SD kaartje wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-06 10:54
Heb een nog niet zo oud SD kaartje van 256MB deze wordt niet meer herkend door de computer, ook niet op andere computers of apparaten. Heb de SD ook in een usb adapter geprobeerd. Het kaartje is goed schoon, en heb ook gekeken in schijfbeheer daar is hij ook niet te zien. Wie heeft er tips zodat mijn SD kaartje weer zichtbaar wordt? Andere kaartjes werken wel.

Alle reacties

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:24
Een nog niet zo oud SD kaartje van 256MB? Volgens mij moet die ondertussen al antiek zijn.

Gewoon weggooien en een nieuwe halen.
(Sowieso nooit SD kaartjes als enige opslaglocatie gebruiken, die dingen zijn niet heel betrouwbaar)

• henry70
ik bedoelde 256 GB

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:03
contactspray, of anders "gewoon" de contactpuntjes beetje vochtig maken, in hoop beter contact te maken ?
Maar als je deze al "open" krijgt zou ik snel de data erop veilig stellen, EN verder deze SDkaart als 'onbetrouwbaar" bestempelen en er vanuitgaan dat deze problemen blijft geven, als andere SDkaarten wel goed leesbaar blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Ted038 op 15-09-2022 12:54 ]

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Zo'n kaartje is niet te repareren, zeker niet als het een monolith is. Wat is het doel, verder gebruik of data terughalen?

Joep

• henry70
data terug halen is het doel

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En heb je het al in een andere computer geprobeerd? Als dat niks oplevert, en het kaartje totaal niet meer bestaat, dan kan je hem een eervol afscheid geven.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 15-09-2022 14:40 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• henry70
er gebeurd helemaal niets, ook niet in andere computers

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan denk ik dat er weinig anders op zit dan het ding weggooien. Als het ding nergens herkend wordt dan zal er ergens iets beschadigd zijn, en zo'n ding is niet echt open te maken om dingen te fixen.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Er zijn bedrijven die data terug proberen te halen uit defecte opslagmedia. Je zou het daar eens kunnen vragen.

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Heb je foto van het kaartje?

Data terughalen is wellicht mogelijk maar dan ws. alleen via chip-off. Als je plastic behuizing openmaakt kun je zien of het een monolith betreft of niet. Die zijn o.h.a. wat moeilijker/duurder. Losse NAND chips op een kleine PCB zijn o.h.a. makkelijker. Zie https://www.disktuna.com/...s/2020/12/sd-mono-pcb.jpg, links is de monolith.

In een enkel geval kan kaartje worden uitgelezen m.b.v. speciale data recovery hardware, dat zou mazzel zijn, dan ben je goedkoper uit.

Joep

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Waar heb je dat kaartje gekocht? Hopelijk niet voor een paar euro op AliExpress, dan kan je sowieso gedag tegen je data zeggen.
Overigens, als het belangrijke data is, heb je vast een backup?
Pagina: 1