Toon posts:

Linux newbie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDITED :|

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 17:28 ]

Verwijderd

Volgens mij wil jij dolgraag in een grafische omgeving, niet? >:)

Kijk eens in /etc/inittab ("pico /etc/inittab" of "nano /etc/inittab"), zoek naar de default runlevel en zet die van 3 naar 5. Opslaan en (vooruit...) rebooten.

Ja kan ook "startx" intypen of "init 5"

Suc6!

Verwijderd

xf86config denk ik ;)
Of probeer gewoon "startx" of "x" (zonder haakjes ;) )

succes
virtual

edit:
sjit, telaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Shit ik krijg een of andere vage error (FatalServer Crash) dat een driver 16bit kleuren niet ondersteund. kan ik dit ergens aanpassen?

Verwijderd

Probeer setup eens, anders Xconfigurator.

Verwijderd

Topicstarter
hoe komik in de setup ?

/me = linux n00b :d

Verwijderd

Gewoon setup/Xconfigurator intypen in de console en een enter geven na afloop ;)

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Ik zou toch maar eens een totaal pakket kopen van een linux distro als ik jou was, je krijgt er namelijk allemaal leuke handleidingen bij, en ook nog eens extra software.

Ik krijg morgen lekker m'n eerste linux distro binnen, namelijk Suse 7.2 Pro, met 7 cd vol software en 4 handleidingen, kan niet wachten om te beginnen ;)

Verwijderd

boeken, boeken, boeken... Lezen, lezen, lezen... Proberen, proberen, proberen...

Dacht dat onze Linux kennis is komen aanwaaien?

Verwijderd

Als jij nou 's ff het nodige van linux zelf ging uitzoeken, Wat dacht je daarvan? Er staat zo ontzettend veel documentatie online over dit prachtige OS. Kijk eens op ldp.nl.uu.net, daar staan allerlei handige howto's enzo. En als je een keer een woord niet snapt, typ dat woord in op www.google.com/linux en dan wordt het meestal wel duidelijk.
Het is geen dos scherm wat je kreeg, gewoon text-mode console.
Pagina: 1