HK BDS270 aansluiten via HDMI op tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb sinds vandaag een nieuwe LG LED tv. Ik wol het geluid van de tv over de harman kardon laten gaan. Ik heb de ARC uitgang van de HK gebruikt en die aangesloten op de ARC van de tv. Als ik YouTube kijk op de tv komt er geen geluid over de home cinema. Dvd spelen doet die wel goed.

Ik wil ook mijn iptv kast aansluiten, maar deze heeft maar 1 HDMI aansluiting. Deze heb ik op de HDMI 2 aangesloten van de tv. Ik heb wel beeld en geluid via de tv, maar niet over de home cinema. Wat doe ik verkeerd?
...

TV is up to date met de beschikbare updates.
Heb diverse (oude) HDMI kabels geprobeerd. Kan het aan de kabel liggen en moet ik een ARC HDMI kabel aanschaffen hiervoor?
...

Ik heb ook de mogelijkheid om een optische kabel aan te sluiten. Ik ben hier niet mee bekend. Hoe werkt dit? Garandeert het aansluiten van de kabel dat ik geluid van de tv over de home cinema krijg?
...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heel vervelend gezegd: je versterker (hoe je het ook gaat aansluiten) kan zomaar eens lastiger worden voor jouw (gloednieuwe) TV. Waarom; jouw versterker kan maximaal HDMI1.4 in/out en daar zitten wel wat beperkingen aan qua resolutie. Gelukkig zijn zaken als True-HD wel mogelijk, indien de versterker dat kan verwerken.

Een optische kabel is (letterlijk) een flexibel kabeltje waar licht doorheen gaat. Ook die kan je inderdaad gebruiken voor geluid echter hiermee is de maximale "versie" dan DTS en dat is al enige tijd achterhaald en/of kan minder kanalen aansturen dan modernere formaten.

Dus ja, je kan je decoder, TV en HK waarschijnlijk allemaal op elkaar aansluiten maar misschien dat je even in de handleiding van de TV (welk merk en type overigens??) kan kijken hoe je ARC gebruikt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Allereerst, vanwaar de template verwijderen? De template is om een topic in goede banen te leiden door te vragen naar essentiële informatie en te hinten op wat er zelf al is geprobeerd. Dat mis ik in dit topic.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
PraveenB schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:25:
Ik heb sinds vandaag een nieuwe LG LED tv.
Welke LG LED TV?
Ik wol het geluid van de tv over de harman kardon laten gaan. Ik heb de ARC uitgang van de HK gebruikt en die aangesloten op de ARC van de tv. Als ik YouTube kijk op de tv komt er geen geluid over de home cinema.
Ingesteld op de TV dat HDMI ARC de output moet zijn? Ingesteld op de Harman Kardon dat ARC de input is? HDMI CEC op beide apparaten actief? Wat zegt de handleiding?
Dvd spelen doet die wel goed.
DVD gaat rechtstreeks in de Harman Kardon en heeft niets met audio retour naar die set te maken.
Ik wil ook mijn iptv kast aansluiten,...
Wederom, merk en type.
...maar deze heeft maar 1 HDMI aansluiting. Deze heb ik op de HDMI 2 aangesloten van de tv. Ik heb wel beeld en geluid via de tv, maar niet over de home cinema. Wat doe ik verkeerd?
Hetzelfde als bij het eerdere problemen. HDMI ARC zou voor alle audio retour moeten gelden. Interne apps en externe bronnen.

Ik zie sowieso het probleem niet dat de decoder maar één HDMI aansluiting heeft. Desnoods kan je niet 4K HDR bronnen rechtstreeks op de Harman Kardon aansluiten. Deze vangt dan direct het geluid af en zal het over de speakers sturen, heb je geen HDMI ARC nodig.
TV is up to date met de beschikbare updates.
Heb diverse (oude) HDMI kabels geprobeerd. Kan het aan de kabel liggen en moet ik een ARC HDMI kabel aanschaffen hiervoor?
Een HDMI ARC kabel bestaat niet. HDMI ARC gaat over dezelfde pins als HDMI CEC en die zijn standaard aanwezig.
Ik heb ook de mogelijkheid om een optische kabel aan te sluiten. Ik ben hier niet mee bekend. Hoe werkt dit?
Wederom, handleiding.
Garandeert het aansluiten van de kabel dat ik geluid van de tv over de home cinema krijg?
Let wel dat HDMI ARC een hogere bandbreedte heeft dan S/PDIF dus je hebt bijvoorbeeld geen Dolby Digital Plus. Voor nog hogere bitrates heb je HDMI eARC nodig maar dat betekent de Harman Kardon vervangen (en mogelijk de LG ook). Het is afhankelijk van je bronnen en eisen of S/PDIF een werkbare oplossing kan zijn. Alles qua S/PDIF en hdmi (e)ARC zijn wel gelijk qua eventueel beperkingen vanuit de TV. In het geval van LG is de kans zeer groot dat DTS niet door wordt gezet. Heb je bronnen met DTS dan is door de TV niet de beste manier.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.