Mijn huidige setup vertoonde een paar dagen kuren (spontaan uitvallen of reboot, alleen schijven actief verder niets, volgende moment gaan de fans van het mbord spontaan draaien etc) en gaat nu niet helemaal meer aan. Ik dacht aan een brakke voeding maar helaas dit is niet de oplossing. Moederbord lijkt overleden.
Huidig:
MSI Z87 Gaming, socket 1150
i5 4670k op 4ghz
vga: RX480 red devil
Seasonic 550w
Fractal design Define
2x ssd en 3x hdd.
Een socket 1150 is op een enkel m-atx of 2e hands moederbordje eigenlijk niet meer te vinden.
Over de videokaart heb ik eigenlijk niet heel veel te klagen, deze wil ik nog wel vervangen maar heb de indruk dat de prijzen zich weer wat lijken te normaliseren dus deze hou ik nog even aan en dan eens kijken waar het naar toe gaat. Er zal nooit een top end model inkomen maar eerder een 300 euro versie.
Ik zoek een?
Upgrade setje moederbord, cpu, geheugen.
Liefst voor de komende 4-5 jaar.
Wat is je budget?
Tja wat het moet kosten, bang for buck is de simpele samenvatting.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel a-merk zodat het weer lang mee gaat. Zie wel wat voordelige asrock bordjes maar (wellicht hang ik in het verleden) was dit toch altijd een b-merk met wat mindere componenten.
Moederbord met minimaal 2x M2 aansluiting lijkt me prettig voor een keer een upgrade van de ssd of afscheid van de hdd's.
Zit nu vooral te kijken naar bjiv een Ryzen 5600x of g (het verschil naast de videokaart is me nog steeds niet heel duidlelijk. Tomshardware is niet meer wat het ooit was, betrap ik mezelf nu weer op hangen in het verleden
)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Af en toe gaming, gta5, Red dead remption, euro truck sim, en als het echt waardeloos weer is en ik wil iets anders dan komt er een Assins Creed in. (1920*1080)
Verder standaard office use, systeem draait bij thuis werken wel veel idle.
Wat is mijn eigen idee?
Ik zie dat ik met een 5600G een tientje of 4 goedkoper uit ben. Optie?
Moederbord alleen maar gekozen vanwege voorradig en snel leveren. Betere keuzes?
Een i5-10400f heb ik ook even zitten bekijken maar het ijkt dat het voordeel van de cpu prijs teniet wordt gedaan door een duurder moederbord.
Nog een separate koeler aanschaffen ipv stock?
Help
Huidig:
MSI Z87 Gaming, socket 1150
i5 4670k op 4ghz
vga: RX480 red devil
Seasonic 550w
Fractal design Define
2x ssd en 3x hdd.
Een socket 1150 is op een enkel m-atx of 2e hands moederbordje eigenlijk niet meer te vinden.
Over de videokaart heb ik eigenlijk niet heel veel te klagen, deze wil ik nog wel vervangen maar heb de indruk dat de prijzen zich weer wat lijken te normaliseren dus deze hou ik nog even aan en dan eens kijken waar het naar toe gaat. Er zal nooit een top end model inkomen maar eerder een 300 euro versie.
Ik zoek een?
Upgrade setje moederbord, cpu, geheugen.
Liefst voor de komende 4-5 jaar.
Wat is je budget?
Tja wat het moet kosten, bang for buck is de simpele samenvatting.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel a-merk zodat het weer lang mee gaat. Zie wel wat voordelige asrock bordjes maar (wellicht hang ik in het verleden) was dit toch altijd een b-merk met wat mindere componenten.
Moederbord met minimaal 2x M2 aansluiting lijkt me prettig voor een keer een upgrade van de ssd of afscheid van de hdd's.
Zit nu vooral te kijken naar bjiv een Ryzen 5600x of g (het verschil naast de videokaart is me nog steeds niet heel duidlelijk. Tomshardware is niet meer wat het ooit was, betrap ik mezelf nu weer op hangen in het verleden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Af en toe gaming, gta5, Red dead remption, euro truck sim, en als het echt waardeloos weer is en ik wil iets anders dan komt er een Assins Creed in. (1920*1080)
Verder standaard office use, systeem draait bij thuis werken wel veel idle.
Wat is mijn eigen idee?
Ik zie dat ik met een 5600G een tientje of 4 goedkoper uit ben. Optie?
Moederbord alleen maar gekozen vanwege voorradig en snel leveren. Betere keuzes?
Een i5-10400f heb ik ook even zitten bekijken maar het ijkt dat het voordeel van de cpu prijs teniet wordt gedaan door een duurder moederbord.
Nog een separate koeler aanschaffen ipv stock?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 213,48 | € 213,48 |
| 1 | Moederborden | ASUS Prime B550-PLUS | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 52,82 | € 52,82 |
| Totaal | € 376,25 | |||
Help