Headset interference met wifi-netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-04 09:01
Goedemorgen,

Ik heb al meerdere verschillende headsets aangeschaft en elke keer weer terug moeten sturen. Zodra ik de dongel die er bij zit in mijn pc of console doe en de headset connectie laat maken valt mijn volledige wifi netwerk uit.

Het enige antwoord wat ik online zo'n beetje krijg is: "zet je router dan op 5ghz wifi, dan stoort het niet meer op elkaar". Maar mijn router ondersteunt geen 5ghz, dus dat is geen optie. En ja, ik zou een nieuwe router kunnen kopen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat de enige optie is,of dat ik de enige ben die dit probleem ooit heeft gehad.

Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Je kan een headset kopen met een kabel er aan....

Kan je a.u.b. eens aangeven om wat voor spullen het gaat? (merk, type van alle betrokken apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
Een headset met een draad gebruik ik al, maar dat wil ik dus niet meer.

Router: TP-Link Wireless N Gigabit Router
Model No. TL-WR1043ND

De headsets die ik geprobeerd heb:

SteelSeries Arctis 5
Turtle Beach Stealth 600P Gen 2
JBL Quantum 400
Razer Barracuda X Wireless

Allemaal geprobeerd op zowel pc als ps5. De headsets zelf werken dan wel, maar de wifi verbinding valt onmiddelijk weg op alle apparaten (ook op mobiele apparaten). Zodra ik de 2,4 ghz dongel, horende bij de headset weer uit het apparaat haal komt de verbinding ook weer terug op alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zet je WiFi op een ander kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Utpkabel naar pc of console

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
Wifi op een ander kanaal zetten heb ik ook al getest, helaas werkt dat ook niet.

De apparaten bekabeld aansluiten is ook geen optie, maar ook al was dat wel zo, dan nog valt op alle andere apparaten ook de wifi weg (zoals telefoon en tablet). Dus dat is ook niet wenselijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
De router die je hebt staan is een model uit januari 2010. Als deze het verder prima doet is het natuurlijk zonde om deze te vervangen, maar er zijn in de afgelopen twaalf jaar wat ontwikkelingen geweest en ik vermoed (lijkt bevestigd door je ervaringen) dat deze niet kan omgaan met modernere apparatuur welke dezelfde frequentieband gebruikt. Ik zou een nieuwe router kopen. Dan is de kans dat je dit probleem nogmaals krijgt een flink stuk kleiner, maak je voortaan gebruik van nieuwere technologie zoals de 5Ghz band en kan je dit probleem verder afsluiten.

Er is een kans dat er intussen iets niet meer helemaal goed werkt in die router waardoor deze dit gedrag laat zien... maar dat is slechts een gok van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat @Archer_VC10 zegt!

Dit klinkt als een brakke router. Een 10+ jaar oud budget model is sowieso het vervangen waard gezien alle ontwikkelingen. ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Een bepaalde hardware versie (v2) van TL-WR1043ND heeft een onderzoeker in 2019 een kwetsbaarheid gepubliceerd waardoor het apparaat kan worden overgenomen. Zie https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2019-6971

De laatste firmware op de site van de fabrikant dateert van 2016, de ontdekker van het beveiligingsprobleem heeft bericht gekregen van de fabrikant dat er waarschijnlijk geen update komt. Als je een v2 hebt en er is geen firmware update, dan is vervangen aan te bevelen. Andere hardware versies zouden ook kwetsbaar kunnen zijn. Om die reden is vervangen verstandig, het best met hardware die nog jaren ondersteund zal worden door de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 17-09-2022 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:22
Ik heb dit in het verleden gehad met een oude router icm met een bluetooth speaker. Was over na een nieuwe router. Sowieso liep die router toen wel op z'n eindje. Algehele internet werd steeds trager. Na klagen bij m'n provider kreeg ik een Fritzbox en de algehele traagheid en het probleem met de speaker was toen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
Iedereen bedankt voor de reacties! @Archer_VC10, ik ga doen wat jij zegt, en dat is een nieuwe router aanschaffen en het probleem verder afsluiten.
Pagina: 1