Buitenlamp met verlichting en camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-04 08:29
Beste medetweakers,

Na een mislukte inbraakpoging vanacht in mijn woning overweeg ik toch maar een cameratje op te gaan hangen. Tot op heden heb ik dit niet gedaan omdat ik het simpelweg erg lelijk vind.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een buitenlamp met ingebouwde camera maar kom hier niet goed uit.

Wat ik gevonden heb:
Netatmo Presence. Ziet er redelijk uit maar geen richt rondom waardoor mijn deur en slot niet verlicht zijn savonds. Tevens lees ik wat problemen over de duurzaamheid.

EZVIZ LC3 Goedkoop, rondom licht maar schijnt niet lang mee te gaan. Ook schijnt de wifi ontavngs slecht te zijn.

Ring Floodlight Cam Voordeel is dat deze goed integreert met de rest van het Ring systeem. Nadeel is dat ik hem afschuwelijk vind.

Zijn er mensen die een zelfde keuze gemaakt hebben en waarom?

Eisen: Camera niet opvallen. Liefst geïntegreerd in een lamp zodat ik gene probleem heb met stroomtoevoer. Geen videodeurbel.

Alvast bedankt :)

@moderator, mocht er een betere plek voor dit topic zijn dan hoor ik dat graag. Ik heb hem hier neergezet onder het mom van wonen en beveiliging.

[ Voor 6% gewijzigd door raze88 op 16-09-2022 09:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:58

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat gaat een camera toevoegen als deze niet opvalt ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 18:47
Een camera moet juist opvallen. Een bouwplaats met een bordje 'camera toezicht' terwijl er geen camera's hangen werkt uitstekend bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Voordeel van niet opvallen is dat je je er niet op voorbereid. Denk aan 's-nacht even snel een bivakmuts opzetten. Dat is vannacht met het alarm ook onze redding geweest. Geen aankondiging door stickers oid maar reactie bij openen deur. Is er van te voren bekend dat er een alarm is dan kun je je daarop voorbereiden en wordt je methode anders. Daarnaast vind ik die dingen gewoon erg lelijk en kun je daarmee ook een signaal afgeven dat er wel wat te halen valt.

Gezien dit nu bekend is wil ik net weer een stapje verder zijn al verwacht ik, gezien de gebruikte methode, dat het om gelegenheid gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door raze88 op 16-09-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 21:40
Maar je wilt toch juist voorkomen dat men gaat inbreken? Dan moet ie opvallen en gezien worden. Wil je dat ie vooral functioneert om mensen te identificeren (als het leed al geschied is), dan kan je hem onopvallend ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:58

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

raze88 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:32:
Voordeel van niet opvallen is dat je je er niet op voorbereid. Denk aan 's-nacht even snel een bivakmuts opzetten.
Nee, het voordeel als deze wél opvalt is dat de bewoner dan mogelijk meer dingen heeft in huis waardoor zowel de gelegenheids- als geplande inbraak niet(/minder) interessant is.

De meeste gelegenheidsinbrekers trekken toch ook een capuchon over hun hoofd en checken met telefoon op afstand of er een IR bron is. Of het interesseert ze totaal niet (junks e.d.) en die wil je hoe dan ook niet binnen tegen komen met onvoorspelbaar gedrag.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

https://reolink.com/product/rlc-811a/

Kijk eens naar deze. Camera per detectie en lamp. Zodra hij iets detecteert in het donker gaat de lamp aan. Werkt prima. Beelden worden hier opgeslagen op een Synology NAS.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 22:11
WON >>> SH + titelfix

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdoes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-04 17:49
Ik ben erg tevreden over m'n Bosch Smart Home Buitencamera en vind het een aanrader vanwege de hoge beeldkwaliteit, gratis opslaan van 200 beelden, instelmogelijkheden en bekijken dmv app.

• raze88
Uiteindelijk toch de Netatmo besteld. Maar eens kijken hof en hoe dit gaat bevallen. Alle dank voor de bijdrage!

Update:

Wat een waardeloos ding. Overdag is de kwaliteit van de opnames perfect. Savonds wanneer je de lamp op maximale helderheid gebruikt ook. Helaas geeft dit teveel overlast bij de overburen en buren naast ons. Ook is het niet leuk thuiskomen met 1000lumen licht in je gezicht. Hierop besloten de lamp wat te dimmen. Helaas hierdoor de opnames nu zwart. Enige optie is om de lamp dan helemaal uit te laten en op IR verder te gaan. Product slaat de plank een beetje mis. Nu hopen dat het terug kan..

Met lamp 50% gedimd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxYQ1DlGit_zDDXurSgJh8q_ihU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moLZPWfb7dOhSyFH0G53fcyq.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen IR: (en daarmee ook te donker om het deurslot te vinden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tB_1dHeyYZc232vIkbk6rG5vntw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kBGd6owhKrXoQoNtebK5MsB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door raze88 op 17-09-2022 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwippet
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-01 11:44
Zijn er nog goede alternatieven gevonden? Ik heb nu tot 2x toe een lekkende Eziviz LC3 en ben er klaar mee. Bij een flinke regenbui beslaat de lens van binnen of komt er toch blijkbaar vocht in. Moet hij tegen kunnen.
Ook is de Wifi ontvangst heel erg slecht maar had dat opgelost om een wifi routertje direct binnen op de muur te bevestigen.
Helaas moet deze weer retour. Ben er wel erg van gecharmeerd dat deze LC3 er fatsoenlijk uit ziet (en betaalbaar) vind het daarom erg jammer dat ik weer op zoek moet.
Wat er ook op moet zitten is dat ik hem kan contecten met mijn NVR dus niet alleen via een app. Hele opgave...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
Ik ben hier uiteindelijk voor een losse Hikvision camera gegaan en losse buitenlamp. Dit werkt perfect maar ziet er minder mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwippet
raze88 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:26:
Ik ben hier uiteindelijk voor een losse Hikvision camera gegaan en losse buitenlamp. Dit werkt perfect maar ziet er minder mooi uit.
Ik zit hier ook aan te denken. Vind de Floodlight cameralampen er foeilelijk uit zien. Zit nog te denken aan de Eufy S100. link
Maar kan deze niet verbinden met NVR of via RTSP. Zo lijkt.

Welk camera heb je? Zat aan een ColorVu te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zwippet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Ik zit hier ook aan te denken. Vind de Floodlight cameralampen er foeilelijk uit zien. Zit nog te denken aan de Eufy S100. link

Voor Eufy is er wel een Home Assistant add-on, die bootst de app na en daarmee kun je dan ook de stream ophalen. Perfect is het niet, maar het is een oplossing voor camera's die geen RTSP stream hebben, en je zou van daaruit in theorie moeten kunnen restreamen.

Wel vreemd dat die geen RTSP heeft, want zelfs de Eufy 2K camera's op wifi hebben het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwippet
Oon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Voor Eufy is er wel een Home Assistant add-on, die bootst de app na en daarmee kun je dan ook de stream ophalen. Perfect is het niet, maar het is een oplossing voor camera's die geen RTSP stream hebben, en je zou van daaruit in theorie moeten kunnen restreamen.

Wel vreemd dat die geen RTSP heeft, want zelfs de Eufy 2K camera's op wifi hebben het wel
Dank voor je reactie. Volgens de site en info die ik heb kunnen vinden kan dat niet.
Ook fijn dat je HA noemt want die gebruik ik ook. Zou ik moeten kijken wat er kan. Als ik hem op mijn Hikvision NVR kan aansluiten zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Zwippet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:36:
[...]

Dank voor je reactie. Volgens de site en info die ik heb kunnen vinden kan dat niet.
Ook fijn dat je HA noemt want die gebruik ik ook. Zou ik moeten kijken wat er kan. Als ik hem op mijn Hikvision NVR kan aansluiten zou dat mooi zijn.
De add-on die ik hier voor gebruik is bropat/hassio-eufy-security-ws. Je kunt dan gewoon een los Eufy account aanmaken en je camera's met dat account delen, die gegevens plug je in in de add-on en je kunt zelfs instellen dat de add-on automatisch deelverzoeken accepteert (zodat je dus niet zelf je app hoeft uit te loggen om met dat losse account in te loggen om je camera's te accepteren). Daarnaast gebruik je dan de Eufy integration om met deze lokale server te verbinden.

Ik kan helaas zelf niet testen wat het wel of niet doet met camera's die geen RTSP hebben want die heb ik geen, maar het is het proberen waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
Zwippet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Ik heb de DS-2CD2386G2-I. Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou er waarschijnlijk een colorvue komen. Reden om het toen niet te doen is de witte lamp die erin zit welke bij beweging aangaat. Wanneer je die niet gebruikt vraag ik mij af of de beelden in een donkere omgeving nog wel vloeiend en scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwippet
Oon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Heb net antwoord van Eufy:
Thank you for taking the time to contact us.

S100 does not support RTSP or ONVIF.

https://support.eufy.com/...ucing-S100-Wall-Light-Cam

Ze houden het lekker vaag.

Begrijp ik het goed dat ik met die addon een url van de stream kan opvragen en die dan in mijn NVR kan toevoegen?
Als ik de lamp/camera eerst moet aanschaffen om dan pas te kunnen zien of het werk is wel kostbaar als het niet lijkt te werken.
Vind het wel kwalijk dat tegenwoordig alles maar via een (betaalde) cloud gaat en alleen in een App.
Ik heb meerdere Hikvision camera’s en neig die aan te schaffen maar die hebben niet zo’n lamp. En via een stroomadapter en bedraad netwerk is niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Zwippet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Heb net antwoord van Eufy:
Thank you for taking the time to contact us.

S100 does not support RTSP or ONVIF.

https://support.eufy.com/...ucing-S100-Wall-Light-Cam

Ze houden het lekker vaag.

Begrijp ik het goed dat ik met die addon een url van de stream kan opvragen en die dan in mijn NVR kan toevoegen?
Als ik de lamp/camera eerst moet aanschaffen om dan pas te kunnen zien of het werk is wel kostbaar als het niet lijkt te werken.
Vind het wel kwalijk dat tegenwoordig alles maar via een (betaalde) cloud gaat en alleen in een App.
Ik heb meerdere Hikvision camera’s en neig die aan te schaffen maar die hebben niet zo’n lamp. En via een stroomadapter en bedraad is niet echt een optie.
In theorie zou die add-on dat moeten kunnen, maar ik kan je helaas niet vertellen of hij ook een directe stream van de camera laat zien. Ik heb die wel binnen de Eufy integration (die op die add-on inhaakt), maar mijn camera's ondersteunen gewoon RTSP.
Je zou het dus even moeten proberen.

Is PoE geen optie? Hikvision heeft er zo te zien geen, maar Reolink heeft wel opties met spotlight (Amazon 1 Amazon 2), en die zouden wel gewoon een RTSP stream moeten hebben.
Pagina: 1