Vraag

• ddswns
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik kan met computers overweg, maar ik spreek geen code. Toch heb ik een professionele website nodig. Ik zie die als een visitekaartje dat ik kan updaten: meer dan een cv, een beknopte portfolio, wat afbeeldingen, af en toe een 'nieuws'-post en een contactformulier heb ik niet nodig. Een manier om je favicon aan te passen en de gratisversie van Mailchimp aan de site te koppelen zouden leuke extraatjes zijn, maar geen vereisten. Wél een vereiste: een persoonlijke domeinnaam, geen advertenties van derden, geen budgettaire verrassingen en een zo gebruiksvriendelijk mogelijke manier om mijn website in te vullen/vorm te geven en aan te passen zonder dat die 'breekt'.

Als ik het goed heb, heb ik een domeinnaam nodig, een hostingbedrijf én een 'sitebuilder', liefst allemaal onder één dak. Ik heb al verschillende hostingopties en registrars gecheckt. Mijn gemoedsrust is me best wel wat waard, maar ik kan me die misschien niet veroorloven: meer dan 200 euro per jaar kan ik in geen geval missen.

Ikzelf kom al snel bij Combel uit, zowat de grootste in België. Het probleem daar is dat de prijzen na 1 jaar meer dan verdubbelen, niet in het minst wat de domeinnaam betreft (68 euro voor een .be-domein lijkt me veel). Op zich is het geen halszaak zolang het binnen mijn budget blijft, maar het doet wel uitkijken naar andere opties.
Over Vimexx heb ik best wat narigheid gehoord en laat ik liever voor wat het is.
Ik neig voorlopig naar Easyhost als beste all-in-one-oplossing: al gaan de kosten na 1 jaar omhoog, het blijft redelijk, naar mijn aanvoelen (120 voor hun 'Sitebuilder Standard' met basishosting inbegrepen, €18 voor de .be-domeinnaam). Een ander voordeel is dat je je site in 2 talen kan laten weergeven, wat voor mijn zaak een meerwaarde is.

Denken jullie nog aan alternatieven?
Ik word bv. blij van de transparantie van iets als mijn.host, maar zij bieden geen bijhorend 'sitebuilder'-programma aan.
Ben ik misschien beter af als ik voor Wordpress Premium kies?
Toen ik Wordpress googelde las ik meermaals dat je site soms, als je die niet geregeld updatet, vanzelf breekt. Met mijn basisvereisten ontsnap ik daar misschien aan? Wat me nog stoort aan Wordpress is dat je een Business-plan van 25€/maand nodig hebt om een plug-in te gebruiken, terwijl het me niet helemaal duidelijk is wat onder 'plug-in' valt. Valt bv. een e-mail- of social media-button hier onder?

Ervaringen en geruststellingen zeer welkom.

Excuses als de vraag wat warrig geformuleerd is en alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37
Zelf erg tevreden met mijn.host. Klantenservice is erg goed. Zij bieden ook WordPress hosting aan, daar zit WordPress dus bij inbegrepen. Een stuk betaalbaarder dan via Wordpress.com.
Je kunt ook onbeperkt plug-ins installeren en er komen geen aparte kosten bij.
Ze zijn trouwens ook als snelste getest door Webhosters.

WordPress werkt vrij gebruiksvriendelijk en is veel flexibeler en uitgebreider dan een Sitebuilder wat sommige providers aanbieden, daar zou ik van weg blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door dbzokphp op 16-09-2022 08:51 ]

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Via robohost bij vimexx gekomen, goedkoop en niets mis mee, als ik een vraag heb snel goede reactie, heb kort geleden nog wat domeinnamen genomen had er 7 voor een prijs die exht superlaag was (wel even de .online die ze er gratis bijgaven eraf gehaald want die is na het eerste jaar opeens pak duurder)
Websitebuilder is iets van 5 per maand

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Weboke, mijn.host hebben directadmin dat weer op zijn plaats installatron heeft. Het voordeel daarvan is via wat velden invullen (naam website, gebruiksnaam, ... ) en je WordPress site is klaar. Daarna kun je nog wat aanpassingen doen zoals automatisch updaten, backups.

Mooie template erop niet teveel plugins gebruiken daar wil nog wel is een lek in zitten ;)

Je kunt ook makkelijk een kopie maken. Daarmee knutselen. Om zo niet echte site om zeep te helpen :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddswns
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-08-2024
Bedankt voor jullie reacties.
dbzokphp schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:20:
Zij bieden ook WordPress hosting aan, daar zit WordPress dus bij inbegrepen.
Had ik over het hoofd gezien. Wat voor toegang heb je dan tot WordPress, als je naar hun verschillende pakketten kijkt?
Je kunt ook makkelijk een kopie maken. Daarmee knutselen. Om zo niet echte site om zeep te helpen :).
Dit spreekt me op zich ook wel aan. Maar is dat anders bij een zo'n websitebuilder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43

BCC

Je kan ook kijken naar oplossingen als wix of square space , dan hoef je echt nooit een php file te bewerken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

Yucon

*broem*

Die gratis opties zijn vaak een uitruil van tijd tegen geld. Combi-aanbiedingen met zo'n site builder besparen je wat tijd maar zijn duurder. Losse oplossingen zoals wordpress kunnen goedkoper zijn maar vragen toch wel aardig wat tijd om in de vingers te krijgen. Dat gaat geleidelijk; in eerste instantie lijkt het snel te gaan maar achteraf gezien ben je er zo enkele tientallen uren aan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@ddswns Je zou nog kunnen kijken naar Squarespace. Is een sitebuilder incl. hosting voor €17/maand.
Laagdrempeliger dan Wordpress en voldoende voor jouw doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37
ddswns schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:57:
Had ik over het hoofd gezien. Wat voor toegang heb je dan tot WordPress, als je naar hun verschillende pakketten kijkt?
Je hebt volledige toegang en kunt overal bij. Ik heb voorheen ook wel eens hosting via Wordpress.com gehad en deze is juist beperkter (ironisch). Je kunt daar je website bijvoorbeeld niet migreren naar een andere provider, doordat je geen directe toegang hebt tot de database en bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:38
Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:27:
Via robohost bij vimexx gekomen, goedkoop en niets mis mee, als ik een vraag heb snel goede reactie, heb kort geleden nog wat domeinnamen genomen had er 7 voor een prijs die exht superlaag was (wel even de .online die ze er gratis bijgaven eraf gehaald want die is na het eerste jaar opeens pak duurder)
Websitebuilder is iets van 5 per maand
Ook goede ervaringen mee.
Ik heb alleen op school destijds web 1.0 geleerd, HTML maar met de Site-Builder in het hostingpakket van Vimexx kon ik redelijk simpel een website maken die er goed uitzag, uiteraard vrij basis maar dat vraag je ook.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Ik heb gewoon destijds een domein + ruimte geregistreerd en ben toen aan Joomla begonnen. Dat is even uitzoeken (zit een community achter) maar prima te doen, zelf zijn computers altijd mijn interesse geweest maar heb ik nooit een computer gerelateerde opleiding gehad of code geleerd.. dat is als het goed is net zoals WordPress

De installatie is even lastig, vooral als blijkt dat je dan weer met een hosting pakket hebt waarop bepaalde dingen niet mogen. Neem aan dat het nu redelijk standaard is allemaal.

Nouja, wel ooit in html gekloot via kladblok en internet om 20 jaar geleden ofzo een site te maken.

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:25
Kijk eens bij Strato: https://www.strato.nl/sitebuilder/

Compleet pakket met alles wat je wil

Bla Bla Bla

Pagina: 1