Op dit moment ligt er voor 2800wp aan zonnepanelen op ons dak. Ik zit er aan te denken om de schuur en garage ook vol te gaan leggen. Dak is ongeveer 27m2 groot (vierkant met een kwart hap eruit). Er loopt al een aparte groep naar de schuur voor de wasmachine, dus daar zou eventueel een klein, extra meterkastje kunnen komen.
Schuur ligt schaduwvrij, behalve een korte periode als het diep winter is waarschijnlijk. Oost/west en zuid zijn allebei mogelijk (plat dak ligt op 175 graden).
In de toekomst, als er een elektrische auto komt, zou een eigen lader ook bij de schuur komen.
Vragen die bij me opkomen en waar ik naar antwoorden zoek:
- We hebben op dit moment 1 fase. Is dit wel voldoende, als we ook de schuur+garage vol leggen?
- hoeveel kan er veilig op het dak gelegd worden (wat is de afstand tot de dakrand die ik moet aanhouden)
- Oost/west of zuid ligging. Huidige panelen liggen op 175 graden zuid, 40 graden helling
- hoe handig moet je zijn om dit zelf goed neer te leggen. Ik kan nl. wel iets, maar ben ook weer geen techneut
- Bij regen staat er een klein laagje water op het dak (1.5 tot 2cm). Hoe erg is dit en moet ik dit eerst oplossen?
- Dak is bekleed met EPDM. Moet ik dan nog ergens mee rekening houden?
- Iets vergeten?
Schuur ligt schaduwvrij, behalve een korte periode als het diep winter is waarschijnlijk. Oost/west en zuid zijn allebei mogelijk (plat dak ligt op 175 graden).
In de toekomst, als er een elektrische auto komt, zou een eigen lader ook bij de schuur komen.
Vragen die bij me opkomen en waar ik naar antwoorden zoek:
- We hebben op dit moment 1 fase. Is dit wel voldoende, als we ook de schuur+garage vol leggen?
- hoeveel kan er veilig op het dak gelegd worden (wat is de afstand tot de dakrand die ik moet aanhouden)
- Oost/west of zuid ligging. Huidige panelen liggen op 175 graden zuid, 40 graden helling
- hoe handig moet je zijn om dit zelf goed neer te leggen. Ik kan nl. wel iets, maar ben ook weer geen techneut
- Bij regen staat er een klein laagje water op het dak (1.5 tot 2cm). Hoe erg is dit en moet ik dit eerst oplossen?
- Dak is bekleed met EPDM. Moet ik dan nog ergens mee rekening houden?
- Iets vergeten?
[ Voor 6% gewijzigd door celshof op 15-09-2022 01:09 ]
:strip_exif()/f/image/gTITXygkYqn4ME6T1XrVwoho.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vaDaeRsoBwzhhXsiIQpvFb6D.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/QxV5UtTtIYlyXICJZeCyT6Rx.jpg?f=fotoalbum_large)