Arduino Ethernet Shield POE via TP-Link TL-SG1005P

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
Wanneer ik mijn Arduino Ethernet Shield PoE via een TP-Link TL-SG1005P POE router verbind krijgt deze geen stroom, ook geen LEDs die aangaan bij de poort op router of op de Adruino.

Wanneer ik deze aansluit op de TP-Link TL-POE4824G PoE injector die ik nog had liggen werkt het wel.

Graag zou ik deze gewoon laten werken op de PoE router (TL-SG1005P) ipv op de Poe injector.

Iemand een idee hoe dit komt ?

...

Arduino Ethernet Shield PoE
TP-Link TL-SG1005P
TP-Link TL-POE4824G PoE injector
...

Arduino Ethernet Shield PoE verbonden met TP-Link TL-SG1005P werkt niet
Arduino Ethernet Shield PoE verbonden met TP-Link TL-POE4824G PoE injector werkt wel
...

Alle reacties

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 18:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Alleen poort 1 tm 4 leveren PoE, poort 5 niet.

TL-POE4824G is volgens mij 48V passive PoE.

De PoE switch en PoE voor Arduino gebruiken voor zo ver ik weet actieve PoE 802.3AF.

Dus die zouden automatisch samen moeten kunnen werken.

Maar wellicht gaat die automatische functie stuk als je d'r passive PoE overheen jaagt (:

[ Voor 69% gewijzigd door Accretion op 14-09-2022 22:08 ]

• JPEJ66
Accretion schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:59:
Alleen poort 1 tm 4 leveren PoE, poort 5 niet.

TL-POE4824G is volgens mij 48V passive PoE.

De PoE switch en PoE voor Arduino gebruiken voor zo ver ik weet actieve PoE 802.3AF.

Dus die zouden automatisch samen moeten kunnen werken.

Maar wellicht gaat die automatische functie stuk als je d'r passive PoE overheen jaagt (:
Zit in poort 3, dus dat mag het issue niet zijn.

Idd beide zouden PoE802.3AF zijn.

wat bedoel je juist met "Maar wellicht gaat die automatische functie stuk als je d'r passive PoE overheen jaagt (:" ? De PoE injector en de switch hebben nooit achter elkaar gehangen?
Bedoel je dat de PoE module op de Arduino misschien stuk is na het aansluiten op de PoE injector wegens passive PoE, printplaat vervangen kan dus soelaas bieden?

De TL-SG1005P is ook een unmanaged switch dus kan ik niets aan wijzigen denk ik.

Daarnaast is het een Arduino Shield 2 met een Silvertel AG9700 als PoE module (IEEE802.3af POE Module)

[ Voor 14% gewijzigd door JPEJ66 op 14-09-2022 22:46 ]

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:46
Misschien een stom idee:
Wat voor kabel gebruik?

Lang verhaal kort: ik heb ooit PoE problemen gehad met een inwall accespoint en een zelf geknepen rj45 connector die net niet goed connectie maakte. (Maar PoE werkte wel wanneer ik een verloop stukje er tussen zette)

Mijn tip:probeer met kant en klare goed werkende Patch kabels

• JPEJ66
frankyfn126 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:31:
Misschien een stom idee:
Wat voor kabel gebruik?

Lang verhaal kort: ik heb ooit PoE problemen gehad met een inwall accespoint en een zelf geknepen rj45 connector die net niet goed connectie maakte. (Maar PoE werkte wel wanneer ik een verloop stukje er tussen zette)

Mijn tip:probeer met kant en klare goed werkende Patch kabels
Cat 6a, zelf geknepen kabel, werkt met de PoE injector , niet met router.
ook al geprobeerd met een kant en klare Cat5e, werkt ook met de PoE injector, niet met router.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 18:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Neen, mijn punt was dat de PoE shield z'n autodetectie wellicht niet compatible is met passive PoE.

Als je het Arduino PoE shield eerst aan de passive PoE hebt gehangen, kan het zijn dat die daarna met de automatische PoE beschadigd is?

Maar wellicht wat vergezocht?
Pagina: 1