Videokaart voor 5 of 6 schermen gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervankempen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:00
Mijn vraag
Ik ben voor een vriend van mij die aan daytrading doet (nu op 2 schermen) op zoek naar een videokaart die 5 of 6 schermen aanstuurt mogelijk maakt.

Ik heb op internet rondgeneust en tweakers forum, maar ik kom er zelf niet uit. Ik ben er al een tijdje uit, vroeger kende ik crossfire of sli. Weet niet of dat nog steeds is.

Het hoeft betreft grafisch geen zwaar wonder te zijn, er worden geen games mee gespeeld.
Duidelijk doel is minimaal 5 schermen (1 in het midden n 4 er om heen). Welke videopoorten het heeft maakt niet uit. De optie van 4 schermen is niet wenselijk (wat het een stuk makkelijker had gemaakt).

De rest van de computer ben ik ook nog vrij om op te bouwen, budget voor videokaart is er niet echt maar indicatie van 300/800 euro geeft misschien een beter beeld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
Ik kom veel op internet de Sapphire GPRO tegen, 6 poorts, maar niet leverbaar meer.

Ik hoop dat ik de vraag zo goed mogelijk gesteld heb volgens de tweakers voorwaarde en iemand mij kan adviseren :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 22:22
In plaats van 5 of 6 schermen, zou je misschien kunnen overwegen om meerdere ultrawides te nemen. Bijvoorbeeld 2x Samsung Odyssey 34".

Ik heb zelf een setup waar ik twee van deze monitoren naast elkaar heb staan, met DisplayFusion maak ik er 4 virtuele schermen van. Als je er nog twee boven op zou zetten zou je dus in theorie 8 virtuele schermen kunnen maken (of meer, afhankelijk van de resolutie die je nodig hebt).

Daytraden is voornamelijk naar grafieken kijken, wellicht kan je 3 a 4 grafieken kwijt op een enkele ultrawide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 10:54

Thomg

Aww yiss

Heeft hij de pc al? Zoja, welke?
Als je onboard combineert met GPU kom je misschien wel met een GPU met minder poorten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervankempen
Thomg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:28:
Heeft hij de pc al? Zoja, welke?
Als je onboard combineert met GPU kom je misschien wel met een GPU met minder poorten ;)
Deze PC mag helemaal opnieuw gebouwd worden. Dus daar in helemaal vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

petervankempen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:30:
[...]

Deze PC mag helemaal opnieuw gebouwd worden. Dus daar in helemaal vrij.
Dan lijkt mij hier een cpu met igpu en een losse videokaart voor video outputs het makkelijkste antwoord.

(Of je pakt inderdaad wat grotere schermen, zoals providentia voorstelt, mits je niet al schermen hebt).

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 16-09-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervankempen
Providentia schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:23:
In plaats van 5 of 6 schermen, zou je misschien kunnen overwegen om meerdere ultrawides te nemen. Bijvoorbeeld 2x Samsung Odyssey 34".

Ik heb zelf een setup waar ik twee van deze monitoren naast elkaar heb staan, met DisplayFusion maak ik er 4 virtuele schermen van. Als je er nog twee boven op zou zetten zou je dus in theorie 8 virtuele schermen kunnen maken (of meer, afhankelijk van de resolutie die je nodig hebt).

Daytraden is voornamelijk naar grafieken kijken, wellicht kan je 3 a 4 grafieken kwijt op een enkele ultrawide.
Bedankt voor je antwoord. Hebben we ook overwogen maar gezien ruimte/afstand/ophanging etc is de wens naar 5x 22" (losse schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervankempen
Thomg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:32:
[...]

Dan lijkt mij hier een cpu met igpu en een losse videokaart voor video outputs het makkelijkste antwoord.

(Of je pakt inderdaad wat grotere schermen, zoals providentia voorstelt, mits je niet al schermen hebt).
Oke, ik ben er dan echt te lang niet meer mee bezig geweest.
Dus als ik een moederbord heb met 2 poorten intel gpu, en daarnaast een videokaart met 3 poorten, zou dat moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

petervankempen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:35:
[...]

Oke, ik ben er dan echt te lang niet meer mee bezig geweest.
Dus als ik een moederbord heb met 2 poorten intel gpu, en daarnaast een videokaart met 3 poorten, zou dat moeten werken?
Intel ondersteunt 4 displays, AMD en Nvidia over het algemeen ook. Dus als je een intel bordje pakt met 4x out en een gpu met 4x out ben je ook toekomstbestendig ;)
Voetnoot, je hoeft niet 4x display out op je moederbord te hebben, je kan het ook combineren met een usb-c naar DP/HDMI dongle (alhoewel 4x moederbord waarschijnlijk wel goedkoper gaat zijn).

Iets als dit
pricewatch: MSI Pro B660M-A WiFi DDR4
plus dit
pricewatch: XFX Speedster SWFT 210 Radeon RX 6600
of dit
pricewatch: MSI GeForce RTX 3050 VENTUS 2X 8G OC

6600 is aanzienlijk sneller, maar misschien is je vriend verknocht aan Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 16:57
Ondersteunen de schermen daisy chain via DP aansluiting
Kaart hieronder heeft bijvoorbeeld 5 video poorten... echter weet ik niet hoeveel max je actief kan gebruiken

Of deze kaart?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57t-FYqkuC09xqb8S3Bwg3ErvVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A90428VG79cYfsrzLfaKy2Vp.jpg?f=user_large

MSI Radeon RX 580 8GB GDDR5

[ Voor 93% gewijzigd door Jeroenzer op 16-09-2022 14:47 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
Onboard + eenvoudig quadro kaartje:

pricewatch: PNY NVIDIA T600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20

BCC

ASUS GT 730 is hier specifiek voor bedoeld - https://azerty.nl/product...gt-730-videokaart/4637200

Blijft er ook nog voldoende plek in de pc voor een echte videokaart

[ Voor 24% gewijzigd door BCC op 16-09-2022 14:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:56
Ik heb hier in huis nog de volgende twee kaarten liggen:

Een 'MSI R5870 Eyefinity 6' Die tot voor kort prima heeft gewerkt met 6 24 inch beeldschermen. Heeft 6 minidisplay poorten.

Daarnaast nog een 'Club 3D Radeon HD7800 series' heeft daarvoor gewerkt met 6 22 inch beelschermen. Heeft eveneens 6 minidisplay poorten.

Stuur maar een PB bij eventuele interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervankempen
Bedankt allemaal voor de informatie, ik denk dat ik even voldoende informatie heb om verder te kunnen. :)
Pagina: 1