Toon posts:

Een 3D Studio MAX Creatie van Einstein...

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
lo all q=Þ

Ik ben nog niet erg lang bezig met 3d studio max 4, maar ik vind het erg leuk om te doen, en ik probeer het steeds beter te leren q=Þ

Voor mijn profielwerkstuk (een belangrijk werkstuk =) gaan we een programma maken waarin we de relativiteits theorie willen gaan uitleggen. Het leek ons erg leuk als Einstein zelf wat zou kunnen vertellen over het programma en de gebruiker zelf het een en ander zou kunnen vertellen... Daarom zijn we op het idee gekomen om einstein op de computer na te maken. Het leek me erg leuk om dit te doen in 3D Studio MAX, en ben daarom begonnen q=Þ

Hij is nog niet helemaal af, de benen moeten er nog bij, en er moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren... Ik hoopte eigenlijk dat jullie me hiermee kunnen helpen =)

Als er iemand ideeën heeft om hem mooier/beter te maken laat het dan alsjeblieft even weten q=Þ ik sta open voor alle kritiek dus ook negatieve...

Ik heb mijn model nagemaakt van dat kleine office assistent menneke =) Ik heb hem voor jullie wat uitvergroot zodat jullie een beetje kunnen zien hoe hij eruit ziet q=Þ

Daar komen ze dan:

Hier het word plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vermeulenandringa/word.jpg

En hier de 3D Studio MAX plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vermeulenandringa/einstein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vermeulenandringa/einstein2.jpg

Groetjes MaSsiE =)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Lol. Wel koewl gedaan! :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
idd cool

maarre, als je dit kan moeten benen toch ook niet zo moeilijk zijn :?
ik denk eerder dat het animeren een groter probleem wordt

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Ja, erg netjes!

* Pelle wil nog steeds een keer goed leren modellen

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

kleren maken de man, Albert is eng met die nipples :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 22:19 schreef nelis het volgende:
idd cool

maarre, als je dit kan moeten benen toch ook niet zo moeilijk zijn :?
ik denk eerder dat het animeren een groter probleem wordt
Neuh de benen zijn ook geen probleem... alleen heb ik ze gewoon nog niet gemaakt q=Þ
En dat animeren is inderdaad verrekte lastig =|

Ennuhmz... misschien moet ik hem inderdaad maar eens aan gaan kleden q=Þ hij ziet er zo nogal "bloot" uit q=Þ

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

• Geef die arme kerel kleren... :P
• Hij mag, net als het Word figuurtje, dikker zijn
• Probeer een 'geleerde blik' in zn ogen te krijgen. Ik weet niet of Einstein een brilletje droeg maar dat kun je toevoegen. Wel lastig, die glaasjes, lijkt me. Maar maakt hem wel wijzer.
• Je kunt hem ook een aanwijsstokje geven. Dat staat ook wel interessant.
• Verder issie leuk; oortjes kunnen wat lichter, oogjes juist platter op de huid of boller als oogballen. Dit zijn schijfjes. Je kunt de ellebogen maybe wat ronder krijgen, en je moet m ook natuurlijk in een andere positie zetten
(check Word: handjes achter de rug) niet lomp naast hem hangend; of 1tje in zijn zak en 1tje met een aanwijsstokje.

Misschien ook leuk om hem een keer op z'n kop te laten krabben. Let een beetje op wat het Word-figuurtje doet en laat `m dat nadoen. Voor een profielwerkstuk hoef je alleen maar plaatjes te hebben dus geen volledige bewegende renders neem ik aan.

Succes!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 27 augustus 2001 22:23 schreef MaSsiE het volgende:
Ennuhmz... misschien moet ik hem inderdaad maar eens aan gaan kleden q=Þ hij ziet er zo nogal "bloot" uit q=Þ
Vandáár dat je de benen etc. nog niet modelleert! Tja, daaronder kun je de juiste maten maar nooit met zekerheid goed namaken he... :P :o >:)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 22:24 schreef Toeter84 het volgende:

Voor een profielwerkstuk hoef je alleen maar plaatjes te hebben dus geen volledige bewegende renders neem ik aan.

Succes!
Ons profielwerkstuk word dus een computer programma (Flash filmpie met menu-knopjes enz...) dus er komen wel degelijk bewegende beelden in... altans dat is de bedoeling...

Ennuhmz... ik vind je tips serieus erg handig ! en ik ga ze zeker verwerken in mijn model q=Þ

Many thx from MaSsiE q=Þ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 22:26 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

Vandáár dat je de benen etc. nog niet modelleert! Tja, daaronder kun je de juiste maten maar nooit met zekerheid goed namaken he... :P :o >:)
ROFLOL ! =)))

Tjah... als ik mijn eigen maten neem dan word die file meteen 317361x groter q=Þ en dat kunnen we natuurlijk niet hebben q=Þ

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 22:21 schreef Yellow het volgende:
kleren maken de man, Albert is eng met die nipples :)
jah, en hij was een alcoholist en rookte als een ketter (sigaren), dus een beetje bierbuikje geven, geeft ook leuke touch :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hey, we houden het bij Einstein he luitjes, niet bij het monster van Frankenstein? :P

Verwijderd

monster van einstein? :+

edit:

sorry, moet zijn "het monster dat is 'Einstein' :+ :P

Verwijderd

erg cool gozer, alleen de nippels lijken wel een beetje net alsof iemand met z'n gun 2 gaten heeft geschoten.. but well it just rocks :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe thx =))

/me is al begonnen aan een andere romp... want deze is nie echt geslaagd q=Þ
De armen ga ik ook als losse onderdelen maken... zodat ik ze aan elkaar kan linken en dan als echte armen kan laten functioneren =))

GreetzZ MaSsiE q=Þ

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je laat de beste man toch niet naakt een presentatie houden??

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 17:42 schreef MaSsiE het volgende:
hehe thx =))

/me is al begonnen aan een andere romp... want deze is nie echt geslaagd q=Þ
De armen ga ik ook als losse onderdelen maken... zodat ik ze aan elkaar kan linken en dan als echte armen kan laten functioneren =))

GreetzZ MaSsiE q=Þ
Lijkt me cool als je dan ook gewrichtpunten inbouwt, zodat ie z'n armen en benen (evt) in verschillende houdingen kan zetten.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
OK, ik ook een paar tips:

-Voeg wat polygonen toe aan de armen in de lengterichting, hoeken voor ellebogen zijn niet mooi.

-Maak de armen NIET uit losse objecten, ziet er niet uit, maar pas één van de volgende twee methoden toe om te animeren:
*De beste manier is natuurlijk bones, die werken snel en goed, maar ik weet niet of je daar al mee kunt werken. Je kunt het lichaam dan met de skin-modifer linken aan je bones.
*Maak het lichaam low-poly en link de armen en dergelijke met de linked-x-form-modifier aan dummies die je dan gebruikt om de armen te draaien. Dan kun je de methode die je zelf al noemde om te animeren gewoon toepassen, alleen beweeg je niet de armen maar de dummies waaraan de armen zijn gelinked.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz... ik ben nog niet echt bekend met de bones...
Ik heb wel de armen en benen met gewrichten gemaakt... en het ziet er best redelijk uit vind ik zelf =) Kheb hem al in wat verschillende posities gezet:

Misschien dat iemand een tutorial weet over die bones ? Kzal zometeen zelf ff kijken op www.3dcafe.com daar staan best veel dingen uitgelegd... misschien de bones ook wel =)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vermeulenandringa/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vermeulenandringa/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vermeulenandringa/3.jpg

Bedankt voor de reacties tot nu toe =) ik vind ze erg handig !

GreetzZ MaSsiE =)

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 09:05
Het lijkt wel een SM meester :D
Met die prik stok van hem :)

Ik zou hem bij de schouders ook wat dikker maken

Het lijkt wel een kind met een bierbuik LOL

Sorry kon het gewoon niet laten :)

Ik vind dat je het hoofd 100% perfect gedaan hebt, maar ik vind zijn "lichaam" een beetje te snel gemaakt: lees als te weinig tijd aan besteed.

No flames intended (schrijf je toch zow :? , ja dyslectisch damn :( )

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

naah hoe dan ook - hij is zeker herkenbaar!

Verwijderd

Vraagje: Als je net begonnen bent, hoelang heb je hier dan over gedaan??

Ziet er wel heel erg netjes uit moet ik zeggen.

edit:

Glimt ie niet een beetje te veel? Niet dat dat er niet goed uitziet, maar hij heeft nu wel heel erg een 'computerpoppetjes' uiterlijk.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:35 schreef DinoRacer het volgende:
Het lijkt wel een SM meester :D
Met die prik stok van hem :)

Ik zou hem bij de schouders ook wat dikker maken

oude mensen zijn vaak klein en smal, dus schouders absoluut zo laten naar mijn mening (hoofd behoort ook groter te zijn bij semikarrikatuur-poppetjes (spelling :? )). stok heb je idd gelijk in, kzou er gewoon een dunne (maar wel overal even dun) witte ronde lat van maken

Verwijderd

Wat dikkere dijen en kortere beentjes. Geeft wat meer de karikatuur stijl aan. Schoenen kunnen ook wel wat beter uitgewerkt. Verders zeer vet gedaan.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoals oogst al zei, gebruik meer poly's op de hoekpunten vd gewrichten, anders ziet het er niet uit. Zorg ook dat je gewoon 1 object hebt voor het hele lijf, dus niet een aparte onderarm, bovenarm ed.

Nou weet ik eik niks van 3dsmax, maar volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat max4 ook het gebruik van weightmaps ondersteunt. In combinatie met bones is dat denk ik wel een van de betere oplossingen om character animation goed voorelkaar te krijgen.

Ik weet niet of de bones + weightmaps in 3dsmax4 hetzelfde werken als in lightwave (daar werk ik nl mee) maar ik gok dat het principe wel hetzelfde is.

Wat je eigenlijk doet is eerst een skelet maken mbv bones. Daarna maak je weightmaps aan. Deze kan je het beste per bone maken. Daarna ken je de weightmap aan een bone toe.

Klinkt misschien allemaal vaag, maar het komt op het volgende neer : Een weightmap geeft aan welke polygonen beinvloed worden door een bone. Dus als je een bone beweegt, zullen alleen de polygonen gedefinieerd in de bijbehorende weightmap meebewegen. (De polygonen behorende aan de childbone(s) vd betreffende bone zullen natuurlijk ook meebewegen, maar niet deformen).

Voordeel van deze methode is dat je niet hoeft te gaan kloten met falloffs van de bones (wat vaak een heel irritant proces kan zijn)

Misschien wordt het allemaal wat duidelijker als je tutorials over het gebruik van bones gaat volgen :)

edit :

in lightwave werk je met character animation vaak met subpatch objects (voorheen metanurbs). Dat wil zeggen dat je object min of meer een splinecage is (zelfde idee als nurbs denk ik). Als je nu een dergelijk subpatch object met bones gaat deformen, worden de deformations (afhankelijk van je instellingen) eerst toegepast op de splinecage, en daarna wordt de splinecage pas geconverteerd naar een object dat bestaat uit polygons. Voordeel is dat de gewrichtspunten er veel beter uitzien.

Als 3dsmax een dergelijke mogelijkheid heeft, zou ik m iig zeker gebruiken :)

mzzl, lone

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

netjes, maar de polygon count mag wel ietsie hoger, voeten zijn niet vierkant :D die ogen wat ronder maken, dat witte om die ogen misschien smoothen. wel cool :)

Verwijderd

Ik vind die oren toch wat vreemd.. :)

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ga hier alstublieft niets commercieels mee doen. Microsoft zal misschien not-amused zijn dat je hun model ripped.

Wil je iets doen neem dan contact met ze op. Maar de boys van microsoft een beetje kennende kun je hier problemen mee krijgen en toestemming geven doen ze niet snel.

Voor schoolopdrachten maakt het hele copyright gebeuren verder helemaal niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 11:18 schreef cutter het volgende:
Ga hier alstublieft niets commercieels mee doen. Microsoft zal misschien not-amused zijn dat je hun model ripped.

Wil je iets doen neem dan contact met ze op. Maar de boys van microsoft een beetje kennende kun je hier problemen mee krijgen en toestemming geven doen ze niet snel.

Voor schoolopdrachten maakt het hele copyright gebeuren verder helemaal niets uit.
Uhmz... ik heb toch niets gejat ? ik heb alleen naar hun plaatje gekeken hoe einstein eruit ziet q=Þ kheb niets gekopieerd ofzo hoor...

Ennuhmz... over die bones... dat moet ik denk ik toch maar eens onder de knie gaan krijgen. Want als ik het zo hoor is dat echt stukken mooier dan dit q=Þ

GreetzZ MaSsiE...

P.S. Updates volgen =)

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik heb www.hiereengavesite.com toch niet gejat: ik heb alleen gekeken hoe die er uit zag en dat nagemaakt: ik heb toch helemaal niets gekopieerd.

Niet echt logisch toch???

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet hoor... maar mijn model heeft echt NIETS te maken met microsoft... het is gewoon een model van einstein... ik heb het niet uit Word geripped, gekopieerd of ge-weet-ik-veel-wat... het is gewoon MIJN creatie die ik mag gebruiken voor alles wat ik zelf wil... Het is van MIJ ! =)

Zo q=Þ

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Wat Lone Gunman vertelt over bones in Lightwave kan ook helemaal met MAX. De weight-maps kun je maken met de zogenaamde skin-modifier.

Je model is natuurlijk helemaal van jou, want hoeveel mensen hebben er al niet eerder zoiets als dit gemaakt. Die hebben echt wel allemaal hun eigen rechten en deze verschilt wel erg veel van die van Microsoft.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 13:47 schreef MaSsiE het volgende:
Ik weet het niet hoor... maar mijn model heeft echt NIETS te maken met microsoft... het is gewoon een model van einstein... ik heb het niet uit Word geripped, gekopieerd of ge-weet-ik-veel-wat... het is gewoon MIJN creatie die ik mag gebruiken voor alles wat ik zelf wil... Het is van MIJ ! =)

Zo q=Þ
fout, als je hem zelf bedacht had mag je um idd overal voor gebruiken. maar dat heb je niet, immers, je hebt het uiterlijk "afgekeken" bij het wordpoppetje.

en trust cutter maar, die weet ut echt wel (en geeft ook een goede vergelijking) :)

ik quote:
Ik heb mijn model nagemaakt van dat kleine office assistent menneke
maargoed, daar wordt je creatie niet minder mooi op ofzo (want dat is ie zeker), je mag hem alleen niet voor commerciële doeleinden gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Uhmz... ik ben niet eens van plan om het daarvoor te gaan gebruiken =) maar MAG dat niet ? als ik nou zeg dat ik hem niet van dat word ding heb, maar dat het van een misvormde koe afkomt (deze koe is niet van Microsoft) ? =) dan mag het wel ? q=Þ

Ennuhmz... ik ga nog wat aan de benen doen... maar dat post ik nog wel als hij weer wat verder is q=Þ

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:35 schreef DinoRacer het volgende:
neej, het lijkt meer op zo'n duplo-poppetje :) :P :+

(no offense)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 29 augustus 2001 17:55 schreef MaSsiE het volgende:
Uhmz... ik ben niet eens van plan om het daarvoor te gaan gebruiken =) maar MAG dat niet ? als ik nou zeg dat ik hem niet van dat word ding heb, maar dat het van een misvormde koe afkomt (deze koe is niet van Microsoft) ? =) dan mag het wel ? q=Þ
Uiterlijke kenmerken komen teveel overheen.. bij een paperclip met ogen ( :r ) is het vrij logisch dat ie op die van MS gaat lijken (immers, weinig anders van te maken). Bij je Einstein is dat wel het geval. Nu weten veel Word-gebruikers niet hoe ze de paperclip kunnen ervangen door Einstein, dus bij publiek misschien minder bekend, maar verder is het overduidelijk. Dat kun je ontkennen maar kom je in een rechtzaak niet veel verder mee. Zou het risico dus niet lopen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
tjah... ik ga er niets commercieels mee doen ofzo hoor =) maar ik vind het wel maf... als iemand dus deze einstein gewoon gemaakt heeft, en microsoft zegt: "Hey dat ding lijkt op die van ons !" dan heeft die "iemand" dus een probleem... Nederland is vaag q=Þ

Maargoed... back to 3dsmax =))
Pagina: 1