Rotel RA-970BX

Pagina: 1
Acties:
  • 1.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hai, ik heb een versterker overgekocht (zie topictitel, rotel RA-970BX voor de extreem luie mensen ;) )
en nou wilde ik weten of er meer mensen ervaringen hebben/hadden met deze versterker, en met welke speakers?

ik had al search gedaan, en er zijn maar 2 topics waarin ff dit type wordt vermeld, en om het nou daarin te vragen, tja dan krijg ik allemaal commentaar dat ik oude topics omhoog haal, vandaar ff dit nieuw topic)

Verwijderd

is gewoon prima versterker..gewoon speakers kopen die je fijn vind klinken....

edit...typo....

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

rotel is een goed merk voor die prijsklasse.
Speakers zul je toch echt zelf moeten horen, zelf zou ik als ik jou was een kijkje nemen bij tannoy en quadral en misschien B&W ofzo.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb de TA1000 (?) weet ik ff niet zeker want ik zit nu niet thuis.
Maar ik heb er op dit moment een setje Aiwa's aan hangen. :)
En ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klinkt. :o

Maar ik ga over een tijdje of zelf speakers bouwen of ik koop een paar goeie.
Zelf maken lijkt mij leuker............ :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ben zelf een beetje Mission gek, heb de Mission 780 en 782 in combo met een Denon AVR3300. ;)

Ik zou zeker aanraden om eens naar een paar Missions te gaan luisteren.

• Bar_en_boos
  • Niet online
Uhhhmm...volgens mij heb ik dezelfde versterker. :? Al 12 jaar ofzo. 2x70 W met ringkerntrafo en cd-direct schakelaar (hadden de resterende modellen niet :P). Gewoon een supersolide versterker. Geen fratsen, toeters en bellen. Is eens van 1 m hoogte naar beneden gedonderd, maar mankeerde niets.

Geluid klinkt naar mijn mening perfect, niet gekleurd en helder over alle frequenties. Hangt natuurlijk ook af van de boxen die je hebt (in mijn geval MB Quart).

Volgens mij heb je een goede aankoop gedaan.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-12 16:11
Mooie versterker, zal niet al te veel gekost hebben aangezien hij al aardig overjarig is, maar zeker niet slecht. Welke speakers je eraan moet hangen kan natuurlijk niemand zeggen. Ga gewoon luisteren (laat ze in de winkel er dan wel een rotel amp aanhangen!) en kijk wat je mooi vind, het komt altijd op smaak neer, daar kun je gewoon niet omheen...

• randje
  • Niet online
ok, thxs

zelfs speakers maken lijkt mij ook wel machtig, alleen zal het geheid mislukken bij mij (denk ik)
ik ga ff rondkijken op remo.nl
en ik ga ook kijken naar mission's/tannoy's/infinity's, want daar hoor ik ook alleen maar goed nieuws over, en er zijn vollop aanbiedingen van deze speakers

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 00:53

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

zelfbouw rulez, spuer kwaliteit voor weiniog geld.
Als je het van plan bent, moet je kijken naar de merken, tannoy, Vocal is echt super, bah crap, ik weet de andere merken evben niet meer lol 8 )

8 )

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-12 16:11
Even hetisik's opmerking nuanceren, zelfbouw kan heel mooi zijn en stukken goedkoper, MAAR... je moet wel de kennis hebben om zelf speakers te bouwen. Ik vertrouw daarom maar op professionels die al jaren speakers maken, dat het wat meer kost moet maar, weet ik tenminste zeker dat het goed in elkaar zit...

• hetisik

hetisik

gozert, jij weet niet hoe erg je opgeicht wordt met veel apparatuur, echt veel verstand is er helemaal niet voor nodig.
De boxen zelfbouwen is echt niet moeilijk.
De oppervlakte van je conus bepaald de inhoud die je nodig hebt.
Ook heb je soms een baspoort nodig, dat is om het laag goed te krijgen voor de woofers, anders kan het geluid bol gaan klinken, Ook is de grote van de basspoort afhankleijk van de kastinhoud.
Het beste is ook om de woofers zo ver mogelijk van de baspoort vandaan te zetten. voor de mid luidsprekers is dat minder balangrijk. Het mooiste is om het geluid goed te krijgen, als je bijvoorbeeld 2 woofers hebt per box dat je de tweeter tussen die 2 inzet zodat het hoog zich goed menkt met het laag, buiten de kast. als je dat niet doet, zoals ik dat dus gedaan hebt lol, dan krijg je dat als als je eop een bepaalde hoogte gaat staan, het laag het hoog overstemd of andersom. En de geluids issolatie. Het beste is als je gewoon glaswol gebruikt. het is mooier voor de klank dan andere bastaande stoffen en doet nog steeds heel goed zijn werking. Ik weet alleen niet hoe dat met dat lucht soul van NASA zit.
de diepte van je kast bepaald overigens ook de dikte van de geluids isolatie. Je krijgt ook de beste isolatie door de stukken glaswol met hun zijkant er in te plaatsen, dus met de stoffige kant, niet met de vlakke kant naar de luisprekers toe. Teveel glaswol kan niet goed zijn, maar te weinig ook niet, je moet het gewoon testen. Het is wel handig als je het gllaswol gewoon iets groter op maat maakt dan de lkast zelf, dan kan je het inklemmen als het ware in de luidsprekerkast. Na verloop van tijd zakt glaswol altijd een beetje inelkaar dus zul je na een tijdje even een paar stukken extra glaswol er in moeten stoppen. Ik weet niet hoe dat spul precies heet, maar je moet wel its nog voor de baspooten plaatsen zodat niet als die glaswol deeltjes in de luchtkomen en in je longen, dat is niet goed voor je longblaasjes. Het spul dat je daarvoor gebruikt moet niet al teveel de luchtbeweging tegen houden, Het liefst zo min mogelijk.
Nog iets belangrijks. het houd moet niet te dun zijn, anders krijg je dat bij een bepaalde geluidssterkte de hele kast mee gate doeen, in plaats van een normale bas krijg je dat je zoies als booeeeeeem inplaats vanvan een strakke boem hoort, het is best wel vervelend. ik had eerst ook die fout gemaakt.
Het mooiste voor een kast is als je kunstof gebruikt, MDF is ook wel mooi als kast, als je het niet te duur wil hebben en het makkelijk af wil kunnen werken.
Las kastvorm is een Cylinder vormige kast het mooist, dat heeft met grondtrillingen te maken. als je een gewone rechthoekige kast gebruikt is niet erg. door een ronde kast te bebruiken perfectioneer je het geluid zeg maar.
maarja, een ronde kast is wel veel duuder dan een rechoekige kast, dat snap je wel.
Het mooiste is als je voor elke luidspreker afdeling een aparte kast bouwd. een akst voor de woofers, een kast voor de de mid luidsprekers en een kast voor e tweeters, de hoge tonen luisprekers zijn dat.
Als je de spullen koopt voor je boxen, koop dan alle luidsprekers teglijk, en niet naar een tijdje weer een setje, dat had ik wel gedaan, na 2 jaar heb ik nog steeds best wel grote hoorbare verschillen in mijn tweeters, ook bij mijn woofers, maar die heb ik allemaal netjes ieder een oude en ieder een nieuwe gegeven dus dat speelt geen rol. maarja, mijn tweeters hebben nog steeds best wel hoorbare verschillen in het geluid omdat de ene een jaar ouder is dan de ander.. Het is ook belangrijk dat je de luidsprekers niet in tegenface aansluit.
Ook belkangrijk is dat je alles op elkaar moet atstemmen, niet te gveel hoog en niet te veel laag, het moet allemaal gelijk zijn. Ik heb zelf 2 woofers per luidspreker omdat de tweeter veelte hard gaat en heb dat dus op kunnen lossen door 2 woofers te gebruiken.
Voor optimale geluids kwaliteit het liefst geen potmeters gebruiken en of schakelaars. Houd het zo simpel mogelijk.
Je hoeft overigens niet altijd een midluidspreker te hebben,dat is afhankleijk van hoe groot je kamer is in vernband met de frequenties die hoorbaar zijn in jou kamer.
en het is natuurlijk ook afhankleijk van hoe groot de de frequetie bereik van een afzonderlijke luidspreker is. als je met 2 luidsprekeers al het hele infrasone gebied kan bestrijken, waarom dan nog een 3e soort er bij kopen.
Het infrasoon gebied is het hoorbare frequentie gebied van 20-20000Hertz.
oh en over het glaswol, je hoeft het allemaar tegen de achterkant te doen van je box niet aan de zijkanten.
Ik denk dat dat zo'n beetje alles was lol.
Overigens door veel dingen die ik heb gegeven te overdijven en of te verminderen, kan je veel commercieele truukjes maken voor leken die dat dan sneller gaan kopen, omdat het dan LIJKT alsof het goed klinkt.
Doorbijvoorbeeld een te kleine baspport te gebruiken, krijg je een soort boost in dlaag tussen de 100-300Hertz, maar het gaat natuurlijk om de muziek te horen zolas ie werkelijk bedioelt is.
Zo kan dus met scrale luisprekers laten doen lijken alsof ze veel laag hebben terwijl dat helemaal niet zo is.
Ook kan je de commercieele verkoopstunt er mee uithale door mate van veel hoog, eveel nep laag en weinig mid in de boxen, een commercieele box maken, zoiets als je in shitwinkels zoals flandria, De block etc etc.
dat was het volgens mij, een korte les van hoe je luidsprekers bouwd.

8 )

• hetisik

hetisik

Oh oh oh, ik zie elke keer maar weer hoe een amateur de pofessinal aan de kant schuift> amateurs doen het voor het geluid en de profesionals puur voor het geld.
Oh overigens, over de geluids isolatie, vaak meestal wordt van dat grijze spul gebruikt met allemaal driehoekjes erop, je het er werkleijk geen bal aan, je kan het net zo goed eruit halen. Overigens wordt dr gruwelijke sleecht grijze spul nog vaak in highend boxen gebruikt ook, echt proffesoinal zegt helemaal niks!!!

8 )

• hetisik

hetisik

als je echt avn plan bent om het zelf te bouwen, kazal ik je meer details geven over hoe groot alles precies moet zijn.
Overigens iets wat nog meer zegt over profesionals, die gasten die ik ken hadden een paar boxen uit zo'n chiek blaadje nagenouwd.Die boxen in het blaadje koste echter 100.000 gulden. Die gatsen die ik ken hadden hetzelfde even inelkaar gezet voor 5000 gulden. een klein pprijsverschilletje van maar liefst 95.000 gulden, Heb je nog vertrouwen is profesionals??
profesionals zijn ook mensen hoor!!

8 )

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 12:34 schreef hetisik het volgende:
De boxen zelfbouwen is echt niet moeilijk.
Zelf bouwen niet, zelf GOED bouwen wel
De oppervlakte van je conus bepaald de inhoud die je nodig hebt.
Ja.. ok... en nu weer 'back to reality'
Ook heb je soms een baspoort nodig, dat is om het laag goed te krijgen voor de woofers, anders kan het geluid bol gaan klinken, Ook is de grote van de basspoort afhankleijk van de kastinhoud.
Heb jij eigenlijk wel eens een boek over luidsprekerbouw gelezen?
Het beste is ook om de woofers zo ver mogelijk van de baspoort vandaan te zetten.
Onzin
Het mooiste is om het geluid goed te krijgen, als je bijvoorbeeld 2 woofers hebt per box dat je de tweeter tussen die 2 inzet zodat het hoog zich goed menkt met het laag, buiten de kast.
'Dappolito (sp) heet dat, en dat is lang niet altijd goed.
En de geluids issolatie. Het beste is als je gewoon glaswol gebruikt.
Dat heet dempingsmateriaal, en dat is geen gewone glaswol
de diepte van je kast bepaald overigens ook de dikte van de geluids isolatie.
nee, de klank bepaald hoeveel erin moet.
Je krijgt ook de beste isolatie door de stukken glaswol met hun zijkant er in te plaatsen, dus met de stoffige kant, niet met de vlakke kant naar de luisprekers toe.
mijn god, je wilt er echt van dat isolatie materiaal van de gamnma inzetten?
Na verloop van tijd zakt glaswol altijd een beetje inelkaar dus zul je na een tijdje even een paar stukken extra glaswol er in moeten stoppen.
Je bedoelt dat je de 'glaswol' vervangt door vers materiaal.
Ik weet niet hoe dat spul precies heet, maar je moet wel its nog voor de baspooten plaatsen zodat niet als die glaswol deeltjes in de luchtkomen en in je longen, dat is niet goed voor je longblaasjes.
Ja hoor, gewoon isolatie glaswol van de gamma.
Snap je al waarom ze de professionelene geen glaswol gebruiken?
Het spul dat je daarvoor gebruikt moet niet al teveel de luchtbeweging tegen houden, Het liefst zo min mogelijk.
x.
Nog iets belangrijks. het houd moet niet te dun zijn, anders krijg je dat bij een bepaalde geluidssterkte de hele kast mee gate doeen, in plaats van een normale bas krijg je dat je zoies als booeeeeeem inplaats vanvan een strakke boem hoort, het is best wel vervelend. ik had eerst ook die fout gemaakt.
Verbaasd me niets. 'Echte' speakers zijn minimaal 28mm dik, en hebben overal 'dwarslatjes' en andere verstevigingen.
Of ze zijn opgebouwd uit gefreesde lagen zoals Avalon dat doet.
De 'dure professionals' weten namelijk wel degelijk hoe je een goede luispreker bouwt
Het mooiste voor een kast is als je kunstof gebruikt, MDF is ook wel mooi als kast, als je het niet te duur wil hebben en het makkelijk af wil kunnen werken.
Kunststof??
Gebruik hout! MDF als je snel en eenvoudig wilt bouwen, of steen als je het echt goed wilt doen.
Las kastvorm is een Cylinder vormige kast het mooist, dat heeft met grondtrillingen te maken. als je een gewone rechthoekige kast gebruikt is niet erg. door een ronde kast te bebruiken perfectioneer je het geluid zeg maar.
En dat baseer je op het feit dat bijna geen enkele professioneel bedrijf een ronde kast maakt?
maarja, een ronde kast is wel veel duuder dan een rechoekige kast, dat snap je wel.
Maar als je het zelf maakt is het toch goedkoop?
Het mooiste is als je voor elke luidspreker afdeling een aparte kast bouwd. een akst voor de woofers, een kast voor de de mid luidsprekers en een kast voor e tweeters, de hoge tonen luisprekers zijn dat.
wow, toch nog een wijs woord er tussendoor
Als je de spullen koopt voor je boxen, koop dan alle luidsprekers teglijk, en niet naar een tijdje weer een setje, dat had ik wel gedaan, na 2 jaar heb ik nog steeds best wel grote hoorbare verschillen in mijn tweeters, ook bij mijn woofers, maar die heb ik allemaal netjes ieder een oude en ieder een nieuwe gegeven dus dat speelt geen rol.
Getver. Waarom niet meteen alle woofers nieuw?
Als er iets iritant is is het wel dat twee woofers per kast een verschillend geluid geven.
Het is ook belangrijk dat je de luidsprekers niet in tegenface aansluit.
Joh je meent het
Straks ga je nog vertellen dat er dikke kabels in moeten...
Ook belkangrijk is dat je alles op elkaar moet atstemmen, niet te gveel hoog en niet te veel laag, het moet allemaal gelijk zijn. Ik heb zelf 2 woofers per luidspreker omdat de tweeter veelte hard gaat en heb dat dus op kunnen lossen door 2 woofers te gebruiken.
Een beetje luisprekerbouwer weet voordat hij begint al of de komponenten in balans zijn.
Zoeits heet research, en daar betaal je voor bij professionele luisprekers.
Zij hoeven geen extra woofer toe te passen omdat achteraf de tweeter te fel bleek te zijn.
Voor optimale geluids kwaliteit het liefst geen potmeters gebruiken en of schakelaars.
In luidsprekers??
Je hoeft overigens niet altijd een midluidspreker te hebben,dat is afhankleijk van hoe groot je kamer is in vernband met de frequenties die hoorbaar zijn in jou kamer.
en het is natuurlijk ook afhankleijk van hoe groot de de frequetie bereik van een afzonderlijke luidspreker is.
Nee, dat hangt uitsluitend af van het frequentie bereik van je woofer en je tweeter.

Hoe je speakers klinken in je kamer hangt af van hoe je ze plaatst, filtert en aanstuurd.
als je met 2 luidsprekeers al het hele infrasone gebied kan bestrijken, waarom dan nog een 3e soort er bij kopen.
Het infrasoon gebied is het hoorbare frequentie gebied van 20-20000Hertz.
5 tot 40000 eigenlijk, maar das mierenne*ken
oh en over het glaswol, je hoeft het allemaar tegen de achterkant te doen van je box niet aan de zijkanten.
Zie eerdere opmerkingen
Overigens door veel dingen die ik heb gegeven te overdijven en of te verminderen, kan je veel commercieele truukjes maken voor leken die dat dan sneller gaan kopen, omdat het dan LIJKT alsof het goed klinkt.
Doorbijvoorbeeld een te kleine baspport te gebruiken, krijg je een soort boost in dlaag tussen de 100-300Hertz, maar het gaat natuurlijk om de muziek te horen zolas ie werkelijk bedioelt is.
Nee een extra woofer erbij om de tweeter te compenseren is een goed idee...
dat was het volgens mij, een korte les van hoe je luidsprekers bouwd.
Oftewel van hoe je het niet moet doen.

Verwijderd

hehe 1-0 :)

Verwijderd

Ik heb hier een RA-921 staan met een setje B&W speakers.
Je hoort echt alles (vooral hoge tonen), en de bassen klinken met deze combi erg goed.

Vooral voor jungle en DnB vind ik ze erg geschikt, omdat je van die lekkere klappen op je oren krijgt. :)

BEn dus erg tevreden over mijn Rotel :)

edit:
Natuurlijk is die combi ook gewoon van andere genres te gebruiken, smaken verschillen natuurlijk

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:48 schreef Noisema het volgende:
Ik heb hier een RA-921 staan met een setje B&W speakers.
Je hoort echt alles (vooral hoge tonen), en de bassen klinken met deze combi erg goed.

Vooral voor jungle en DnB vind ik ze erg geschikt, omdat je van die lekkere klappen op je oren krijgt. :)

BEn dus erg tevreden over mijn Rotel :)
Au... Jungle met een rotel... arme rotel...
eigenlijk is dat heiligschennis hoor! :)

Maarja, een stukje Saint-saens (kerkorgel) misbruikt het laag ook tot in het absurde, dus ik begrijp best wat je bedoelt!

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 29 augustus 2001 15:10 schreef froppie een mééééégáááá lang antwoord.
Had jij niet gewoon ONZIN kunnen roepen? :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:50 schreef froppie het volgende:

[..]

Au... Jungle met een rotel... arme rotel...
eigenlijk is dat heiligschennis hoor! :)

Maarja, een stukje Saint-saens (kerkorgel) misbruikt het laag ook tot in het absurde, dus ik begrijp best wat je bedoelt!
Hehe, bij de platenzaak bij mij in de buurt (bullit, Eindhoven) gebruiken zie die dingetjes ook om de platen op te kunnen beluisteren. De meeste mensen die daar komen luisteren vinden het er een perfect dingetje voor.

Maar dan nog mag de topicstarter er iets anders mee doen :)

En trouwens, misbruiken zou ik het niet willen noemen, de bassen doet ie iig precies zoals ik wil (komt wel bij dat mijn speaker bijna 1 meter hoog zijn). Maaar das altijd de combinatie he, van speakers en versterker (maar daar zijn al genoeg topics over geweest volgens mij).

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:54 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Had jij niet gewoon ONZIN kunnen roepen? :)
Jawel, maar dit vond ik leuker :)
Ik moet toch _iets_ doen tijdens het werk?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 29 augustus 2001 15:10 schreef froppie een hele hoop geweldige dingen die gebookmarked staan voor toekomstig gebruik :

[..]
offtopic:
froppie.... je hebt een fan

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:55 schreef Noisema het volgende:

[..]

En trouwens, misbruiken zou ik het niet willen noemen, de bassen doet ie iig precies zoals ik wil
Zo'n kerkorgel haalt frequenties tot onder de 10 herz.
Dan wil jij dat woofertje niet zijn :)
(komt wel bij dat mijn speaker bijna 1 meter hoog zijn). Maaar das altijd de combinatie he, van speakers en versterker (maar daar zijn al genoeg topics over geweest volgens mij).
Hoe groot je speakers zijn maakt niet veel uit, hoe ze gebouwd zijn en hoe ze zijn geplaatst des te meer.
Mijn speakers (Audioplan Contrast II) zijn 90cm hoog met een woofer van 12 cm, en dat is genoeg om mijn buren en mijn buren's buren (hoe zeg je dat eigenlijk in ABN?) mee te laten genieten als die orgeldraaier op de bassen trapt.

Maar inderdaad, another place, another time. *D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 29 augustus 2001 15:45 schreef Beathoven het volgende:
hehe 1-0 :)
Inderdaad. Ik zit niet zo 'in' het speakerbouw wereldje, maar ik zat het verhaal van hetisik met stijgende verbazing te lezen.

hetisik, wil je voortaan niet mensen met zulke wazige antwoorden 'helpen'? Ook al ben je het niet eens met de huidige wetenschap enzo, speakerbouwen doen we gewoon volgen die wetenschap (boeken over speakerbouw, ervaring etc!), die zelfs audiofielen geloven! (en dat zegt wat :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Geweldig die froppie !!!

Ben het helemaal met hem eens.
En omdat zo te houden schrijf ik maar geen
slecht onderbouwde feiten hier...

Hoewel 1 dan. (of zijn het er al meer :-) )

Ik heb de rotel ra985bx (grotere broer 2*100 Watt)
En die klinkt waanzinnig op mijn B&W DM2a (25 jaar oud)
BTW wattage is niet echt boeiend hoor (wat jij Froppie ? )

En dit setje misbruiken voor Bach orgel concerten !!
Waanzinnig, lage tonen niet horen, maar wel merken als ze weg zijn. Lager dan 10 Hz ?? Ja maybe maar wat je speakers
daarmee doen weet ik niet. Maar die maken echt geen mooie
10 Hz !!

Of eeeh Roger Waters Amused to Death !!

• hetisik

hetisik

Dit is echt rampzalig, ik heb niet eens zin om hier op te reageren!!

8 )

Verwijderd

You just did !!! ;)

Ooops .. so did I *D

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 16:02 schreef froppie het volgende:

Hoe groot je speakers zijn maakt niet veel uit, hoe ze gebouwd zijn en hoe ze zijn geplaatst des te meer.
Dat zeker, maar als je in een lagere prijsklasse kijkt heb je volgens mij wat meer aan grotere speakers (grote klankkast bedoel ik dus) dan aan boekenplank speakers.
Maar ook dit is een andere discussie waarmee ik me hier niet mee bezig ga houden.

On topic please :)

• bazs2000

bazs2000

Ohja, ik heb trouwens de Rotel RB1000.
Er staat max 500W op de achterkant maar weet iemand misschien hoeveel watt dat ding continu kan leveren?
En word dat ding bij jullie ook zo heet?

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 17:45 schreef bazs2000 het volgende:
Er staat max 500W op de achterkant maar weet iemand misschien hoeveel watt dat ding continu kan leveren?
ik gloof dat die bak iets van 100 watt is(is ook helemaal niet belangrijk) deze erg mooie versterker heeft een hoge ruststroom...dat verklaart de temperatuur...

• bazs2000

bazs2000

Aaahh, oké.
Ik heb zojuist om de spec's gevraagd bij Rotel zelf omdat er voor de rest helemaal niets over te vinden is op hun site. ;(
En dat het een lekkere versterker is dat weet ik. :)
Ik heb het zonder voorversterker aangesloten op mijn pc, wat soms resulteerd in een paar tuterende oren en boze ouders. >:)
Maar dat geluid. :z

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 16:31 schreef Klaas_Baas het volgende:
Geweldig die froppie !!!
dank u dank u
En omdat zo te houden schrijf ik maar geen
slecht onderbouwde feiten hier...
Deden bepaalde mensensen hier op het forum dat ook maar.
(ik noem geen namen, you know who you are... >:) )
Hoewel 1 dan. (of zijn het er al meer :-) )

Ik heb de rotel ra985bx (grotere broer 2*100 Watt)
En die klinkt waanzinnig op mijn B&W DM2a (25 jaar oud)
BTW wattage is niet echt boeiend hoor (wat jij Froppie ? )
Vannaf 20W maakt het niet veel meer uit tenzij je extreme dingen gaat doen.
Buizen versterkers zijn er al vannaf 3 Watt. En dat maakt kabaal, veel kabaal.
En dit setje misbruiken voor Bach orgel concerten !!
:9
Waanzinnig, lage tonen niet horen, maar wel merken als ze weg zijn. Lager dan 10 Hz ?? Ja maybe maar wat je speakers
daarmee doen weet ik niet. Maar die maken echt geen mooie
10 Hz !!
Dat zal je nog meevallen, veel speakers kunnen veel meer dan de ontwerper wilde, als ze maar goed worden aangestuurd.
Die frequenties komen vaak voor als korte 'bijgeluiden', je kunt niet echt zeggen 'nu hoor ik ze' en 'nu hoor ik ze niet' maar inderdaad, als ze er niet zijn mis je wat.

Hetzelfde geldt voor boven de 20kHz, je hoort het niet maar je merkt het wel (dat is dus ook een minpunt van CD's)

Jippie, weer lekker off topic :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 16:32 schreef hetisik het volgende:
Dit is echt rampzalig, ik heb niet eens zin om hier op te reageren!!
Tsja eens in de zoveel tijd kom je iemand tegen die wel weet waarover hij praat, en dan wordt je op je nummer gezet.

Vandaag kwam je mij tegen.

Als je er nu maar wat van leert en de volgende keer eerst wat research doet voordat je allerlei onzin gaat posten.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11 16:52
Ik hoop dat je er ooit een cd speler gaat aanhangen, want mp3 (als je dat ermee afspeelt) is echt slechte kwaliteit imho (192 stereo)

Goeie cd speler is erg fijn dus >:)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 18:19 schreef bazs2000 het volgende:
Aaahh, oké.
Ik heb zojuist om de spec's gevraagd bij Rotel zelf omdat er voor de rest helemaal niets over te vinden is op hun site. ;(
En dat het een lekkere versterker is dat weet ik. :)
Ik heb het zonder voorversterker aangesloten op mijn pc, wat soms resulteerd in een paar tuterende oren en boze ouders. >:)
Maar dat geluid. :z
ow pas op jong... zo'n mooi dingetje, zou zonde zijn als je de boel opblaast!

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 29 augustus 2001 18:37 schreef froppie het volgende:

[..]

ow pas op jong... zo'n mooi dingetje, zou zonde zijn als je de boel opblaast!
Heh heh, ik heb wel een voorversterker liggen, een Sony TA-E86B maar als ik die ervoor hang dan klinkt het niet meer zo mooi.
Ik maak zelf muziek, het is dus belangrijk dat het goed klinkt.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sjees hetisik, wat kun jij een bullshit uitkramen zeg....AGAIN |:( Kijk, ikzelf heb net als jij echt de ballen verstand van het hele audio-hifi wereldje, alleen probeer ik me niet voor te doen alsof ik er wel veel verstand van heb. Owja, laatste tip: lees je bericht alsjeblieft een keer na voordat je het post (ook al is het onzin) waant er staan o-zo veel ontzettend slordige fouten in...

* Thefirstikke goes back on-topic

Ikzelf ben ook bezig met een zelfbouw project, maar ik kan je maar 1 advies geven: begin er alleen aan als je een beetje handig bent en er ook echt zin in hebt! zo niet, dan kun je natuurlijk altijd in de vele winkels die ons land rijk is rondkijken naar een set goede speakers! succes! :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 18:45 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Heh heh, ik heb wel een voorversterker liggen, een Sony TA-E86B maar als ik die ervoor hang dan klinkt het niet meer zo mooi.
Ik maak zelf muziek, het is dus belangrijk dat het goed klinkt.
Waarom neem je dan niet een mooi metalen kastje,
fijne ALPS potmeter erin, instant pre-amp zonder al te veel vervorming.

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 29 augustus 2001 19:17 schreef froppie het volgende:

[..]

Waarom neem je dan niet een mooi metalen kastje,
fijne ALPS potmeter erin, instant pre-amp zonder al te veel vervorming.
Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar waar staat dat ALPS voor?

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 19:40 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar waar staat dat ALPS voor?
ALPS of ELPS (ben het ff kwijt) is een merk.
Deze heren maken zeer goede potmeters en dat zie je uiteraard ook terug in de prijs....

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 29 augustus 2001 20:35 schreef froppie het volgende:

[..]

ALPS of ELPS (ben het ff kwijt) is een merk.
Deze heren maken zeer goede potmeters en dat zie je uiteraard ook terug in de prijs....
LOL, ik hobbel morgen wel ff naar de Display om er één te halen.
Bedankt. ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Op woensdag 29 augustus 2001 17:45 schreef bazs2000 het volgende:
discontinued models

Meteen de eerste

• bazs2000

bazs2000

Dank u Lampje.
Helaas staan er nog niet de spec's bij.
Ik had hem er niet eens tussen zien staan, het valt mij op dat dat ding aardig duur was.. :)\

[edit]
En als die versterker uit '76 komt dan is dat ding nog ouder dan ik zelf ben.
Ik zal er zuinig op zijn........... :7

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Op woensdag 29 augustus 2001 20:36 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

LOL, ik hobbel morgen wel ff naar de Display om er één te halen.
Bedankt. ;)
Mwah, mischien dat je dat niet doet als je hier een keertje hebt gekeken:
schuro
Duitse zaak, met veel wat de audio diy'er "verbruikt". Kijk voor de gein ook even naar de elma's. Duur, maar zo verschrikkelijk fijn( ze lijken goedkoop, maar dat komt omdat er nog voor een 150 piek aan weerstanden in moet)

Dact gebruikt ook elma voor zijn spullen (zie www.dact.com ) en dact heeft ondertussen ook al een naam hoog te houden als het op kwaliteit aankomt.
Mocht je zelf iets in elkaar willen knutselen kijk dan eens op www.passlabs.com of www.borbelyaudio.com naar een mooi zelfbouwprojectje. Een mooie voorversterker hoeft niet moeilijk of echt duur te zijn. Je kan veel hulp vinden in de forums van www.diyaudio.com

Plezier ermee!

• hetisik

hetisik

Believe me, froppie je hebt me echt niet op mijn nummer gezet, ik heb het gewoon gehand met alle domme figuren, daarom heb ik de hoop opgegeven.Je hebt ook overigens in die post ook een heleboel dingen herhaalt wat ik bedoelde zonder dat je het zelf snapt, en met glaswol bedoel ik dat gele spuul.
Ik weet waar ik overpraat. Ik keer mijn rug om naar die gene die het verdienen!!

8 )

• hetisik

hetisik

Ik ben het echt zat. Als je wilt ga dan maar B&O kopen< of Philpis Spullen of rotzooierige jbl of NAD VERTSREKERS, wat een shit, ik stop definitief met advertenties plaatsen hiero, ik ben het meer dan zat!!

8 )

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 22:32 schreef hetisik het volgende:
Ik ben het echt zat. Als je wilt ga dan maar B&O kopen< of Philpis Spullen of rotzooierige jbl of NAD VERTSREKERS, wat een shit, ik stop definitief met advertenties plaatsen hiero, ik ben het meer dan zat!!
:) :)

Verwijderd

:z

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 29 augustus 2001 22:32 schreef hetisik het volgende:
wat een shit, ik stop definitief met advertenties plaatsen hiero, ik ben het meer dan zat!!
Maar dat mag ook helemaal niet. :P

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Doe dat dan ook niet :P :)

• Thefirstikke
  • Niet online
of die hetisik is of een heel zielig mannetje dat het allemaal denkt te weten, of het is een persoon met heel veel humor die zich nu achter zijn monitor kapot lacht :) Ik denk het laatste! :) Wat wil je ook met zulke hilarische (kon ff geen ader woord vinden) teksten, he just can't be serious!!! :P

[edit]
typo

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 22:58 schreef thefirstikke het volgende:
of die hetisik is of een heel zielig mannetje dat het allemaal denkt te weten, of het is een persoon met heel veel humor die zich nu achter zijn monitor kapot lacht :) Ik denk het laatste! :) Wat wil je ook met zulke hilarische (kon ff geen ader woord vinden) teksten, he just can't be serious!!! :P

[edit]
typo
Of hij weet z'n verhaal niet te verwoorden. Het kan wel allemaal in z'n hoofd zitten, maar om het dan ook nog in letters op je pc te krijgen is een ander verhaal.

hetisik heeft een fan erbij ! :P

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 29 augustus 2001 23:28 schreef Prankster het volgende:

[..]

Of hij weet z'n verhaal niet te verwoorden. Het kan wel allemaal in z'n hoofd zitten, maar om het dan ook nog in letters op je pc te krijgen is een ander verhaal.

Ben ik het wel mee eens alleen het was wel een heeeel erg wazig verhaal en mischien moet je je dan als hetisik afvragen of je zoiets wel moet posten...
Vind persoonlijk wel dat er nu genoeg over gezegd is... ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 22:27 schreef hetisik het volgende:
Believe me, froppie je hebt me echt niet op mijn nummer gezet,
Ik vond het anders aardig gelukt
ik heb het gewoon gehand met alle domme figuren, daarom heb ik de hoop opgegeven.
Als er iemand hier dom is ben jij het wel
Je hebt ook overigens in die post ook een heleboel dingen herhaalt wat ik bedoelde zonder dat je het zelf snapt,
Zou kunnen, je brabbelde zoveel onzin in zulk slecht nederlands dat het niet allemaal even duidelijk doorkwam.
en met glaswol bedoel ik dat gele spuul.
Ja dat dacht ik al, en dat gebruik je due NOOIT in luisprekers van enige kwaliteit
Ik weet waar ik overpraat.
Jij weet NIET waarover je praat.
Ik keer mijn rug om naar die gene die het verdienen!!
We zullen je missen. Doegie!

Verwijderd

Hmm nu gaat hij niet meer posten ?!!?
Nu is hetisik op zijn plassert getrapt ?!!?

Pfuuu jammer, en iedereen wordt wel eens
tot aan z'n veters afgefikt.
Daar is niks mis mee, levert veel humor op.

Zo wordt ik ook wel eens afgefikt, lekker hoor !!

Soort SM zeg maar.

Klaas gaat eens kijken wat zijn B&W DM2a kasten doen met
< 10 Hz. Ik denk dat de dampings factor van de Rotels
dan goed van pas komen. Maar wat een CD speler er mee doet ?? Ik vrees een mooi digitaal filter voor alles < 20 Hz.

Es kijken wat me Motinal Feedback speakers er mee doen.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 23:28 schreef Prankster het volgende:

[..]

Al vertaal ik z'n teksten naar normaal nederlands, dan slaat het nog steeds nergens op. En, ik ben geen hifi-fanaat die alles weet maar sommige dingen die hij neer kalkt slaan echt totaal helemaal nergens op.

Einde discussie, back on-topic! ;)

Verwijderd

Ik wordt een beetje gek van die brandlucht hier...

Kan me niet voorstellen dat de topicstarter dit topic uberhaubt nog leest :)

• randje
  • Niet online
ik lees het wel, maar ik bemoei me er niet mee, tja, ik zal er niets over zeggen
Pagina: 1