Vernieuwen dak woning(Unidek)

Pagina: 1
Acties:

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10-2025
Zoals half Nederland ben ik ook bezig met het verduurzamen van mijn huis. Ik woon in een geschakelde rijtjeswoning uit 1980. Matig geisoleerd dus.
Nu kwam ik via een info filmpje op stopmetzagen.nl. En dit lijkt me voor mijn huis een mooie toepassing.
Ze halen het oude dak met isolatie eraf en leggen een opmaat gemaakt pakket terug. Gelijk een warm dak en scheelt mij heel veel zaag werk.

Ik vind alleen weinig info van mensen die dit al gedaan hebben. Ik heb contact gehad met Kingspan en die geven wel aan welke uitvoering mooi zou passen maar meer niet. Ik zie geen aannemers met dit product adverteren. Heeft er iemand ervaring(topic's over zolder isolatie heb ik doorgezocht maar nergens detail info) hiermee? Ik woon zelf in Dordrecht mocht er iemand een aanbieder van dit product weten.

Al vast bedankt.

gr Floris

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
in basis kan je gewoon bij elke dakelementen fabrikant een opmaat gemaakt dak bestellen. men doet niet anders bij nieuwbouw. kingspan, unilin , isovlas etc etc etc. ze kunnen het echt allemaal maar aannemers bij renovatie nemen liever wat marge, een stukje opmaat zagen op de bouw is vaak zo onhandig niet, zo heel makkelijk inmeten is het immers niet. en daarom hebben bijna al die fabrikanten ook oplossingen die je op de bouw opmaat kan zagen, daarnaast reken ze natuurlijk ook voor dat opmaat maken. Maar ook jij kan gewoon dakelementen op maat bestellen, waarschijnlijk via je lokale bouwcentre.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 14-09-2022 17:48 ]

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10-2025
Heel erg bedankt voor de reactie. Hier kom ik verder mee. Ik ben gelijk afgestapt van het opmaat aanleveren. Mijn woning heeft een binnenliggende goot dus genoeg issue om geen pakket op maat te laten leveren. Mochten er nog meer tips zijn hoor ik het graag.