constante stroomverbruiker niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
Ik zoek me al dagen suf naar een verbruiker, ca 300~400W die dag en nacht zuipt, maar ik kan het simpelweg niet vinden. Alle apparaten die echt zuipen (koelkasten, oven, koffie enz) zitten op een andere fase. Het is deze fase die eigenlijk een redelijk strakke lijn kent, tot het moment er op die fase ook echt gebruikt wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pDzsMmtF8VgEy77g0GFBgMjikk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBj3SfAc1a4vTraO4sYvWpJA.jpg?f=fotoalbum_large

Het stomme is dat wat ik ook uitschakel, of stekkerdozen die ik uittrek; alles is 5W hier, 15W daar, Maar niets wat ook maar zoden aan de dijk zet. Zou ik alle standby-ers op die fase uitzetten, dan zak ik misschien 30Wh.

Zelf vind ik dit een merkwaardige:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGFuwCwmH92df0c1tVfnkDMmOy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYAH3X4wKSwoJcplryNaGfn6.jpg?f=fotoalbum_large
Het is de fase met de lichte lijn. Op het moment dat er PV opbrengst is, gaat hij iets mee omlaag, terwijl beide PV's elk op een andere fase zitten. Maar dat kan ook louter toeval zijn.

Hier waren we zelf niet thuis, maar dan zie je een soort gelijke uitwerking. 's avonds ws wasje gedraaid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCg0MLhju7tr7ZJ4_fTJXt9OPQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSnPfihTzgY66JuhEaxOj8kO.jpg?f=fotoalbum_large
offtopic:
het was ook hier dat ik zag wat een comfort stand op de CV ketel eigenlijk doet :+

Ben er best op geënt het te vinden, want ik denk dat het zo maar eens 5 kWh per dag kan schelen. (mits het iets nutteloos of storing is)

Wat kan ik nu verder nog pogen?
Lukraak alle groepen een voor 1 uitschakelen zal uiteindelijk resulteren in geen internet om de meter te kunnen polsen. (routers zitten ook allemaal op andere groepen, alsmede de glasvezel aansluiting)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je vloerverwarming?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:51
Bij mij was het een (oude) vriezer, dat op zolder stond. Nooit bij stil gestaan, altijd apparatuur beneden in de gaten gehouden 8)7 Scheelt me 1300 kWh op jaarbasis, door hem eruit te mikken...

[ Voor 24% gewijzigd door podarcis op 15-09-2022 11:25 ]

• paQ
uh.. ja?
Boven alles elektrisch, beneden CV. Maar die loopt op de pomp van de CV.
Op mijn laatste plaatje durf ik de CV ook wel aan de blauwe lijn te koppelen. Daar zie je duidelijke overeenkomsten, maar ik zal hem zo even van de stroom halen. Kijken wat er gebeurt.

edit: uitgetrokken: geen verschil. Bij opnieuw insteken ca 50W toename op "de lijn" omdat er vanalles gaat gebeuren natuurlijk. Zakt ook weer in tussen (en na) opstart cyclus.

[ Voor 50% gewijzigd door paQ op 15-09-2022 11:29 ]

• paQ
podarcis schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:24:
Bij mij was het een (oude) vriezer, dat op zolder stond. Scheelt me 1300 kWh op jaarbasis, door hem eruit te mikken...
Heb ze allemaal uitgetrokken. Geen verschil. Geen van allen stond te draaien op dat moment, dus het was makkelijk uitsluiten

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 09:07

SambalBij

We're all MAD here

paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:21:
Wat kan ik nu verder nog pogen?
Lukraak alle groepen een voor 1 uitschakelen zal uiteindelijk resulteren in geen internet om de meter te kunnen polsen. (routers zitten ook allemaal op andere groepen, alsmede de glasvezel aansluiting)
Als je hem op een andere manier niet kunt vinden ga je daar uiteindelijke toch naar toe...
Of een voor een de groepen (op die ene fase) uitzetten tot de verbruiker wegvalt, of alles uit en dan weer een voor een aanzetten tot ie weer terug komt?
Dan is het wellicht even niet via internet te monitoren, maar kun je op het display van je meter niet zien wat je actueel afgenomen vermogen is?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10
Eerst maar eens kijken op welke groep het zit. Dat is toch snel te vinden. Laat de groep met het internet modem aan, de rest 1 voor 1 uit zetten tot je m hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door hesselbeertje op 15-09-2022 11:32 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Als je toch wil proberen de groepen uit te schakelen, kan je dan niet de router van groep verwisselen om de meter te kunnen blijven polsen? Of heb je geen buren aan wiens router je die meter even kan koppelen oid?

Catch a smile out there!

• paQ
SambalBij schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:30:
[...]

Dan is het wellicht even niet via internet te monitoren, maar kun je op het display van je meter niet zien wat je actueel afgenomen vermogen is?
Dat kan natuurlijk ook. Moet ik wel even de PV's uitzetten. En wachten tot mijn vrouw d'r werkdag voorbij is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:15
Misschien iets in een zwembadinstallatie waar een tijdschema op is uitgezet o.i.d.? :7

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

• paQ
Luc S schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:32:
Misschien iets in een zwembadinstallatie waar een tijdschema op is uitgezet o.i.d.? :7
Bij het zwembad staat momenteel alles op standby. Als ik daar de stroom afgooi zijn denk ik alle settings en instelling ook pleite, dus die probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen :+
hesselbeertje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:31:
Eerst maar eens kijken op welke groep het zit. Dat is toch snel te vinden. Laat de groep met het internet modem aan, de rest 1 voor 1 uit zetten tot je m hebt.
Ik ben mijn groepen kaartje kwijt :')
Mooi moment om meteen een nieuwe te maken. Dus dat moet helaas even proefondervindelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 15-09-2022 11:35 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:45
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:32:
[...]

Dat kan natuurlijk ook. Moet ik wel even de PV's uitzetten. En wachten tot mijn vrouw d'r werkdag voorbij is ;)
Of de groep waar de router op zit als laatste uitzetten, (of eigenlijk helemaal niet dan dus) want dan weet je namelijk of het verbruik op een andere groep zit als waar de router op zit, of niet.

Als je een electrische vloerverwarming heb zou ik ook inderdaad even kijken of het niet die is, dat was bij mij namelijk ook een grote "sluip" verbruiker

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• paQ
Puc van S. schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:34:
[...]

Als je een electrische vloerverwarming heb zou ik ook inderdaad even kijken of het niet die is, dat was bij mij namelijk ook een grote "sluip" verbruiker
Ik heb ze zojuist allemaal een voor een aan gezet, duidelijk strak verbruik erbij.
Weer uit, direct herstel. 2 van de e-vvw zitten op de bewuste fase.

Blijf het vaag vinden dat het verbruik lijkt af te nemen op het moment dat de PV aan gaat. :?
Het gebeurt zowat elke dag opnieuw.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 15-09-2022 11:41 ]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:54
Denk toch echt dat je eerst even een groepenverklaring moet opstellen.
Het kan nu echt van alles zijn.

CV ketel en meschanische ventilatie naar gekeken?

• paQ
com2,1ghz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:38:

CV ketel en meschanische ventilatie naar gekeken?
yes. En uitgesloten.

Ik ontdek net wel dat het sinds 10 augustus is.
De dagen ervoor is het ca 170Wh, en dat stijgt dan ineens met 150-200Wh tot en met nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JL4SQ00ur6zi7fdzj0I-7OFeelY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DkTsh3kNmFhNXieYrWB8rp4i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AshUIsZOp-8cZ0VuJFvGb2JSlmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jkGGqzY0dTvZyW4XL2KrPWwE.png?f=fotoalbum_large
edit:
28 juli en eerder was er toch behoorlijk constante activiteit :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aua-fryya2ZJT_15bSR4NrQpauo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJeAovOP6qVZr9AR08Fjk7R9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 15-09-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het verbruik kun je ook op de meter zelf aflezen waarschijnlijk, zie je daar hetzelfde? Het kan ook een meet-/weergavefout zijn natuurlijk...

• com2,1ghz
Nou ja ook even je zwembad eruit pluggen. Het is heel lastig zonder groepenverklaring, foto's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 09:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is een Ampèretang lenen een optie, om vervolgens de leidingen boven je installatie in de meterkast af te gaan?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• paQ
com2,1ghz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:53:
Nou ja ook even je zwembad eruit pluggen. Het is heel lastig zonder groepenverklaring, foto's
Zwembad geheel van de stroom gehaald, en paar Wh verschil. Als ik hem terug inplug, dipt het verbruik kortstondig :?

Heel die groep de automaat omgezet (zwembad + 1 AC): amper verschil. Schakel ik de automaat in, dan dip naar bijna 0. Nog een keer herhaald: zelfde uitwerking; weer kort dichtbij 0
Dip is echt maar 2 seconden.

Voor al het andere moet ik toch echt even wachten tot werkdagen voorbij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
ThinkPad schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:44:
Het verbruik kun je ook op de meter zelf aflezen waarschijnlijk, zie je daar hetzelfde? Het kan ook een meet-/weergavefout zijn natuurlijk...
De meter loopt ca 1 sec voor op de app van homewizard. Maar ook echt exact dezelfde waarden.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ook zo'n onverklaarbaar verbruik van 140W.

Alle groepen uit, behalve groep 1 waar de Youless meter (en de rest van het netwerk) aan hangt.
Met een stroomkostenmeter er achter gekomen dat 40 van de oorspronkelijke 180W van het netwerkspul is.

Als ik wat meer tijd heb ga ik stekkers trekken van alles wat stroomgroep 1 is, en het netwerkspul met een verlengsnoer op de wasmachinegroep zetten.

Zo'n sluipverbruiker is best frustrerend :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In de extra grafieken die je nu post lijkt er geen verband te zijn met de opgewekte stroom, dus dat was waarschijnlijk toch een toevalligheidje.

Hangt er dan zoveel aan die ene fase? Apparaten die je per se nodig hebt zou je natuurlijk ook tijdelijk aan een andere fase kunnen hangen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb ze zojuist allemaal een voor een aan gezet, duidelijk strak verbruik erbij.
Weer uit, direct herstel. 2 van de e-vvw zitten op de bewuste fase.

Blijf het vaag vinden dat het verbruik lijkt af te nemen op het moment dat de PV aan gaat. :?
Je hebt niet zo'n Magnum vloerverwarming die je kan programmeren, bv voor de badkamer? Die kan weleens zijn programma verliezen en op de meest rare tijden draaien.

Thermisch lint voor een buitenkraan die wat overactief is?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 19:41
centrale afzuigbox van de woning op zolder :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:08
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:36:
Geen idee hoeveel ze trekken, maar kan het de omvormer zijn?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn ouders hadden ooit ook zoiets. Bleek een pomp in de kruipruimte te zitten die aansloeg als het grondwaterpeil te hoog werd. Kennelijk was dat ding defect, waardoor die constant aanstond.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Resistor schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:08:
Ik heb ook zo'n onverklaarbaar verbruik van 140W.
Welk type slimme meter hebben jij en TS?

Ik heb ook een onverklaarbaar gebruik van ~150w

Zodadelijk ga ik even alle groepen uitschakelen en kijken op welke groep het zit.

Maar het is best raar...

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 13:53
Lopen de draden goed/logisch in je meterkast? vanuit elke fase dan, en dan per aangesloten groep even uitschakelen en kijken wanneer die L2 naar 0 gaat... dan heb je de groep te pakken

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• paQ
Truus01 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:47:
[...]

Geen idee hoeveel ze trekken, maar kan het de omvormer zijn?
Dunno. Maar de omvormers zitten op 1 en 3

Mv zit alleen op kantoor en wifi gestuurd. Bij uitschakelen weinig tot geen effect.

Op de badkamer zit een automatische mv, maar op andere fase.

Verder is er geen mv of warmtelint oid.

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 15-09-2022 13:42 ]

• com2,1ghz
Of heb je een beltrafo die inmiddels fungeert als convectorkachel >:)

• paQ
com2,1ghz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:15:
Of heb je een beltrafo die inmiddels fungeert als convectorkachel >:)
}) Die zit op dezelfde groep als zwembad + AC. Zeg maar de buitenmeuk.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Kun je niet één voor één wat automaten uitschakelen en zo uitsluiten waar het wel of niet zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
OK het is groep 7 op Fase 2

Daar zit op:
CV ruimte
Toilet (met automatische mv op beweging)
Kantoor

CV ruimte had ik vanochtend al uitgesloten.
Toilet is alleen lampje en mv op bewegingsmelder.

Ik had op kantoor al een keer alles uitgeschakeld, maar daar kwam weinig uit. Ik denk dat ik omgekeerd ga zoeken. Alles een voor een inschakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 20:39

mmniet

De beetje weter

malware op je pc/laptop die op de achtergrond lekker mining werk voor iemand anders aan het doen is?

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:42:
OK het is groep 7 op Fase 2

Daar zit op:
CV ruimte
Toilet (met automatische mv op beweging)
Kantoor

CV ruimte had ik vanochtend al uitgesloten.

Ik had op kantoor al een keer alles uitgeschakeld, maar daar kwam weinig uit. Ik denk dat ik omgekeerd ga zoeken. Alles een voor een inschakelen.
Ipv uitschakelen/inschakelen: stekker er uit. Dan sluit je ook uit of iets standby nog stroom vreet.

Catch a smile out there!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:15
Infrarood verwarmingspaneeltje die je ooit onder je bureau hebt geplakt per ongeluk aangezet tijdens de laatste schoonmaak?

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Luc S schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:28:
Infrarood verwarmingspaneeltje die je ooit onder je bureau hebt geplakt per ongeluk aangezet tijdens de laatste schoonmaak?
De ballenwarmer? :*)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• paQ
Weird

Op kantoor:
Alles uit
Standby/sluimer:
- labelprinters
- imac
- mac mini

Nas 115 aan
Router aan
Pi aan

Eigenlijk zoals het elke nacht is
Fase 2: 180 Wh :? En dan staat de robotzuiger te laden (ca 20W)
Dus dat is soort van 160Wh.
Mis ik er 200~300

Overigens is CV (+ diens elektronische kranen en thermostaten) + mv op laag samen ca 50Wh. Die zitten in die 160Wh. Als de CV wat gaat doen (Opstartcyclus bijv) dan komt er ca 80W bij.

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 15-09-2022 16:41 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 09:07

SambalBij

We're all MAD here

Even mogelijk wat vergezocht; je hebt op die iMac of Mac mini niet toevallig een beta van macos 13 draaien? Ik had met mijn MBP dat ie met die beta niet meer daadwerkelijk in standby ging (met het scherm dicht) maar dat hij behoorlijk actief (en warm) bleef. Als een iMac dat doet, zo actief zijn dat hij warm wordt, kan hij best eens wat stroom verbruiken?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• paQ
SambalBij schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:23:
Even mogelijk wat vergezocht; je hebt op die iMac of Mac mini niet toevallig een beta van macos 13 draaien? Ik had met mijn MBP dat ie met die beta niet meer daadwerkelijk in standby ging (met het scherm dicht) maar dat hij behoorlijk actief (en warm) bleef. Als een iMac dat doet, zo actief zijn dat hij warm wordt, kan hij best eens wat stroom verbruiken?
Nope, maar daarbij staat alles nu te sluimeren en zit ik aan 154 Wh ipv 375-450

• SonOfSam
Staat je NAS misschien te stampen s nachts? (Die van mij bijvoorbeeld wel)

• paQ
SonOfSam schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:45:
Staat je NAS misschien te stampen s nachts? (Die van mij bijvoorbeeld wel)
Ik zou het niet weten. Moet ik dat ergens kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 20:07
Heb je toevallig niet een paar slimme stekkers die je ertussen kunt zetten op je kantoor? Dan weet je meteen hoeveel je NAS en dergelijke verbruiken.

• PCJR
we komen er enkel achter denk ik door steeds een stekker meer uit te trekken...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:55
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:51:
[...]

Ik zou het niet weten. Moet ik dat ergens kunnen zien?
Zou je in de logs van je NAS wel na moeten kunnen gaan lijkt me.
Hier doet ie snachts de backups en af en toe een paar disk maintenance dingetjes oid.

• paQ
PCJR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:53:
we komen er enkel achter denk ik door steeds een stekker meer uit te trekken...
Ik heb het omgekeerd gedaan.
Dus met ca 50 begonnen en dan een voor een dingen inschakelen en weer op standby.

Zo doet de iMac ca 110W, maar in sluimer nog maar 10 oid.

• PCJR
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:56:
[...]

Ik heb het omgekeerd gedaan.
Dus met ca 50 begonnen en dan een voor een dingen inschakelen en weer op standby.

Zo doet de iMac ca 110W, maar in sluimer nog maar 10 oid.
mijn synology nas is 30W constant bv.

Ben je er nu dan uit of? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:42:
MV en bewegingsmelder er al uit getrokken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• paQ
PCJR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:57:
[...]

mijn synology nas is 30W constant bv.

Ben je er nu dan uit of? :P
Nee, want mijn huidige verbruik (mv uit stofzuiger klaar met laden) is 140Wh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_vOQGl-FYl7psW8adOAzais5cU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50TbqphrCEmkce0RrEkTAM1V.png?f=fotoalbum_large
En dan is de situatie eigenlijk net als elke nacht. Alleen nu 250Wh minder.

Gekmakend 8)7

• paQ
Microkid schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:00:
[...]

MV en bewegingsmelder er al uit getrokken?
Nee. Maar zijn ook nu gewoon “standby”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:04:
[...]

Assumption is the mother of all ...... ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• paQ
Microkid schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:05:
[...]

Assumption is the mother of all ...... ;)
Nee maar goed. “Ze” trekken nu toch ook niks?
Het heeft geen enkel nut die nu af te koppelen als er geen verbruik is.

Ergo: “het” verbruik is momenteel afwezig.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Dan staat er nog iets uit, wat je zojuist uitgezet hebt.

Of heb je inmiddels alles alweer aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Brains schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:08:
Dan staat er nog iets uit, wat je zojuist uitgezet hebt.

Of heb je inmiddels alles alweer aan staan?
Alles is momenteel zoals het vanochtend vroeg ook was. Alle stekkers zitten er weer in. Computers in sluimer. Licht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
Misschien heb je met het uitzetten iets gereset wat nu weer beter werkt oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
handig ding is master/slave contactdoos, zet je je main device uit dan gaat de stroom van alle andere dingen er ook gewoon af, scheelt gebruik van adapters en dingen die in standby staan.

• Silent7
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:04:
[...]

vlieg op sensor :D

• paQ
Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:22:
handig ding is master/slave contactdoos, zet je je main device uit dan gaat de stroom van alle andere dingen er ook gewoon af, scheelt gebruik van adapters en dingen die in standby staan.
Ik heb 72 wifi apparaten, mostly voor domotica, en wil eigenlijk dat heel de reut gewoon blijft werken. Veel van die dingen zitten wel op 220 al dan niet middels een adapter.
Het is allemaal 1.5W, met uitschieters 5W verbruik als ze staan te niksen.
Andere apparaten (op kantoor) gaan niet vanzelf aan als 220 er terug op komt, of verliezen settings/standen.

Anyway, ik kan nu even niet meer doen dan morgen / komende dagen / week kijken wat het nachtverbruik is van Fase 2.

Ik heb de groepenkast intussen voorzien van duidelijk te herleiden labels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLOn115sFax7ja4kH4FQH8Q2DXU=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/tCjkEZHieQkmx42HwPlR2cbn.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enSzDaNvb4hEa4tnJAWZt6piFK8=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/KFIDLT7je608h18Q62vUEwpa.gif?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 15-09-2022 20:09 ]

• paQ
SonOfSam schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:18:
Misschien heb je met het uitzetten iets gereset wat nu weer beter werkt oid
let's hope so :D

• Silent7
EDIT komma verkeerd nvm (wow, ik ben blij met mn echt koperen klokken als deurbellen en opstaan en paar stappen doen om dingen uit te doen :D )
lijkt erop dat @SonOfSam en valide punt heeft

[ Voor 7% gewijzigd door Silent7 op 15-09-2022 20:11 ]

• paQ
Who knows.
Maar had de groep al twee keer uitgeschakeld. Toen kwam alles even hard weer terug.

• JoPiDo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een vrij behoorlijke security camera die ~40 tot 50watt vraagt als de nachtlampjes aan staan, heb jij niet meerdere van dat soort camera's hangen en vergis je je in het verbruik? Dat had ik namelijk wel.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 21:45
Worden alle pc’s wel echt uitgezet en niet alleen gelocked zodat er snel gestart kan worden?

• PCJR
paQ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:03:
[...]

Nee, want mijn huidige verbruik (mv uit stofzuiger klaar met laden) is 140Wh
[Afbeelding]
En dan is de situatie eigenlijk net als elke nacht. Alleen nu 250Wh minder.

Gekmakend 8)7
hoe krijg jij dit plaatje op de pc? ik heb alelen de HW energy app... is er ook iets anders? ik mis soms wel wat detail...

Vervelend he dat sluipverbruik :X

• paQ
JoPiDo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:36:
Ik heb een vrij behoorlijke security camera die ~40 tot 50watt vraagt als de nachtlampjes aan staan, heb jij niet meerdere van dat soort camera's hangen en vergis je je in het verbruik? Dat had ik namelijk wel.
Ze zijn accu/zon powered

• paQ
PCJR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:59:
[...]

hoe krijg jij dit plaatje op de pc? ik heb alelen de HW energy app... is er ook iets anders? ik mis soms wel wat detail...

Vervelend he dat sluipverbruik :X
Homewizard P1 dongle

• paQ
A4-tje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:46:
Worden alle pc’s wel echt uitgezet en niet alleen gelocked zodat er snel gestart kan worden?
Nee ik zet ze in sluimerstand. Net als in de testsituatie vanmiddag.

• PCJR
Ja die p1 dongle steekt in de slimme meter, heb ik. Maar die grafiek is van een tablet af of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:02
PCJR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:07:
[...]

Ja die p1 dongle steekt in de slimme meter, heb ik. Maar die grafiek is van een tablet af of?
De P1 dongle is gekoppeld aan de P1 poort van de digitale/slimme meter.
Leest 1-op-1 de waardes uit die de meter opgeeft en geeft die weer in de app van HW.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
PCJR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:07:
[...]

Gewoon van de Hw app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
En nu? De volgende dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nou,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AC74c_9qU3696fF_6ffp9Riyfbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IdJ7CuHzWFfO99GU5eClYUNA.png?f=fotoalbum_large

'standby' is volgens prognose nu zowat gehalveerd. Het scheelt dus 5 kWh, en ik heb nog steeds geen flauw idee waar het in zit :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmGrpvzNr_UEye40D_WaeWP_UQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CG47Wcxt1wLzlfFKoK5WOESj.jpg?f=fotoalbum_large
Overigens heb ik het zwembad nu wel uit laten staan. Dat kan een lichtelijk vertekend beeld geven, maar die stond 6 uurtjes aan op 128Wh+65Wh verbruik. No where near die 5 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
paQ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:04:
[...]

nou,
[Afbeelding]

'standby' is volgens prognose nu zowat gehalveerd. Het scheelt dus 5 kWh, en ik heb nog steeds geen flauw idee waar het in zit :')
[Afbeelding]
Overigens heb ik het zwembad nu wel uit laten staan. Dat kan een lichtelijk vertekend beeld geven, maar die stond 6 uurtjes aan op 128Wh+65Wh verbruik. No where near die 5 kWh.
Slaat die pomp 's nachts niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
SonOfSam schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:57:
[...]

Slaat die pomp 's nachts niet aan?
Die liep volgens mij elke avond van 21:00 tot 02:00 iets in die geest.
Maar dat is in het ergste geval 1200-1500 Wh /24 uur
Al zou ik alles flink naar boven afronden, zat er nog ergens 3000Wh mysterieus verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:23
Mocht 't weer terugkomen ontkom je niet aan een paar slimme stekkers om zo te achterhalen waar 't verbruik vandaan komt. Heb ik hier ook gedaan om sluipverbruik in kaart te brengen!
Pagina: 1