Van Android naar Xbox Series X moeilijkheidsgraad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 17:07
Beste Tweakers,

Ik heb jarenlang PUBG Mobile gespeeld op Android. Ik ben verliefd op dat spel.

Sinds vorige week heb ik een Xbox Series X, maar wat een drama zeg om daar PUBG op te spelen. Ik heb slechts 1 KILL in een week tijd!!

Ik weet niet wat ik fout doe en zou graag geadviseerd worden over de volgende punten:

1) Ik heb alleen maar de optie random map. Hoe kan ik zelf een kaart kiezen...?

2) Als ik een match speel speel ik tegen tegenstanders die 100x beter zijn dan mij. Bij PUBG Mobile werd je tenminste nog ingedeeld bij tegenstanders van gelijke sterkte. Hoe kan ik dit aanpassen...? Ik ben pas een week bezig en dit is zeer frustrerend zo.

3) Met richten ben ik de gyroscoop van mijn telefoon gewend. In de Xbox controller zit kennelijk geen gyroscoop. Hoe kan ik in vredesnaam sneller en preciezer gaan richten...? Dat is gewoonweg niet te doen met de thumbstick.
Ik vraag me daarbij af hoe anderen het voor elkaar krijgen om met 1 schot gelijk uit te schakelen. Dat kan niet alleen door veel oefenen zijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een week pas? Sommige games en zeker "muscle memory" kweek je pas na weken / maanden.

Allicht kan je eens rondkijken op YT of mensen goese tips hebben hoe je je controller kan instellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• tploumen
Ja oké, maar het kan toch niet zijn dat je gelijk bij de besten wordt ingedeeld...?

Ik zou graag tegen andere rookies willen spelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:33
Ik weet niet hoe het bij PUBG werkt, maar kun je inloggen met je telefoon account op de Xbox, of ben je opnieuw begonnen? Bij het eerste is het niet gek dat je hoger ingedeeld wordt, bij het laatste is het inderdaad gek of het spel vind je vrij snel goed genoeg.
Sommigen kunnen wellicht opnieuw begonnen zijn, maar met de skills door lang te spelen (smurfen heet dat volgens mij) en dat verziekt een spel wel enorm.

Maar enige wat ik je mee kan geven is oefenen, oefenen en oefenen. Zelf kan ik echt geen FPS spelen met een controller, daar heb ik het geduld niet voor, maar schijnbaar is oefenen wel de manier als je je er toe kan zetten. Totaal andere manier van spelen tegenover je telefoon met gyro of een pc met toetsenbord en muis.

• tploumen
Ik zit op level 15. Hoe kan ik dat resetten naar 1...?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
tploumen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:46:
Ik zit op level 15. Hoe kan ik dat resetten naar 1...?
Volgens Google: niet. Je kan veel doodgaan en zo zakken in ranking, of wachten tot een nieuw seizoen waarna iedereen gereset is.

The devil is in the details.

• tploumen
Het kan bijna niet anders dan dat al die andere spelers op consoles (PS of Xbox) met een muis spelen. Eigenlijk is dat oneerlijk dat PUBG dit toestaat op een console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
tploumen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:59:
Het kan bijna niet anders dan dat al die andere spelers op consoles (PS of Xbox) met een muis spelen. Eigenlijk is dat oneerlijk dat PUBG dit toestaat op een console.
Volgens mij kan je beter teruggaan naar het spelen op je mobiel, want als je de moeite niet wilt nemen om te oefenen, ga je hier geen plezier aan beleven.

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05
is het niet zo dat op PUBG mobile een groot deel van de tegenstanders bots zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 17:07

GforceNL

Out of memory....

Janus Bier schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:13:
is het niet zo dat op PUBG mobile een groot deel van de tegenstanders bots zijn?
Dit dus, meeste tegenstanders zijn geen mensen en daarom makkelijk te verslaan.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Oke, ja, Microsoft staat het toe. Of het overal goed werkt of dat muizen de goede pollingrate hebben, geen idee. Uberhaupt geen idee of het in PUBG werkt op de Xbox.

Nogal makkelijk; aannames doen over de "skills" van anderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
MAX3400 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:25:
[...]

:? Oke, ja, Microsoft staat het toe. Of het overal goed werkt of dat muizen de goede pollingrate hebben, geen idee. Uberhaupt geen idee of het in PUBG werkt op de Xbox.

Nogal makkelijk; aannames doen over de "skills" van anderen.
Als ik ren en iemand killt me met 1 headshot zegt genoeg. Dit soort dingen gebeuren de hele tijd. Ik overleef nooit langer dan 10 minuten in een match hierdoor terwijl ik door mijn vele uren op PUBG mobile toch best tactisch speel (daar won ik regelmatig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Wie kan mij nog beantwoorden hoe ik zelf een map kan kiezen...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Heel veel spelen.

Tip voor elke shooter op console, zet je deadzone zo laag mogelijk zonder dat je stick drift hebt (dat het scherm beweegt zonder dat je je stick aanraakt). Ik zette ook altijd aim acceleration uit dat is beter voor muscle memory.

Ik speel nu op PC, als je op Xbox tegen mensen met muis en keyboard speelt dan wordt het wel lastig.
Maps kan je volgens mij niet kiezen, die zijn altijd random.

[ Voor 9% gewijzigd door BroWohsEdis op 16-09-2022 11:45 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21

Rmg

tploumen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:46:
Wie kan mij nog beantwoorden hoe ik zelf een map kan kiezen...?
Niet, hebben ze uit de console versie gehaald "om gameplay te verbeteren en queues kort te houden"

PUBG Xbox heeft trouwens geen native keyboard en mouse ondersteuning.

Je kan Crossplay uitzetten in settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Rmg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:52:
[...]

Niet, hebben ze uit de console versie gehaald "om gameplay te verbeteren en queues kort te houden"

PUBG Xbox heeft trouwens geen native keyboard en mouse ondersteuning.

Je kan Crossplay uitzetten in settings.
Wat een super tips! Ik ga dat straks eens proberen.

Speel ik door Crossplay dan ook tegen PC-gamers...? En kan het zijn dat PlayStation spelers in het voordeel zijn omdat hun controllers wel een gyroscoop hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Crossplay uitzetten lijkt iets geholpen te hebben. Bedankt voor de tip!

Vraag me nog steeds af of Playstation spelers de gyroscoop van hun controller kunnen gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Misschien ligt het wel aan je speelstijl wat prima werkte op Android maar enorm backlashed op Xbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willems227
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:47
Ik speel PUBG praktisch vanaf het begin op de console.. en dit is wat makkelijk gedacht. Ik denk namelijk dat het wel mee valt.

Ellende is alleen dat de playerbase voor PUBG steeds minder is geworden, waar ik zelf het idee heb dat de "echte die-hards" over blijven. Ook ik vind het nu moeilijker om potjes te winnen en veel kills te maken.

Tips van mijn kant:
- probeer verschillende settings uit in de practice arena om gewend te raken aan de controls. In tegenstelling tot andere shooters heeft PUBG geen aim assist, dus het kan wat onwennig aanvoelen in het begin.
- kijk ook even of er nog team deathmatch beschikbaar is, zo schiet je veel in kleinere maps maar wen je wel aan het mikken. Om dit later door te voeren in de grote maps.
- ga squads spelen. En speel in team verband, oftewel, volg mensen. Zo als je een keer down gaat, kun je nog eens gerevived worden en weer verder.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Inderdaad, het is een kwestie van wennen. Ben nu 2x beter dan t.o.v. een week geleden en heb nu regelmatig kills.

Nog een vraag: weet iemand hoe je een Nederlandse squad kunt samenstellen...?
Pagina: 1