Vraag

• Necs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09-2022
Mijn vraag

Ik ben op vakantie in het buitenland en heb geen wifi, dus ik houd voor het eerst mijn mobiele dataverbruik in de gaten. De grootste verbruiker (ca. 15 GB sinds begin deze maand) is echter een categorie waarvan ik niet kan achterhalen wat het is en hoe ik het eventueel kan beperken. Zie ook de screenshot. Weet iemand hier dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oppo A9 2020, ColorOS 11.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Googelen

Alvast dank!

Alle reacties

• Necs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okdLgBMi1ekCvKLYjwHc084Ae4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfHNyKlW6fSP9FzXTZlYiCKs.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij nog de screenshot

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:05
Installeer Dataly, met die app kun je meer filteren en datagebruik beperken.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

swhnld schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:09:
Installeer Dataly, met die app kun je meer filteren en datagebruik beperken.
Datally hebben ze al een hele tijd geleden weer gecancelled, die is niet meer op de Play Store te vinden.

@Necs
Ik gebruik zelf GlassWire, die geeft netjes een melding iedere keer dat een nieuwe app verbinding maakt en kan per proces dataverbruik bijhouden. Zou daar eens beginnen. Heeft wel in-app upgrade naar de premium versie, maar die zou je in eerste instantie nog niet nodig moeten hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Oon op 14-09-2022 21:17 ]

• Necs
Oon schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:16:
[...]

Datally hebben ze al een hele tijd geleden weer gecancelled, die is niet meer op de Play Store te vinden.

@Necs
Ik gebruik zelf GlassWire, die geeft netjes een melding iedere keer dat een nieuwe app verbinding maakt en kan per proces dataverbruik bijhouden. Zou daar eens beginnen. Heeft wel in-app upgrade naar de premium versie, maar die zou je in eerste instantie nog niet nodig moeten hebben.
Dank! Heb het meteen even geinstalleerd, maar krijg in essentie dezelfde specificatie als ik kreeg op mn telefoon, alleen vermeldr Glasswire die 15 GB helemaal niet. Mn telefoon specificeert naast die 15 GB ca 7 GB als verbruikt op concrete apps, Glasswire geeft ook alleen de specificatie van die 7GB. Ik vind dat nogal gek. Overigens geeft mn provider ongeveer dezelfde hoeveelheid aan verbruikte data als mijn tel (15+7), dus daar ligt het niet aan.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Necs schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:34:
[...]

Dank! Heb het meteen even geinstalleerd, maar krijg in essentie dezelfde specificatie als ik kreeg op mn telefoon, alleen vermeldr Glasswire die 15 GB helemaal niet. Mn telefoon specificeert naast die 15 GB ca 7 GB als verbruikt op concrete apps, Glasswire geeft ook alleen de specificatie van die 7GB. Ik vind dat nogal gek. Overigens geeft mn provider ongeveer dezelfde hoeveelheid aan verbruikte data als mijn tel (15+7), dus daar ligt het niet aan.
Glasswire begint pas met tellen op het moment van installeren, of hij moet eerdere logs kunnen vinden. Kans is groot dat je die 15GB dus ook niet meer terug gaat vinden.

Ik zou een dag of twee Glasswire in de gaten houden, dan zul je misschien wat uitschieters zien

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangezien updates gespecificeerd worden, zou ik gelijk aan streaming denken (video of audio).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Necs
Ok, dank jullie wel, ik ga Glasswire even in de gaten houden de komende dagen!
Pagina: 1