Tv doet het niet als stand-alone dvd aanstaat

Pagina: 1
Acties:

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een Hitekere DVD-speler van de Kijkshop. Leuk als tussenmodel voordat de dvd-writers betaalbaar worden :)

Een dvd of cd e.d. afspelen gaat prima maar als ik de dvd-speler op standby heb staan dan kan ik de tv niet meer normaal gebruiken. De beelden rollen van rechts naar links over mijn scherm bij iedere kanaal. Het geluid doet het wel goed. Als de dvd-speler aanstaat krijg ik bij ieder kanaal alleen maar het dvd-opstartscherm dat over mijn tv heen rolt.

Om dus goed tv te kunnen kijken moet de dvd helemaal uitgeschakeld zijn. Dit lijkt mij niet in orde.

De dvd is aangesloten met een scart-aansluiting en de audio uitgang is aangesloten op de stereoset.

Weet iemand een oplossing :?

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met m'n Yamakawa dvd speler, alleen rolde het beeld niet over het scherm, maar er was geen (TV)beeld meer.
De oplossing was heel erg simpel gewoon de andere scart aansluiting op de tv gebruikt.
Weet nog steeds de oorzaak niet, maar nu werkt het wel naar behoren.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
Lijkt me een probleempje met de macro-nogwat beveiliging die op veel videoapparatuur zit.

Verwijderd

Je hebt dan zeker je DVD via je SCART lopen he zo hoort het ook ik ken dat probleem ik had toen een keer een andere tv gekocht een PHILIPS en probleem was verholpen.

• bassio
  • Nu online
hmmmmm, dat is dan wel jammer. Ik heb een Philips TV maar slechts een scart aansluiting. Ik ga het nog wel even proberen met een andere scart-kabel. Misschien is die niet goed.

Of het aan de beveiling ligt betwijfel ik omdat ook als ik de dvd uit heb (op stand-by) of met een MP3 cd hij het ook heeft. Ik ga het nog wel ff verder met speuren

Verwijderd

Het kan de macrovision beveiliging inderdaad niet zijn. TV's hebben daar geen last van, alleen apparatuur die nauwkeurig de videoframes aangeleverd moet krijgen (VCR's bijv.)
Het lijkt mij eerder dat de DVD-speler spanning laat lekken naar de TV (het kan ook soms andersom zijn) ook al staat de speler uit.
Is de DVD ook nog aangesloten op een stereo-installatie? In dat geval kan het wel eens zo zijn dat er spanning weglekt van de TV naar de DVD naar de stereo.
Trek de coax eens uit de TV of trek de audiokabels eens los.

• Klippy
  • Laatst online: 23:43

Klippy

Still Game

Denk dat daar niks aan te doen is, want SCART is zeg maar "opper-input :P " Die gaat over alle beeld heen en krijgt dus voorrang. Er wordt dus nog een signaal van je DVD naar je TV gestuurd waar de TV geen raad mee weet.

Misschien kan je daar iets aan veranderen in 't menu van de DVD speler.

Of er "lekt" een signaal door de scart. Kan zelf zijn dat er een paar volt erges op je DVD zit die door de Scart naar buiten loopt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Het probleem met m'n Yamakawa (die volgens mij dezelfde binnenkant als die hiteker heeft) was dat ie standaard de S-video uitgang gebruikte, dus via scart geen beeld.

dus even met S-video aansluiten en dan in het DVD menu scart selecteren als uitgang.

• bassio
  • Nu online
Ik ga inderdaad even alle stekkers uit de TV, DVD en stereo halen. Vervolgens DVD op de TV aansluiten zonder de kabel erin. Kijken wat ie dan doet. Ik zal het ook nog even proberen zonder de scart en met de andere kabels.

Bedankt voor de reacties zover. Als ik wat meer weet kom ik er op terug.
Pagina: 1