Vraag

• Gamerinthehouse
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:17
beste lezer,

mijn samsung a52 blijft aangeven dat hij nat is, ik heb ermee onder water gefilmt voor ongeveer 10 minuten, en ben niet dieper dan 50 cm geweest, hij is ip67 waterbestendig dus hij kan er gewoon tegen, hij doet het ook gewoon, alleen wil hij niet meer opladen, ik heb hem al schoongemaakt voor zover mogelijk maar weet eigenlijk niet wat ik verder kan doen. het is 12 dagen geleden, ik heb hem voor ongeveer 9 dagen daarvan in
een zak met droge rijst gehad en +/- 6 uur met een ventilator droog-geblazen. heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

ik heb hem trouwens besteld bij coolblue in ongeveer maart 2021

alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Gamerinthehouse op 14-09-2022 20:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Al geprobeerd om hem uit en aan te zetten?

Klinkt stom, maar soms reset dat toch het een en ander.

O wacht, na 12 dagen zal die wel al helemaal leeg zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Accretion op 14-09-2022 20:39 ]

• Gamerinthehouse
hij is helemaal leeg, als ik hem aan de kabel doe start hij op en flikkert heel even en gaat dan meteen weer uit, soms laat hij een rondje zien met daarin een bliksemflits en dan komt daarna een kabel met een waterdruppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.trustedreview...ratings-explained-2947135

Goed lezen: IP67 is niet om mee onder water rond te huppelen. Het is niet eens "in bedrijf".

Ga er maar vanuit dat je je phone kapot hebt / gemaakt en dat reparatie of vervanging de volgende stap is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gamerinthehouse
ja, maar hij deed het wel nog gewoon, ik was op vakantie en hij is op de laatste dag nat geworden, maar in het vliegtuig naar huis deed hij het gewoon nog, daarnaast, als ik hem oplaad krijg ik heel even mijn homescreen te zien en zegt hij dat ik de code voor mijn simkaart moet invoeren, waarna de telefoon zichzelf afsluit, dus ik denk niet dat hij echt kapot is.
zie hier een artikel hierover: https://www.xda-developer...you%20don't%20overdo%20it.

[ Voor 18% gewijzigd door Gamerinthehouse op 14-09-2022 20:55 . Reden: extra clarificatie ]

• Gamerinthehouse
en een samsung official heeft gezegd dat de a52 maximaal 1m onderwater kan voor maximaal 30 minuten.

• Gamerinthehouse
het is misschien ook handig om te zeggen dat de telefoon in zowel de zee als een zwembad is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een enkele druppel zout zeewater op de verkeerde plek is genoeg om de telefoon te slopen. Dat hoeft ook helemaal niet gelijk te zijn, maar met corrosie kan dat even duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Gamerinthehouse schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:52:
ja, maar hij deed het wel nog gewoon, ik was op vakantie en hij is op de laatste dag nat geworden, maar in het vliegtuig naar huis deed hij het gewoon nog, daarnaast, als ik hem oplaad krijg ik heel even mijn homescreen te zien en zegt hij dat ik de code voor mijn simkaart moet invoeren, waarna de telefoon zichzelf afsluit, dus ik denk niet dat hij echt kapot is.
zie hier een artikel hierover: https://www.xda-developer...you%20don't%20overdo%20it.
In de zee is wel echt funest. Als zout water bij de oplaad poort is geweest gaat het wel heel snel over.

Er zit een groot verschil in zoet water en zout water.

• MAX3400

MAX3400

Gamerinthehouse schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:53:
en een samsung official heeft gezegd dat de a52 maximaal 1m onderwater kan voor maximaal 30 minuten.
Oké. Dan is het raar dat Samsung geen (coulance op) reparatie biedt?
Liquid other than fresh water may enter the device faster. Failure to rinse the device in fresh water and dry it as instructed may cause the device to suffer from operability or cosmetic issues.

• Gamerinthehouse
en wat betekent dat? dat ik hem moet laten maken? dat er een nieuwe oplaad poort in moet? of is mijn hele telefoon kapot en moet ik een nieuwe kopen, en hoe zit het dan met mijn data die op mijn telefoon staat?

[ Voor 40% gewijzigd door Gamerinthehouse op 14-09-2022 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gamerinthehouse schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:36:
…ik heb hem voor ongeveer 9 dagen daarvan in een zak met droge rijst gehad…
Dat heeft geen zin. Water kruipt niet naar rijst. Water wordt alleen door rijst opgenomen wanneer het in direct contact komt. Die 9 dagen had je veel beter je toestel in het zonnetje kunnen leggen om te drogen. Water moet verdampen, uit je toestel. Blazen, warmte etc helpen daarbij. Rijst niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gamerinthehouse schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:00:
en wat betekent dat? dat ik hem moet laten maken? dat er een nieuwe oplaad poort in moet? of is mijn hele telefoon kapot en moet ik een nieuwe kopen, en hoe zit het dan met mijn data die op mijn telefoon staat?
Je hebt toch een backup? Water, diefstal, erop gaan zitten; je data is niet onsterfelijk op een apparaatje.

• Gamerinthehouse
het meeste staat gewoon in de clout, ik heb helaas geen backup, wel een sd kaartje, waar het meeste van mijn foto's op staan, die zal het wel overleeft hebben. oh man wat voel ik me stom...

• Gamerinthehouse
is er nog iets dat ik kan doen om hem te redden? de oplaad poort schoonmaken met isopropyl alcohol?

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gamerinthehouse schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:09:
is er nog iets dat ik kan doen om hem te redden? de oplaad poort schoonmaken met isopropyl alcohol?
Tja, zou je kunnen proberen.

Als dat niet lukt kun je de oplaadpoort vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:55

Blokker_1999

Full steam ahead

IP67 wil officieel zeggen waterbestendig tot 1m. Maar let daar mee op want de werkelijke betekenis is toch net iets anders. Vooreerst zeer belangrijk: zoet water en zout water zijn enorm verschillend. Wanneer we het hebben over waterbestendigheid en de effecten van water op elektronica, dan is zout water gewoon nefast. De IP67 rating gaat ook alleen over zoet water.

Maar wat zeer belangrijk is bij de IP rating, is dat deze onder gecontroleerde condities wordt gegarandeerd. Die 1m die ze geven is in stilstaand water, zonder enige vorm van beweging. Jij hebt de telefoon zowel in het zwembad als in de zee zitten onderdompelen waar water helemaal niet stilstaat maar net continue in beweging is, grotere druk zet en dus mogelijks wel degelijk voor een indringing van het water zorgt.

IP67 is dan ook vooral bedoeld voor wanneer een toestel per ongeluk in water terecht komt. Niet om het actief te gaan onderdompelen zoals jij hier gedaan hebt. Daarvoor moet je onderwatertoestellen of behuizingen kopen die je toestel goed beschermen.

Geen idee hoe de A52 detecteerd dat er vocht in het toestel zit, maar als dat na 12 dagen nog niet is opgedroogd op natuurlijke wijze vraag ik me af of de sensor ooit wel zal resetten. En het is zeer twijfelachtig dat dit gewoon de laadpoort is.

[ Voor 10% gewijzigd door Blokker_1999 op 14-09-2022 21:16 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Gamerinthehouse
enig idee wat het dan is?

• MAX3400

MAX3400

Euh?

Iedereen zegt: hij is kapot.

Wil je een duidelijker antwoord? Breng telefoon naar reparatie-toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Gamerinthehouse schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:00:
De data ben je naar alle waarschijnlijkheid kwijt. Als je je toestel door Samsung laat herstellen krijg je met 99% zekerheid een ander toestel terug dan dat je opstuurt, simpelweg omdat dat een veel sneller process is dan je toestel innemen, diagnostiseren, laten herstellen en dan pas terug sturen. Klanten wachten niet graag een eeuwigheid op een werkend toestel. En als de sensor en fout op het systeembord zit, moet dat vervangen worden op je toestel en ben je ook alle opgeslagen data kwijt.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Pagina: 1