Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hue wall switch, probleem met schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Mijn vraag
Ik ben bezig met een aantal Philips hue wall switches in het huis te plaatsen.
Nu heb ik op sommige plekken een dubbele schakelaar. Deze wil ik aanpassen naar 1.
Maar... het punt waar het kabeltje in moet, die heeft dus geen 'druk' (zie foto) Dus het clipje wat normaal de kabel tegenhoud, zou er voor moeten zorgen dat de kabel blijft zitten.

Nu heb ik op meerdere plekken in huis destijds de schakelaar weggehaald en er een plaatje overheen geplaatst. Dus ik heb een aantal van dit soort schakelaars over... maar deze hebben dus allemaal geen weerstand. Ligt dit aan de schakelaar of kan ik op één of andere manier er wel weerstand op krijgen?

Heb ook geen idee hoe ik dit moet zoeken qua termen op internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42Vac2fbtTBI6lRGbKLIPf4J2J0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqwfgSXF3jPUcShXM28SXQ62.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 09:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik begrijp niet helemaal wat je probeert te doen. Deze dubbele schakelaar heeft 2 ingangen voor fase en 4 uitgangen (2 per schakelaar). Waarom wil je dan nog draden steken in de 2 poorten die bij dit model geen functie hebben?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
tiswat schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:34:
Mijn vraag
Ik ben bezig met een aantal Philips hue wall switches in het huis te plaatsen.
Nu heb ik op sommige plekken een dubbele schakelaar. Deze wil ik aanpassen naar 1.
Maar... het punt waar het kabeltje in moet, die heeft dus geen 'druk' (zie foto) Dus het clipje wat normaal de kabel tegenhoud, zou er voor moeten zorgen dat de kabel blijft zitten.

Nu heb ik op meerdere plekken in huis destijds de schakelaar weggehaald en er een plaatje overheen geplaatst. Dus ik heb een aantal van dit soort schakelaars over... maar deze hebben dus allemaal geen weerstand. Ligt dit aan de schakelaar of kan ik op één of andere manier er wel weerstand op krijgen?

Heb ook geen idee hoe ik dit moet zoeken qua termen op internet.

[Afbeelding]
Die gaatjes binnen dat rondje worden niet gebruikt en daar zul je dus ook geen draadje op aan kunnen sluiten. Zoals hierboven staat heb je 2 ingangen voor fase en 2*2 uitgangen van de schakelaars. Daar zul je het mee moeten doen.

[removed]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Ah zo, dan weet ik voor nu voldoende! Merci, dan weet ik wat er nu mis bij mij gaat.
Ik stak die bij de dubbele schakelaar rechtsboven erin, maar die poort dus verder niks. Dus schijnbaar moet de kabel linksboven erin. (er staat toch geen stroom op de schakelaar).