Gewone fiets ombouwen naar E-bike

Pagina: 1
Acties:
  • 2.469 views

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-04 21:54
Goedenavond allemaal!!

Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een gewone fiets naar een E-bike?
Er zijn verschillende sets te koop om dit te realiseren.

Zelf heb ik nu een Cube Kathmandu die ik eventueel wel wou willen ombouwen maar ik twijfel nog een beetje over de betrouwbaarheid van deze sets.

Mijn fiets:
https://archiv.cube.eu/nl/2020/348400

De verschillende sets:
https://ebikesets.nl/ombouwsets/middenmotor

Groeten,
Thijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:06
voegt niks toe

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 15-09-2022 23:45 ]

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-04 21:54
Dat er veel verschillende ervaringen zijn met betrekking tot laten ombouwen en zelf ombouwen. Echter de meeste reviews en ervaringen zijn van lang geleden en dus niet echt passend meer.

Graag zou ik dus willen weten wat de ervaringen hier zijn en wat de eventuele adviezen zouden zijn.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

kalekat schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:01:
[...]

Dat er veel verschillende ervaringen zijn met betrekking tot laten ombouwen en zelf ombouwen. Echter de meeste reviews en ervaringen zijn van lang geleden en dus niet echt passend meer.

Graag zou ik dus willen weten wat de ervaringen hier zijn en wat de eventuele adviezen zouden zijn.
Hier op GoT is ook een elektrische fiets topic, daar is het e.e.a. al eens besproken. De setjes van die Nederlandse webshop komen gewoon uit China. In dat topic is ook een (Chinese) webshop te vinden met een Duits warehouse waar vergelijkbare setjes voor minder geld worden aangeboden.
Volgens mij zit je in basis wel goed qua fiets (ik heb nagenoeg dezelfde, Cube Touring EXC), met kwaliteitsspul afgemonteerd (remmen, schakelgroep). Ik heb er ook al eens aan gedacht om de fiets om te bouwen, dus ik ga je topic met aandacht volgen O-)

Vaak bu'j te bang!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb een paar jaar geleden een fiets omgebouwd met een bafang set. Worden nu ook al fietsen af fabriek met bafang verkocht, bijvoorbeeld Cortina. Zwak punt is de accu, is moeilijk kwaliteit te krijgen uit China. Fiets werkt nu na een jaar of 5 nog prima, maar al aan de tweede accu bezig (en vergeet het maar qua garantie uit China).

Schrik wel van de prijzen zeg, volgens mij was ik 300 euro kwijt :o

[ Voor 9% gewijzigd door Devil op 15-09-2022 22:53 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

https://www.pswpower.com/

Dit is de website die ik bedoel. In basis is een ombouwset niet duur, het is de accu die de boel erg prijzig maakt.

Vaak bu'j te bang!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je wilt fietsen dan koop je gewoon een fiets om te fietsen.
Een gewone fiets ombouwen naar een e-bike betekend gewoon dat je liever een e-bike had gewild ipv van een gewone fiets.

Dus verkoop je fiets en koop een e-bike die als e-bike bedoeld is.

ICE ICE Baby

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
djmuggs schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:35:
Als je wilt fietsen dan koop je gewoon een fiets om te fietsen.
Een gewone fiets ombouwen naar een e-bike betekend gewoon dat je liever een e-bike had gewild ipv van een gewone fiets.

Dus verkoop je fiets en koop een e-bike die als e-bike bedoeld is.
Een gewone (goedkope) fiets ombouwen tot e-bike is véél goedkoper :z

The devil is in the details.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een gewone bezine auto ombouwen naar een elektrische is veel goedkoper, want het platform is erop ontworpen. 🥱

ICE ICE Baby

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
djmuggs schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:40:
Een gewone bezine auto ombouwen naar een elektrische is veel goedkoper, want het platform is erop ontworpen. 🥱
Totaal onzinnige vergelijking. knip, daar hebben we een TR voor

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 16-09-2022 00:03 ]

The devil is in the details.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
djmuggs schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:40:
Ik heb 2 batavus Intermezzo fietsen, een normale herenfiets en een dames ebike. De verschillen zijn klein: een verstevigde bagagedrager met houder voor de accu en ipv een naafdynamo zit er een motor in het voorwiel. Verder hele kleine verschillen zoals 7 vs 8 speed en de gebruikte rollerbrake, maar dat is vnml het bouwjaar (de ebike is 1 modeljaar jonger).
Met een ombouwset zou ik die herenfiets gelijkwaardig of beter kunnen maken dan de ebike die ik al heb.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in Mobiliteit, maar daar zijn genoeg ervaringen te vinden. Mocht je een topic daar willen starten, neem dan even het beleid topic door.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.