Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doktart
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Hey!

Mijn Samsung Galaxy A50 laadt sinds kort niet meer snel op. Ik heb een of twee jaar terug de laadpoort al vervangen omdat die kapot was. Nu gaat laden nog wel maar het duurt 6 uur voordat de batterij volledig opgeladen is. Eerst was dat ongeveer 1-1.5 uur. Alle instellingen voor opladen zijn zo ingesteld dat de telefoon gewoon zou moeten snelladen.

Nu vraag ik me af of de laadpoort misschien weer beschadigt is of dat het misschien veel voorkomt dat de batterij van de A50 het op een gegeven moment begeeft. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Zo ja, wat heb je gedaan en wat is je advies? (andere software fixes? Nieuwe batterij? Nog een keer nieuwe laadpoort? Iets anders?)

Ik zou graag nog even door gaan met deze telefoon.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:16
Wat voor USB lader gebruik je? Wat voor kabel? Heb je ook een andere USB lader geprobeerd die snel laden ondersteund?

[ Voor 7% gewijzigd door Christoxz op 16-09-2022 11:59 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doktart
Altijd dezelfde lader en kabel gebruikt waarmee de telefoon altijd snel op heeft geladen (eentje van xiaomi). Nog eens wat andere bricks geprobeerd maar ook geen succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Probeer eens een nieuwe kabel, heb dit al eerder mee gemaakt waarbij het aan de kabel ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
Probeer eens een nieuwe kabel, die kunnen nog wel is de oorzaak kunnen zijn, waardoor je de USB Lader niet overspringt naar snelladen.

De andere USB laders, weet je zeker dat deze 9V/1.65A ondersteunen? Een random 5V USB lader ondersteund geen snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doktart
Ok. Dank voor alle antwoorden en hulp :-)

Ondertussen iedere USB-C en powerbrick combinatie in huis uitgeprobeerd.
Alleen met de lader en kabel van mijn mini-projector (65W lader) krijg ik snelladen te zien op het scherm. Nu lijkt me dat wat teveel van het goede...

Wat ik vooral bizar vind is dat ik jarenlang "fast charging" te zien heb gekregen met mijn oude vertrouwde Xiaomi blokje van 5V/2A en dat dat sinds kort gestopt is.

Deze forumpost op de samsung community geeft nog een software oplossing die ik nog niet heb uitgeprobeerd. Ik ga dit proberen en vertel morgen wat er is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Alleen met de lader en kabel van mijn mini-projector (65W lader) krijg ik snelladen te zien op het scherm. Nu lijkt me dat wat teveel van het goede...
Dat is prima, de lader heeft de capaciteit van 65W, echter levert het maar 15Watt (Want dat is wat je telefoon vraagt)
Wat ik vooral bizar vind is dat ik jarenlang "fast charging" te zien heb gekregen met mijn oude vertrouwde Xiaomi blokje van 5V/2A en dat dat sinds kort gestopt is.
5x2 = 10 Watt, terwijl Samsung fast charging werkt op 15 Watt.

Hoop dat je er uit komt met de software fix, of eventueel een goeie nieuwe kabel/lader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doktart
Thanks voor de elektriciteit uitleg. Mijn middelbare schoolkennis hiervan is ondertussen heel ver weggezakt helaas.
Ik laat het weten als ik het uitgeprobeerd heb.

• Doktart
OK, Sorry voor de late update.

Na het volgen van de aanbeveling op het samsung forum is er neit heel veel veranderd. Nog steeds geen "Fast charging" in beeld maar gelukkig laadt de telefoon nu wel wat sneller op. 1,5 uur ipv 6 uur van 0% naar 100%.
Pagina: 1