[Firefox] - Kan de Bookmarks menu compacter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Dit is een probleempje wat al een tijdje speelt, niet gigantisch storend, maar op het moment dat je in je bookmarks duikt toch wel 'onnodig'.

Het gaat om de Firefox Bookmarks Menu. Zoals in de screen hieronder te zien is deze veel te groot. De print-screen zelf heb ik verkleind naar 1920x1080 maar wat je hier ziet is 4K resolutie op 200% scale.

Ik heb al gegoogled maar een duidelijke oplossing binnen de browser lijkt er niet te zijn. Hetzelfde gold ook voor de locatie van de tabs, die ik via allerlei omwegen weer 'onder' de adresbalk heb gekregen. Weet iemand hoe de bookmarks menu aanzienlijk compacter gemaakt kan worden? Ik gebruik de laatste versie van Firefox (v104.0.2 op moment van schrijven).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hBL82hIdQTuU8OZeRXZvC9eS.jpg

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 15-09-2022 21:06)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Snowwie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:23:
Dit is een probleempje wat al een tijdje speelt, niet gigantisch storend, maar op het moment dat je in je bookmarks duikt toch wel 'onnodig'.

Het gaat om de Firefox Bookmarks Menu. Zoals in de screen hieronder te zien is deze veel te groot. De print-screen zelf heb ik verkleind naar 1920x1080 maar wat je hier ziet is 4K resolutie op 200% scale.

Ik heb al gegoogled maar een duidelijke oplossing binnen de browser lijkt er niet te zijn. Hetzelfde gold ook voor de locatie van de tabs, die ik via allerlei omwegen weer 'onder' de adresbalk heb gekregen. Weet iemand hoe de bookmarks menu aanzienlijk compacter gemaakt kan worden? Ik gebruik de laatste versie van Firefox (v104.0.2 op moment van schrijven).

[Afbeelding]
Kwenie: in Edge kun je foldertjes aanmaken; kan FF dat niet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 22:59

Spacialz

Ovenvers

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Snowwie
Dat artikel vertelt alleen maar hoe je ze organiseert, niet hoe je de bookmark menu compacter maakt, meer overzichtelijk. Want als je de print screen bekijkt, het is toch eigenlijk zot dat de helft van je bookmark menu buiten beeld staat.
Brahiewahiewa schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:47:
[...]

Kwenie: in Edge kun je foldertjes aanmaken; kan FF dat niet?
Dit zijn al folders, van A-Z

[ Voor 52% gewijzigd door Snowwie op 15-09-2022 12:12 ]

Mijn YouTube Channel

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Snowwie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:09:

[...]

Dit zijn al folders, van A-Z
Waarom gebruik je die niet dan? Waarom staat er een folder A en pal daaronder een folder Amiga?
Amiga moet een subfolder van A zijn. Je creëert het probleem zelf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:13
Is het menu te breed, te hoog, wat is het?
En je ziet dit menu toch enkel maar (als je het zelf opent) voor 2 seconden?

Of gaat dat in jouw browser heeeel anders dan in mijn browser?

• Snowwie
zetje01 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:58:
Is het menu te breed, te hoog, wat is het?
En je ziet dit menu toch enkel maar (als je het zelf opent) voor 2 seconden?

Of gaat dat in jouw browser heeeel anders dan in mijn browser?
Het is te hoog, het neemt erg veel ruimte in beslag op het beeld, terwijl het eigenlijk maar gewoon tekst is, met links. Het is zo groot, dat je apart naar beneden moet scrollen (op een 4K scherm) om alles te kunnen zien. En dan praat je over ongeveer 30 submappen (A-Z) + nog wat extra mappen. 30 reguliere regels vullen toch ook niet hier op het forum, of in een Word bestand 1,5 scherm?

Niet dus. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/HmgnmwLMgLNRzioYQ0t3sRob.jpg

Mijn YouTube Channel

• zetje01
Om te voorkomen dat je vertikaal moet scrollen (omdat de mappen buiten beeld staan) zou je natuurlijk met bovenliggende mappen je hele alfabet in 4 stukken kunnen verdelen (weet ik veel, a t/m g en h t/m o, of zo. Plus dan nog wat extra mapjes die je heel vaak gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Sorry... maar alle antwoorden hier zijn eigenlijk work-arounds voor een 'probleem' dat Mozilla een paar versies geleden naar Firefox heeft gebracht. Veel te veel wit tussen de regels in de bookmarks. (Een issue dat overigens wel vaker de kop op steekt).
Ik herken het probleem, en ben ook al tijden naarstig op zoek een echte oplossing. Mappen is niet altijd een oplossing. Ik heb diverse zaken waar ik 30+ servers in mijn bookmarks heb staan. Keurig gegroepeerd in een een map. En die 30+ servers pasten in het verleden (met room to spare) op mijn monitor, totdat Mozilla besloot dat er meer wit tussen de regels moest. Resultaat is: scrollen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Blader eens door de extensies voor FF daar staat zoveel.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/

Wie du mir, so ich dir.

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
In het menu, More tools, Customize toolbar...
Helemaal onderaan staat Density, die kun je op Compact (not supported) zetten.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Djordjo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:04:
staat bij mij al op Compact en toch is de 'regelafstand' nog zo groot.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• Djordjo
  • Niet online
passer schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:35:
[...]

staat bij mij al op Compact en toch is de 'regelafstand' nog zo groot.
Hmm apart, bij mij werkt het wel..

• zetje01
Jester-NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:52:
Sorry... maar alle antwoorden hier zijn eigenlijk work-arounds voor een 'probleem' dat Mozilla een paar versies geleden naar Firefox heeft gebracht. Veel te veel wit tussen de regels in de bookmarks. (Een issue dat overigens wel vaker de kop op steekt).
Ik herken het probleem, en ben ook al tijden naarstig op zoek een echte oplossing. Mappen is niet altijd een oplossing. Ik heb diverse zaken waar ik 30+ servers in mijn bookmarks heb staan. Keurig gegroepeerd in een een map. En die 30+ servers pasten in het verleden (met room to spare) op mijn monitor, totdat Mozilla besloot dat er meer wit tussen de regels moest. Resultaat is: scrollen.
@Jester-NL Dat had @Snowwie best even erbij kunnen zeggen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
Het oplossen heeft nog steeds geen prioriteit blijkbaar:
Mozilla Connect:Double spaced bookmark padding fix coming?
Daar staan ook nog wat workaround oplossingen?
Zelf is mijn menu/bookmark lijst (nog)? wel compact, maar ik gebruik altijd Firefox ESR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Djordjo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:04:
In mijn menu heb ik geen optie "More Tools", enkel "Tools", maar daar staat nergens een optie "Density".

Onder "Tools" heb je wel "settings" maar als je zoekt binnen deze settings naar "density" dan vindt je niets.
Ook via About:config niets mbt "density", wel wat bookmarks resultaten maar niets dat herleid naar de ruimte tussen de bookmarks.
Net als met de tabs beneden de adresbalk heeft deze 'workaround' geholpen, waarvoor dank. :)
Toch wel hopeloos hoe Mozilla deze relatief simpele opties niet gewoon kan integreren in hun browser.

[ Voor 25% gewijzigd door Snowwie op 15-09-2022 21:07 ]

Mijn YouTube Channel

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:14
Ik heb een tijdje de bookmark balk bovenin (dus horizontaal) gedraaid met alleen icoontjes zonder tekstlabels.
Wanneer je dan een map 'openklikt' zie je daaronder wel de bladwijzers met benaming. Kwestie van handig indelen dus. Handig voor mn werklaptop waarbij een eventuele klant de icoontjes niks zegt, maar mij wel.

Niet geverifeerd, maar volgens mij heb ik toen zoiets gedaan als dit:
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1131933

• zetje01
Nou wil ik eigenlijk ook wel een plaatje zien, van hoe je Bookmarks Menu er nu uit ziet.

[ Voor 37% gewijzigd door zetje01 op 15-09-2022 22:56 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
Snowwie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:05:
In mijn menu heb ik geen optie "More Tools", enkel "Tools", maar daar staat nergens een optie "Density".

Onder "Tools" heb je wel "settings" maar als je zoekt binnen deze settings naar "density" dan vindt je niets.
Ook via About:config niets mbt "density", wel wat bookmarks resultaten maar niets dat herleid naar de ruimte tussen de bookmarks.
Ik heb daar ook geen "More Tools" optie in Firefox maar via aanpassen werkbalk (rechter muisknop) kan je kiezen voor voor density/dichtheid opties.
About:config -> browser.compactmode.show = true
Ghacks: Mozilla decides to hide Compact Mode in Firefox for new users but keep it for existing ones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:05:
[...]

Oh sorry, ik bedoel dat hamburgermenu helemaal rechts (3 streepjes).

En verder wat @The_Doman zegt; de optie "Compact (not supported)" komt alleen boven als browser.compactmode.show true is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
zetje01 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:04:
Nou wil ik eigenlijk ook wel een plaatje zien, van hoe je Bookmarks Menu er nu uit ziet.
Sure. :) - Ik heb het menu ook een beetje opgeschoond, kijken wat er echt weg kan, in ieder geval op zo'n manier dat alles weer op 1 scherm past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/AhJtH6d3ClyLSAaYdDA13vH1.jpg

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1