Lenovo Ideapads afbrekende scharnieren door afbrokkelend pla

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• yokai
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-06 18:30
Ik heb in de afgelopen jaren drie Lenovo Ideapads gekocht.

Volgens Lenovo A brand laptops, tegen - inderdaad - A brand prijzen.

Van alle drie de laptops zijn binnen respectievelijk twee, twee en een half jaar en drie jaar de scharnieren kapot gegaan.

Het plastic waarin de boutjes van de scharnieren gegoten is, brokkelt af. In mijn optiek een kwaliteits probleem van Lenovo.

Lenovo benaderen? Je kunt proberen wat je wilt. Antwoord krijgen op een support vraag lijkt onmogelijk. Ze antwoorden stomweg niet.

Als je belt, dan kunnen ze je ook niet helpen.

Met andere woorden. Bedankt voor het kopen van een Ideapad voor veel geld. Je had verwacht een A product te kopen, maar helaas heb je pech. Want het is een kwalitatief inferieur product. Het gaat binnen de verwachte levensduur kapot door afbrokkelend plastic en Lenovo gaat je er niet bij helpen.

Achteraf - na aankoop van die troep - lees ik dat dit een bekend probleem is.

Helaas komt tweakers.net iedere keer in hun best buy laptop met een lenovo ideapad aandragen.
Dat is leuk voor 1 jaar. Maar als je iets langer met je laptop wilt doen, dan is dat beslist geen best buy!

Zijn er andere tweakers met dezelfde ervaring?

Kunnen we die bundelen, zodat we daarmee naar Lenovo kunnen gaan.

Want ik ga het er niet bij laten zitten.

Drie laptops binnen 2 tot 3 jaar kapot door afgebrokkeld plastic en Lenovo lijkt er mee weg te komen.

Voor mij in ieder geval nooit meer een Lenovo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb er twee gehad (waarvan 1 nu in gebruik: de 5 Pro). Geen problemen. De eerste is verkocht aan een vriend van me en die heeft na mijn gebruik ook al 2 jaar geen problemen. In mijn kennissenkring (zowel vrienden als collega's nav advies van mij) nog vier varierend van ideapad 3/5/yoga slim. Geen problemen. Verder is een Ideapad geen A-product maar een 'gewone' consumentenlijn. Als je een A-product wil moet je verder kijken naar de Thinkbook (tussenoplossing) of Thinkpad (professionele lijn).

Ken het verhaal verder ook totaal niet en heb voor de aankoop van mijn eerste best wel even wat onderzoek gedaan. Kon juist weinig specifieke problemen vinden afgezien van matige trackpads, maargoed, dat was met andere consumentenlaptops niet heel veel anders.

Thinkbooks en Thinkpads zijn wel veel sterker. Daar (Thinkpad) heb ik er ook twee van en daarmee kan je een beer neerslaan zonder dat ze kapotgaan. Ideapads vereisen net zoals alle plastic consumentencrap wat beleid :)

Dus kortom: nee, ik ken deze ervaring niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 15-09-2022 23:12 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hier een stuk of 5 Ideapads in huis variërend van 5 tot 2 jaar oud. Allemaal probleemloos.

Weet niet of het A merk is,maar vind persoonlijk Ideapads goede prijs-kwaliteit verhouding hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Heb je de winkel waar je ze gekocht heb ook al benadert of heb heb je ze rechtstreeks bij Lenovo gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yokai
Ja, winkel benaderd.

Ik kon de laatste laptop voor reparatie insturen en heb deze ongerepareerd retour gekregen omdat men geen onderdelen meer kon bestellen.

Verkoper geeft aan verder niets meer te kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yokai
Alle drie de ideapads zijn in 2019 aangeschaft. Dus het zou een probleem met productie in dat jaar kunnen zijn.

Drie van de drie laptops hebben afgebrokkeld plastic. Maar ondanks jullie meldingen dat jullie geen problemen hebben, lees ik meer over het afbrokkelen van het plastic om de bouten van de scharnieren van het scherm bij ideapads.

Dus het lijkt mij structureler dan in mijn geval 'pech dat 3 van de 3 laptops stuk zijn gegaan'.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 13:14
In mijn ervaring hebben IdeaPads, net als veel andere consumentenlaptops, vaak last van dit soort problemen. Ik heb voor veel klanten dit soort reparaties uit moeten voeren. De scharnieren breken vaak los van de onderbehuizing of breken zelf in tweeën.

Zelf verkoop ik dan ook alleen refurbished zakelijke laptops welke een stuk beter gebouwd zijn. Voor volgende laptops zou ik daarom adviseren om te kijken naar de Lenovo ThinkPad T-serie. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-06 21:06

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

yokai schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:21:
Ja, winkel benaderd.

Ik kon de laatste laptop voor reparatie insturen en heb deze ongerepareerd retour gekregen omdat men geen onderdelen meer kon bestellen.

Verkoper geeft aan verder niets meer te kunnen betekenen.
Mooi, door akkoord te geven op het opsturen voor reparatie en aangeven dat ze 'm niet kunnen repareren, hebben ze toegegeven dat het hun probleem is. Of hebben ze 'm teruggestuurd met een verhaal als in "bla bla, valschade/waterschade?"

Je hebt recht op een deugdelijk product, ook buiten de garantieperiode.

Als ze het niet (kostenloos) kunnen repareren, moeten ze, zonder extra kosten een vervangend product regelen.

• yokai
hjkv schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:28:
In mijn ervaring hebben IdeaPads, net als veel andere consumentenlaptops, vaak last van dit soort problemen. Ik heb voor veel klanten dit soort reparaties uit moeten voeren. De scharnieren breken vaak los van de onderbehuizing of breken zelf in tweeën.

Zelf verkoop ik dan ook alleen refurbished zakelijke laptops welke een stuk beter gebouwd zijn. Voor volgende laptops zou ik daarom adviseren om te kijken naar de Lenovo ThinkPad T-serie. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
ThinkPad's zijn inderdaad mooie apparaten, maar ik heb inmiddels zoveel twijfel over de kwaliteit van lenovo, dat ik nooit meer iets van lenovo ga aanschaffen. En buiten de kwaliteit is hun service eigenlijk niet bestaand.

• yokai
Accretion schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:50:
[...]

Mooi, door akkoord te geven op het opsturen voor reparatie en aangeven dat ze 'm niet kunnen repareren, hebben ze toegegeven dat het hun probleem is. Of hebben ze 'm teruggestuurd met een verhaal als in "bla bla, valschade/waterschade?"

Je hebt recht op een deugdelijk product, ook buiten de garantieperiode.

Als ze het niet (kostenloos) kunnen repareren, moeten ze, zonder extra kosten een vervangend product regelen.
Dit gaat om een apparaat uit 2019 en de melding was letterlijk: 'Helaas is het toestel te oud en kan niet meer worden gerepareerd, we kunnen er geen reserveonderdelen meer voor krijgen.'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04

Maestro

It's just completely whack!

Voor jou helaas te laat, maar als algemene tip (zeker bij dit soort constructief minder stevige laptops):

Pak het scherm bij het openen alsjeblieft boven in het midden vast, niet in één van de hoeken.
Door het openen vanuit een hoek, komen er veel grotere krachten rond die tere scharnierconstructies terecht, wat minstens bijdraagt aan dit soort ellende.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Pagina: 1