Aanschaf monitor voor thuis werk. FHD of QHD (2k)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hdhont
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zoek een?
Monitor voor thuiswerk en sporadisch een game op te spelen. 90% werk 10% games. Voorlopig twijfel tussen een monitor die FHD of QHD levert.

Het budget is eigenlijk rond de 200,00 euro. Ik begrijp dat dit beperkt/onmogelijk is voor een QHD scherm.

Het scherm zal voornamelijk gebruikt worden gekoppeld aan een laptop. Dus usb-hub met USB-c om op te laden is ook wenselijk.
Laptop specs: HP Pavilion Power - 15-cb002nb -Intel® Core™ i7-7700HQ - 16 GB DDR4-2400 SDRAM - NVIDIA® GeForce® GTX 1050

Voorlopig denk ik aan deze: Samsung LS24R650FDU Grijs. Deze zie ik ook als goedkope tussenoplossing voor +- 1 a 2 jaar.

Grootste twijfel momenteel: ga ik spijt hebben dat ik niet nu wat meer spendeer en dan langer geniet zal hebben van een QHD monitor? Want de laptop zal ook geen 3 jaar meer meegaan en dan zal ik overstappen op desktop.

Beste antwoord (via Hdhont op 15-09-2022 15:37)

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
De monitor die je voorstelt kan geen laptop opladen via USB-C. Daarvoor moet er Power Delivery op zitten en deze moet een redelijk wattage hebben (geen 5W wat sommige fabrikanten doen).

Je kan hier in de pricewatch op filteren. Dit zijn wat filters waar ik mee zat te kijken.
https://tweakers.net/moni...vyj-dVzlde8aLYOHgleIFlWb4

Qua gamen weet ik niet of het verstandig is om QHD te nemen bij deze laptop omdat ik gehoord heb dat je dan niet terug kan naar HD in de settings omdat dat lelijk wordt. Misschien dat anderen daar een beter advies over hebben.

Voor een tijdelijke oplossing zou ik iets van Marktplaats halen voor 40 euro of hier op tweakers dagelijks even kijken of iemand een scherm kwijt wil.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
De monitor die je voorstelt kan geen laptop opladen via USB-C. Daarvoor moet er Power Delivery op zitten en deze moet een redelijk wattage hebben (geen 5W wat sommige fabrikanten doen).

Je kan hier in de pricewatch op filteren. Dit zijn wat filters waar ik mee zat te kijken.
https://tweakers.net/moni...vyj-dVzlde8aLYOHgleIFlWb4

Qua gamen weet ik niet of het verstandig is om QHD te nemen bij deze laptop omdat ik gehoord heb dat je dan niet terug kan naar HD in de settings omdat dat lelijk wordt. Misschien dat anderen daar een beter advies over hebben.

Voor een tijdelijke oplossing zou ik iets van Marktplaats halen voor 40 euro of hier op tweakers dagelijks even kijken of iemand een scherm kwijt wil.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor grootte wil je? Want 2560x1440 op een 24" scherm is wat minder voorkomt, dus prijziger. Maar als je naar 27" gaat, wat tegenwoordig een gangbare maat is, dan is dat voor onder de 200 euro nieuw te vinden. Als je 2ehands ook prima vindt is een leukere deal dan ook nog te doen.
Opladen moet je voor dat bedrag wel vergeten, dan ben je gewoon meer kwijt.

Guus... maakt de terechte opmerking dat het gamen op die resolutie misschien niet zo lekker werkt, maar dat hangt ook af van de spellen en instellingen die je wilt draaien. Zo'n 1050 is op zich nog wel een leuke chip, maar niet als je alles op ultrahdsupermax settings wil draaien.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Guus... schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:06:
16:10 misschien? , dat is ook veel beter geschikt voor een werk kantoor omgeving dan het brievenbus 16:9 formaat.