Vraag

• IceKowedd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-03-2024
"foto's en vids van green screen etc."
https://imgur.com/a/nnHgxQl

"Wat er gebeurt als ik een game opstart."
https://imgur.com/a/zSlnnAe

wanneer? Wanneer ik me laptop in de ochtend boot, of wanneer ik het systeem reboot, wanneer ik een game op steam open, wanneer de laptop idle is, wanneer ik luister naar YTMusic of kijk naar een youtube video. Basically het gebeurt wanneer die aan staat.

Hoe vaak gebeurt het? het gebeurde in het begin heel soms, maar sinds laatste week meerdere keren per dag, en met starten van games continue ik kan games wel starten maar op een aparte methode.

Wat gebeurt er?

*groen of zwart scherm, scherm met groene artifacts, dubbele scherm over elkaar heen, geluid (muziek) gaat langzamer of sneller of stopt, soms met zwart scherm gaat de muziek de muziek zelf nog verder.

*Steam gaf me ook 1x een bufferoverflow toen ik "Factorio" opstarte.

*HDMI Signaal stopt met verzenden naar de TV en de TV geeft me soms een melding met dat het signaal niet wordt ondersteunt?

*Wanneer ik een game start via steam, crashed het gelijk, soms crashed steam ook. en herstart daarna weer.

** Hoe ik het voorelkaar krijg om een game op te starten. **
Ik start Furmark, en gebruik de CPU burner en GPU Stress test, zet die beide aan dan ga ik naar steam en start ik de game, dan sluit ik furmark en kan ik het spel spelen.

Specs:

Omen X 17 By HP, ap010nd. 16 gigs of ram, Intel I7 7820HK, GTX1080.

Wat heb ik tot zover gedaan?

*CCleaner
*driver updates.
*drivers verwijderen (TV, main beeld, en video kaart)
*drivers herinstalleren.
*TV niet aansluiten (geeft zelfde probleem)
*MalwareBytes
*Windows Update
*CPU burner
*GPU stress test
*windows geheugen controle
*Turned it off and on again. :9

Ik vraag me af wat precies het probleem veroorzaakt, iemand hier een idee? _/-\o_

Oplossing:
ik sloot alle services af, toen 24u getest en alles liep soepeltjes.
Dus ben ik gaan uitzoeken welke services het probleem gaf, ik wou eerst uitsluiten of het windows of niet windows gerelateerd was door alleen niet windows services af te sluiten en bleek dus indd niet windows gerelateerd.

Toen 1 voor 1 de services gechecked en kwam erachter dat het "Omen Command Centre " het probleem gaf, voor wie niet bekend is met Omen, Omen is het game brand van HP.

Omen By HP, en de laptop komt met de Omen Command Centre Software packeage. maar eerst gaf deze ook geen problemen maar de nieuwste versie die hij automatisch heeft geupdate heeft wss voor het probleem gezorgdt of miss een andere app of iets dat een conflict kreeg met het command centre.

Heb gewoon de easy fix gedaan en het verwijderen van de software. Heb inprincipe me cpu en gpu instellingen goed gezet.

Oplossing voor iemand anders met zelfde probleem:
als je alles hebt geprobeerd wat ik eerst ook heb gedaan, probeer dan via taakbeheer alle services te sluiten en kijk of het probleem zich dan nog steeds voor doet.
Ook kan je ff een andere schijf proberen met een fresh windows install en kijk of het probleem zich daar voor doet.

zo kan je uitlsuiten of het software of hardware matig probleem is.

Ook al leek dit een hardware probleem het was toch een software probleem.

hoop dat niemand deze info nodig heeft, maar mocht het, dan hoop ik dat het je heeft geholpen!
Een fijne dag toegewenst!

[ Voor 28% gewijzigd door IceKowedd op 08-09-2023 18:31 ]

Alle reacties

• IceKowedd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NujTIt2RN1YOARHdQzbYLHEwXKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26cmSE6haPZvA4Fd5GNXWOVw.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een command promt venster die voor 0.2 seconden op popt na dat de game en steam tegelijk crashen, na dit venster start de verkenner op (geen idee waarom?) En daarna start steam weer opnieuw op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt wel dat het video geheugen te heet word.

Heb je DDU gebruikt bij het verwijderen van de drivers? Vermits er iets van nVidia naar boven komt vermoed ik dat er ergens iets misloopt met de drivers.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• IceKowedd
Damic schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:10:
Lijkt wel dat het video geheugen te heet word.

Heb je DDU gebruikt bij het verwijderen van de drivers? Vermits er iets van nVidia naar boven komt vermoed ik dat er ergens iets misloopt met de drivers.
Nee, via apparaatbeheer :p

Maar zal even proberen. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gewoon via apparaat / software weghalen haalt niet alles weg, veel register instellingen blijven achter en ook bepaalde bestanden.

De eerste graka maker dat DDU gebruikt om zijn drivers weg tehalen zou leuk zijn :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• IceKowedd
Damic schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:16:
Gewoon via apparaat / software weghalen haalt niet alles weg, veel register instellingen blijven achter en ook bepaalde bestanden.

De eerste graka maker dat DDU gebruikt om zijn drivers weg tehalen zou leuk zijn :D
Nope, het werkt jammer genoeg niet.. :*(

Had nu wel event viewer er ff bij gepakt om te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mHMKOKTJS4iC3ClMpoehY7WCvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGEWH0sSC2HvkL3yjhXKXDI7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wauw zijn dat allemaal dezelfde waarschuwingen??

Welk driver heb je nu geïnstalleerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Damic op 14-09-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceKowedd
Damic schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:02:

nee, dat waren niet allemaal dezelfde waarschuwingen, heb een paar kunnen fixen momenteel, heel veel rond zitten prutsen met Task manager kijken of er een programma was dat draaide dat er voor zorgde.

"Omen Command Centre" < Wat standaard mee komt met me laptop, die gaf problemen met steam, wanneer ik mijn CPU burner aanzette en GPU stress test dan werden deze applicatie's in slaapstand gezet.

Als ik Google Crash handler's stopzette dan crashten meerdere programma's onder andere "omen command center"

Ik kan games nu weer opstarten via steam, maar me beeld doet zo nu en dan nog steeds raar lmao..

Keek nog eens naar de logboek en heb nu "nvlddmkm.sys" error wanneer dit gebeurt.

Ff een google search gedaan en underclocken zou moeten helpen.

Dus zal daar nog even na kijken of dat helpt.

In iedergeval heel erg bedankt voor je hulp en tijd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceKowedd
Damic schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:02:

had nieuwste driver, windows recommended drivers geprobeerd.

weet niet waar ik oudere drivers kon vinden voor me GTX 1080 tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha ja OEM shit software :r ben blij dat het nu beter werkt :D

[ Voor 40% gewijzigd door Damic op 18-09-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceKowedd
Damic schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:05:
Ha ja OEM shit software :r ben blij dat het nu beter werkt :D
Underclocking helpt jammer genoeg niet, scherm slaat soms nog steeds vast wanneer ik youtube music aan heb of een youtube filmpje kijk.

nahja, ik kijk het wel ff aan en koop wel een nieuwe voor school en belangrijke dingen.

Tijdens het spelen van een game wanneer die 1x is opgestart heb ik geen last van dubbelscherm/groen scherm of zwart scherm. dus er is nog iets wat niet klopt, maar kan het niet vinden. heb al me processes gesloten hele dag aangehad dacht dat het misschien aan een programma lag dat misschien op achtergrond loopte maar kreeg het alsnog dus dat is ook buitengesloten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
akelig.
Een schone Win install zonder oem software alleen de nodige drivers?

Wel creatief gevonden trouwens, "hij geeft artifacts en slaat vast, laat ik een benchmark draaien en he als ik die sluit dat werkt het beter"
Pagina: 1