PU Gietvloer - erg kwetsbaar

Pagina: 1
Acties:

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-05 21:26
Wij hebben een PU gietvloer van EPI vloeren in een egale kleur. We wisten dat we moesten oppassen met krassen en vlekken maar dat de vloer zó kwetsbaar zou zijn, dat was niet de verwachting.

Met schoenen op de vloer lopen is uit den boze. Je ziet meteen de afdrukken van de zool die vervolgens ook nog eens zeer lastig zijn weg te poetsen. Je moet er echt tegen boenen met speciaal schoonmaak middel (MP-50 of SP-50).

Eigenlijk mag je ook niet op slippers lopen want als ze maar iets vochtig zijn zie je de afdrukken op de vloer, die je vervolgens ook moet weg boenen.

Iets van viezigheid op de vloer? Eraf krabben met je nagels mag niet want je krast meteen de bovenlaag van de vloer weg waardoor je een witte kras in de vloer ziet.

Stoelen hebben viltjes van 'scratch no more'. Als je de stoel achteruit schuift bestaat alsnog de kans dat je een kras veroorzaakt wanneer je te veel druk op de stoel zet.

Een rugtas met kunststof of rubber bodem op de vloer veroorzaakt blijvende schade (vlekken zijn niet te verwijderen).

Viltjes op meubels veroorzaken vlekken in de vloer die niet te verwijderen zijn.

Een drup thee die langer dan 5 minuten op de vloer ligt veroorzaakt een vlek die niet te verwijderen is.

Een telefoonlader op de vloer laten vallen voorzaakt een kras of zelfs een barst in de vloer.

Zijn er meer mensen die deze ervaringen ondervinden met een PU gietvloer? We hebben de fabrikant en de uitvoerder al op bezoek gehad maar beide partijen zeggen dat de vloer in orde is, goed gelegd is en dat een 'PU gietvloer nou eenmaal kwetsbaar is'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 21:01
Klinkt als een bekend verhaal (heb zelf ook een gietvloer maar dan op cementbasis). Alleen is bij mij de slijtvastheid wel redelijk in orde, alleen hebben wij weer andere problemen.

Wat jij zo omschrijft lijkt mij niet overeen te komen met wat je mag verwachten van een gietvloer. Is het mogelijk om een externe (onafhankelijke) expert in te schakelen? Wellicht via de rechtsbijstand als je daar de beschikking over hebt?

Zelf heb ik bij de 1e poging een test gedaan (waar de leverancier bij was) met een beetje kraanwater, dat was na 5 min ingetrokken. Dat werd toen veroorzaakt doordat de laatste laag coating niet goed (of niet dik genoeg) was aangebracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:58
Zijn ze niet een top(coat) laag vergeten? Epi adverteert veel met Slijtvast, ik denk dat je helaas de oplossing toch bij hun moet vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:39
Wij hebben op de 1e verdieping een pu gietvloer. Dan belast je hem natuurlijk minder dan op de begane vloer, maar toch wil ik zeggen dat ik al jou ergenissen niet herken.
We verschuiven ook wel eens een bed, en dan zien we echt geen schade op de vloer.

Wij hebben deze producten gekocht en zelf de gietvloer gelegd, was een leuk process, vervolgens hebben we er nog een transparante toplaag over aangebracht.

https://polyestershoppen....294d249239cb5e76a7a35b4eb

• SX-Superfly
Bedankt voor jullie bevindingen. Ik ga rechtsbijstand benaderen hoe we dit verder moeten aanpakken.

@vinpower Over topcoating gesproken: op de offerte staat twee lagen topcoating echter heeft de uitvoerder gekozen voor één dikke topcoating... dit had hetzelfde effect zeiden ze. EPI beaamt dit. Maar die is in deze niet onafhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kings54
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Om nog maar een ervaring toe te voegen. Wij hebben ook een PU gietvloer op de begane grond (leefkeuken + gang + toilet) en deze is zeker niet zo kwetsbaar als bij jou.

Alhoewel ik zelf wel wat teleurgesteld ben over de sterkte van de vloer (hij beschadigt nog best makkelijk) is het zeker geen probleem om er met slippers of schoenen over heen te lopen, om er een kunstof tas op te zetten of om een lader op te laten vallen.

Met jouw gietvloer lijkt me wel degelijk iets mis.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-05 11:07
Sluit me aan bij de anderen, ook hier een PU-gietvloer en ik herken deze klachten niet. Lijkt me niet normaal. Raar ook dat de verkoper zegt dat PU-gietvloeren nu eenmaal kwetsbaar zijn, volgens mij is juist een van de verkoopargumenten dat dat juist niet zo is.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 13:12
De toplaag is niet of niet goed aangebracht.
Beste kwaliteit heb je met 5 lagen (2 doorzichtige toplagen die 24u na elkaar werden aangebracht), maar ook met een laag (minder werk dus goedkoper) moet dat veel slijtvaster zijn.
In principe is dit vlot op te lossen, je kan de kleurlaag en de (1 of liefst 2) toplaag(en) opnieuw aanbrengen en klaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Is een kwalitatief slecht pu mengsel wat gebruikt is. Lekker goedkoop , kost geen ruk af-fabriek.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
Ik weet niet precies hoe een PU vloer wordt gelegd maar op basis van hoe polyester in het algemeen werkt klinkt het alsof de mengverhoudingen van de topcoat niet helemaal goed zijn geweest waardoor de laag te zacht is.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:54
Wij hebben al jaren een PU gietvloer en ik herken me niet in jouw ervaringen. Wij hebben nergens vlekken. Het klinkt alsof ze een laag zijn vergeten o.i.d. Uiteraard krast een gietvloer sneller dan andere type vloeren, maar dit hoort m.i. bij de uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 08:05
Hoi! Vervelend om te horen dat jullie deze issues ervaren.

De witte krassen die genoemd worden ervaren wij ook, zojuist heb ik daar een topic voor gemaakt: warlorcp in "Gietvloer en schade katten nagels - wie weet de oplossing?"

Daarnaast ervaren wij geen andere issues. Qua afdrukken, vocht en 'stoten' is de vloer sterk en zien wij niets.

Wij zijn benieuwd of jullie een oplossing hebben gevonden en of jullie die hier nog willen delen. Mochten wij onze oplossing vinden dan zal ik die delen in het topic dat ik net heb gemaakt.

Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SX-Superfly
We ervaren nog steeds dezelfde issues. Inmiddels een juridische procedure gestart waarbij binnenkort een 'onafhankelijk expert' komt om de vloer te beoordelen. De uitslag hiervan is bindend.
Een ellendig lange strijd waarbij onze ervaring met de vloer tegenover de opdrachtnemer staat die bij zijn punt blijft dat de vloer in orde is.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warlorcp
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 08:05
Heel vervelend dat het zover moet komen en dat de oplossing een juridische wordt. Ik duim met jullie mee voor een goede uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Zeker vervelend. Jullie situatie ook zeg! Kan me er wel in vinden hoor, wij ervaren hetzelfde met kinder speelgoed of een bezoekende hond... De vloer is gewoon niet sterk genoeg, of er mist een laag. We gaan het horen van de expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-03 19:56
Hoe maken jullie schoon? Ik stofzuig eerst en dweil daarna, gebruik St. Marc. Maar zit steeds meer te twijfelen over zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/nl...ZIfg.2_52.57.ProductImage. Philips heeft er ook eentje.

Iemand van jullie ervaring hiermee i.c.m. PU gietvloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BG_tweakersnet
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-01 10:25
Interessant topic, wij dachten er net aan dit te gebruiken op een badkamer.

Ik wistw el dat het gevoelige ris voor schoenzolen, maar echt beschadigingen, dat is nieuw voor mij.

Zou het kunnen dat er toch iets verkeerd gegaan is in het proces?

Die toplaag is waarschijnlijk ook een 2K laag, Lijk t wel alsof de harder die gebruikt is zijn werk niet goed gedaan heeft.

De hardheid zou een epxert toch moeten kunnen meten, dat is een geijkte procedure en kan ter pekke gebeuren.

Als de hardheid dan te laag blijkt te zijn, heb je meteen ook een verklaring voor het snel beschadigen lijkt me?

Veel geluk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CL9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-05 21:56

CL9

valpa schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:47:
Hoe maken jullie schoon? Ik stofzuig eerst en dweil daarna, gebruik St. Marc. Maar zit steeds meer te twijfelen over zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/nl...ZIfg.2_52.57.ProductImage. Philips heeft er ook eentje.

Iemand van jullie ervaring hiermee i.c.m. PU gietvloer?
Ik heb zelf geen spannende schoonmaakstappenplan voor mijn PU gietvloer. Ik begin met stofzuigen en daarna ga ik met de dweil over heen. Als schoonmaakmiddel maak ik gebruik van Dr. Schutz PU Reiniger (https://www.bol.com/nl/nl...9FdQ.2_29.30.ProductImage). Dit kreeg ik als tip/advies van mijn gietvloerleverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 11:20
Gaat toch vaak fout zon gietvloer. Hier al een oplossing gevonden? nieuwe topcoat (2 laags) kost 16-17 euro de meter heb ik me vandaag laten vertellen. (zonder het verplicht mid weekje weg boeken en je interieur in de opslag zetten 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door martinus83 op 13-02-2024 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Hoe is dit eigenlijk afgelopen voor @SX-Superfly?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SX-Superfly
Vanuit de rechtsbijstandverzekering is een mediation traject opgestart. Er is een expert naar onze vloer komen kijken en hij heeft een rapport opgesteld. In het rapport was de conclusie dat de vloer niet volgens de voorwaarden is gelegd. Het belangrijkste was dat niet twee maar één topcoating was gelegd. Hierdoor waren 'heilige dagen' zichtbaar (lichte vlekjes in de vloer) én was de vloer minder sterk dan wanneer er twee topcoatings waren gelegd. En vuil en vocht konden hierdoor makkelijker in de vloer trekken.

De vloer moest dus opnieuw gelegd worden zodat aan de voorwaarden in het koopcontract werd voldaan.

De leverancier van de vloer heeft vervolgens kosteloos (en terecht...) de vloer opgeschuurd waarna een stevigere laag is aangebracht plus een extra topcoating. Uit coulance hebben wij zelf de woning leeg gehaald, meubels opgeslagen en verbleven 5 dagen elders (leggen van de vloer + droogtijd).

De vloer is nu véél steviger, voelt robuuster aan en kan tegen een stootje. De vloer is ook harder. Er zijn al een aantal dingen gevallen die geen schade hebben veroorzaakt. Als dat bij de 'oude' vloer gebeurt was dan was er schade ontstaan (deuk of kras). Ook vlekken zijn makkelijker weg te poetsen. Vuil hecht minder snel aan de vloer. De keukenboer is over de vloer geweest met veiligheidsschoenen. De schoenen hebben geen enkele afdruk achter gelaten. Bij de oude vloer zouden er zeker afdrukken van de zool zichtbaar zijn geweest.

Als je op een paar cm van de vloer kijkt dan zie je dat het reliëf van de vloer anders is, een soort sinaasappelschil structuur, dat was eerst niet. Eerst was de vloer helemaal glad.
Ik heb geen idee wat voor ander materiaal de leverancier heeft gebruikt. De kleur is exact hetzelfde. Wij zijn nu tevreden over de vloer, dit is wat we er van verwacht hadden. De aanhouder wint!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 11:20
Goeie informatie om aan te halen bij keuze voor een dergelijke vloer. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Thanks voor de update! Goed om te horen dat vloeren leverancier overstag is gegaan. Jammer dat het zo moest, ik neem aan dat ze bij het oplossen ook wel hebben gemerkt dat er een groot verschil is.

Pagina: 1