de meldingen wel van 10000000, maar zodra ik weer in Nederland ben komen ze weer van mijn eigen nummer.

Met Flitsmeister heb ik al eens contact gehad over de nummers die worden gebruikt, omdat ik het idee had om daar ook verschillende meldingen aan te koppelen. De reactie van Flitsmeister destijds was dat zij geen invloed hebben op de nummers omdat deze door de telefoon (Android) worden bepaald/toegekend.

Natuurlijk is het geen zaak van leven of dood van welk nummer de meldingen komen, maar het draait hier om de technologie. Ik wil nu gewoon begrijpen welke instelling bepaalt welk nummer wordt "gespooft" voor de HSP meldingen.

Zou erg dankbaar zijn als iemand nog ideeën heeft!

[ Voor 17% gewijzigd door Puf op 21-09-2022 23:00 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Staan de contacten niet ook opgeslagen in je BMW? Als je desbetreffende contacten verwijderd heb, zou daar geen nummer meer aan gekoppeld moeten zijn.

Dus even checken of je ook een aparte tel/adreslijst aanhoudt in de software van de auto?

• Puf
@xileS Het contact was ook uit de BMW gewist. Hij geeft namelijk geen naam meer aan op het scherm nadat ik deze uit de telefoon had gewist. Slechts het nummer, net alsof iemand belt die niet in je contacten staat. Het blijft dus een mysterie waarom Android ervoor kiest om in NL mijn eigen nummer te spoofen en in het buitenland een "fake" nummer. 🤔
Pagina: 1