Vraag

• NZ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09-2022
Vraag: als ik in mijn mobiele browser (in casu Samsung Internet) de cookies/geschiedenis/cache verwijder/leeg, blijven deze data dan nog ergens achter in het geheugen van de mobiel? Zo ja, is een factory reset dan de manier van echt definitief verwijderen (bv bij verkoop mobiel)
...

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NZ66 welkom op Tweakers.

In principe is data nooit echt 'weg' met verwijderen vertel je de telefoon alleen dat die stukjes opslag weer overschreven mogen worden. Dat gezegd hebbende is het eigenlijk wel vrijwel onmogelijk om die data weer terug te halen.

Vanwaar de vraag als ik vragen mag?

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:53
NZ66 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:31:
Vraag: als ik in mijn mobiele browser (in casu Samsung Internet) de cookies/geschiedenis/cache verwijder/leeg, blijven deze data dan nog ergens achter in het geheugen van de mobiel? Zo ja, is een factory reset dan de manier van echt definitief verwijderen (bv bij verkoop mobiel)
...
Bij verkoop van de telefoon is het verstandig om alles te verwijderen en je telefoon te resetten. Als je telefoon verbonden is met een clouddienst of je slaat automatisch zaken op via je je browserprofiel (eg: ingelogd op Chrome) moet je ook bij die services kijken of je nog wat hebt achtergelaten.

Als je over iets specifieks advies wilt is het verstandig om je vraag niet al te vaag te formuleren.

-